پنجشنبه ۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : 1905
به همت دفتر تبلیغات اسلامی صورت گرفت؛

عرضه 3 نرم‌افزار کاربردی و پر مخاطب در محرم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از عرضه سه نرم‌افزار کاربردی و پر مخاطب در محرم امسال به‌صورت عمومی و فراگیر برای مبلغین و همه اقشار جامعه خبر داد.
عرضه 3 نرم‌افزار کاربردی و پر مخاطب در محرم
به گزارش قم نیوز، مهدی زین‌العابدین با اعلام این خبر گفت: امروزه ارائه اطلاعات و خدمات در بسترهایی مانند اینترنت، نرم افزار‌های مبتنی برPC و.. صورت می‌پذیرد.

بهره‌مندی از اینترنت و نرم‌افزار‌های مبتنی بر PC نیاز به ابزار خاصی دارد، بنابراین در همه مکان‌ها در دسترسی نیستند و همچنین بسیاری از اقشار جامعه هنوز با اینترنت و حتی رایانه آشنایی کامل نداشته، این در حالی است تلفن همراه در تمام مکان‌ها و زمان‌ها در دسترس است و اکثریت مردم آشنایی کامل با آن دارند.

وی افزود: از جمله ابزارهایی که می‌تواند با توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌های آن در روند ارائه و تعامل اطلاعات به عموم مردم مفید واقع شود، تلفن همراه است و این ابزار با ضریب نفوذ بسیار بالا در جامعه، به‌واسطه قابلیت‌هایی همچون کاربری آسان، قابلیت حمل، ارزانی و... که از مشخصه‌های آن است و نیز تکنولوژی‌های جذاب نظیر SMS، GPRS و Bluethooth بسیار پرطرفدار بوده و به طور حتم با توجه به قابلیت‌ها و امکانات آن و نیز ماهیت سیار بودن خواهد توانست تاثیرات بهتری در ارائه و تبادل اطلاعات داشته باشد.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این اداره با رصد نرم‌افزارهای پر کاربرد و پر مراجعه سعی در تولید، بومی‌سازی و یا حمایت از صاحبان نرم‌افزار برای برداشتن قفل و محدودیت نصب آنها کرده است.

وی افزود: در شرایطی که نرم‌افزارهای ضد‌فرهنگی و ضد‌دینی به راحتی و به‌ طور رایگان در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار می‌گیرد نرم‌افزارهای مفید و فرهنگی با قیمت‌های بالا و با شرایط نصب و قفل‌های پیچیده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که لازم است نهادهای مسئول با حمایت و خرید این نرم‌افزارها زمینه توزیع عمومی و فراگیر آنها را فراهم سازند.

زین‌العابدین با اشاره به نرم‌افزارهای عرضه شده گفت: روزشمار مبلغ، پرسو جو و بلاغ مبین سه نرم‌افزار کاربردی و پر مخاطب است که در محرم امسال به‌صورت عمومی و فراگیر برای مبلغین و همه اقشار جامعه عرضه شده است.

وی افزود: در روز شمار مبلغ سه سال‌نمای شمسی، قمری و میلادی ارائه شده و برای هر روز منتخب در تقویم گنجینه‌ای از وقایع شیعه، وقایع تاریخی، احادیث، اوقات شرعی، ادعیه روز، زیارات روز، ذکر روز، اعمال روز، سخن روز، فال روز، پیامک‌های آماده متناسب با ایام و... مرتبط با روز منتخب و بسیاری امکانات دیگر در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

زین‌العابدین خاطرنشان کرد: نرم افزار پرس و جو شامل مجموعه‌ای بالغ بر ۳ هزار و ۸۰۰ پرسش و پاسخ در ۱۳ گروه قرآن و حدیث، احکام، فلسفه احکام، کلام و دین پژوهی، مهدویت، تربیتی و مشاوره، سیاسی و اندیشه‌های سیاسی، اخلاق و عرفان، تاریخ و سیره، اجتماعی و فرهنگی، شخصیت‌ها، اطلاعات عمومی و حقوقی است.

وی افزود: نرم‌افزار قرآنی بلاغ مبین نیز شامل ۱۰ دوره ترتیل قرآن کریم، دو دوره ترجمه صوتی فارسی، یک دوره ترجمه صوتی انگلیسی، ۱۱ ترجمه فارسی و ۱۵ ترجمه به زبان‌های زنده دنیا، سه دوره تفسیر، متن کامل نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مفاتیح‌الجنان و ده‌ها امکان دیگر برای کاربران ارائه شده است.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان ساخت: همچنین در محرم امسال نسخه موبایلی ره توشه محرم آماده شده و در اختیار مبلغان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است مبلغان و عموم علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.samta.ir این نرم افزارها را دانلود کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcg.z9qrak9ynpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما