سه شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 3309
سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم:

تقاطع غیر همسطح میدان 72 تن زودتر از دو سال به بهره‌برداری می‌رسد

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: مدت اجرای عملیات تقاطع غیر همسطح میدان 72 تن دو ساله است اما به دلیل وجود مشکلات و گره‌های ترافیکی در میدان تلاش می‌شود در کمتر از زمان پیش‌بینی شده به انجام برسد.
تقاطع غیر همسطح میدان 72 تن زودتر از دو سال به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش قم نیوز، محمدرضا قلندر امروز اظهار داشت: طرح بازسازی و تبدیل میدان به تقاطع به دلیل مشکلات ترافیکی موجود در این میدان در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی استان قرار گرفته است تا از مشکلات موجود در این میدان کاسته شود.

وی ادامه داد: مراسم آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر هم‌سطح میدان ۷۲ تن قم به منظور ایجاد سهولت در آمد و شد وسایل نقلیه در محل ورودی شهر قم از سمت آزاد راه تهران، قم، کاشان و افزایش ایمنی عبور و مرور در اوایل مرداد ماه سال جاری با حضور مسئولان استان اجرایی شد.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم خاطرنشان کرد: در این مراسم که با حضور استاندار و نمایندگان مردم قم در مجلس شوای اسلامی و جمعی از مدیران برگزار شد، روان‌سازی ترافیک و رفع مشکلات و گره‌های میدان مورد تاکید و توجه قرار گرفت.

قلندر بیان داشت: این تقاطع که اعتبار آن از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قم است، دارای سه سطح پایین‌تر از سطح زمین طبیعی، هم تراز و بالاتر از زمین طبیعی است.

وی افزود: سطح زیرین این تقاطع سه سطحی از کمربندی اراک به سمت کمربندی امام علی(کاشان) به طول هزار و ۲۲۰ متر و عرض ۴۰ متر به صورت زیرگذر است و هر لاین سه خط عبور دارد.

به گفته سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم، سطح دوم که هم‌سطح زمین است استفاده از مسیر سواره‌روی موجود است که ۱۶ تا ۲۰ متر عرض دارد و هر لاین سه تا چهار خط عبوری دارد، این سطح همچنین دارای چهار راه رابط برای دسترسی رانندگان از مسیر کمربندی اراک و امام علی(کاشان) به میدان ۷۲ تن هر کدام به طول ۸۰۰ و عرض ۱۳ متر شامل دو خط عبور برای هر راه است.

قلندر بیان داشت: سطح سوم روگذر دو خطه از ورودی اراک به سمت میدان ۷۲ تن و آزاد راه قم ـ کاشان است که ۴۵۰ متر از این روگذر به صورت پل احداث می‌شود.

وی یادآور شد: برای اجرای این طرح ۱۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و مدت اجرای آن دوساله است اما به دلیل وجود مشکلات و گره‌های ترافیکی در میدان تلاش می‌شود در کمتر از زمان پیش‌بینی شده به انجام برسد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.z9wrak9wypr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما