شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 2706
مدیر اداره تربیت‌بدنی آموزش و پرورش قم خبر داد:

آموزش 18 هزار دانش‌آموز قمی در طرح سباح

قم نيوز : قم نیوز: مدیر اداره تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: بنا داریم 18 هزار نفر دانش‌آموز پایه چهارم ابتدایی در سال جاری آموزش‌های طرح سباح را دریافت کنند.
آموزش 18 هزار دانش‌آموز قمی در طرح سباح
به گزارش قم نیوز، مرتضی مختاری امروز با اشاره به طرح سباح اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش این طرح را از سال گذشته برای نخستین بار به صورت اجباری به منظور آموزش شنا به دانش‌آموزان چهارم ابتدایی مصوب کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۷ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز در سال گذشته زیرپوشش این طرح قرار گرفتند ولی دانش‌آموزان بخش‌‌های خلجستان و جعفرآباد به دلیل دوری از استخر و برخی دانش‌آموزان دیگر به دلیل آسم، بیماری قلبی شدید، پوستی، نقصان حرکتی و فلج مغزی نتوانستند از طرح بهره‌مند شوند.

مدیر اداره تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از ارائه آموزش شنا به ۱۸ هزار نفر دانش‌آموز پایه چهارم ابتدایی خبر داد و افزود: با آغاز مرحله اول طرح از ابتدای آبان ۴۶ درصد دانش‌آموزان، معادل ۸ هزار و ۲۵۱ نفر شامل ۱۶۷ مدرسه و ۲۷۴ کلاس درس در این طرح شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: استخرهای استان توان پذیرش تمام دانش‌آموزان را در یک مرحله ندارند، بنابراین این طرح در اسفند، فروردین و اردیبهشت اجرا می‌شود.

مختاری بیان کرد: ۴۸۰ میلیون تومان به منظور اجرای طرح سباح در سال گذشته هزینه شد که از این میزان ۳۶۰ میلیون تومان اختصاص پیدا کرد و ۱۲۰ میلیون تومان در آینده اختصاص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به میزان موفقیت دانش‌آموزان در یادگیری شنا گفت: بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان شنای مقدماتی و ۵۰ درصد دانش‌آموزان شنای تکمیلی را در این طرح فراگرفتند.

مدیر اداره تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد باقیمانده به دلیل عدم آشنایی با آب و ترس از آب و عوامل محیطی قادر نشدند توقع ما را در یادگیری برآورده کنند.

وی به سابقه اجرای طرح در مدارس استان قم اشاره کرد و افزود: آموزش شنا از سال ۸۵ در مدارس استان برگزار می‌شود و دانش‌آموزان پایه چهارم و پنجم از آموزش‌های این رشته بهره‌مند می‌شدند.

مختاری خاطرنشان کرد: شنا به عنوان رشته پایه در ورزش محسوب می‌شود و رسول مکرم اسلام (ص) همواره بر یادگیری این ورزش تاکید داشتند.

وی با اشاره به فواید ورزش شنا بیان کرد: شناسایی و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان، کمک به بهبود وضعیت بدنی دانش‌آموزان، ارتقای سلامتی و نشاط و شادابی دانش‌آموزان، انتخاب تیم‌های ورزشی برای بحث قهرمانی و مشارکت خانواده‌ها در اجرای طرح از مزایای این رشته است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.z9xrak9u3pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما