يکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : 2003
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی:

جشنواره شعر اشراق ویژه طلاب برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی از برگزاری جشنواره شعر اشراق ویژه طلاب حوزه‌ای علمیه خبر داد.
جشنواره شعر اشراق ویژه طلاب برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام علی کمساری در مراسم انتخابات انجمن شعر طلاب گفت: تلاش مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی براین است تا با راه‌اندازی انجمن شعر طلاب این نهال را پرورش دهد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه دارای شاعران طلبه خوبی هستند، افزود: باید از کارهای انفرادی و باری به هرجهت در حوزه شعر طلاب خودداری شود زیرا این امر یکی از آسیب‌های جدی جریان شعر حوزه است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: اگر جریان بیداری اسلامی چشم به ایران دارد باید جریانات ادبی آنها را بشناسیم و طبیعتا جریان حوزه در این زمنیه نقش مضاعفی را دارد.

وی بیان داشت: انجمن شعر طلاب یکی از محل‌ها برای برپایی کارگاه‌های ادبی است و مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی تلاش دارد تا آسیب‌ها و میزان آسیب‌های جریان شعر حوزه را بشناسد و از راه‌های مختلف به ارائه راهکارهای کارآمد برای رشد چشمگیر شعر طلاب بپردازد.

حجت‌الاسلام کمساری برگزاری جشنواره برای شعر حوزه را یکی دیگر از ضروریات دانست و خاطرنشان کرد: اگر امروز شعر آیینی و ولایی در کشور شناخته شده است به دلیل برگزاری جشنواره‌های متعدد ولایی است که در کشور برگزار می‌شود و برگزاری جشنواره شعر طلاب هم در این زمینه بسیار کمک خواهد کرد.

وی افزود: برگزاری جلسات هفتگی شعر خوانی طلاب نیز به ارتقای شعر طلاب بسیار کمک خواهد کرد و باید در این زمینه گام‌هایی برداشته شود زیرا اقدامی اثرگذار و ماندگار است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره شعر اشراق ویژه طلاب به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: این جشنواره بنا دارد تا با آیین نامه‌های مدون کار خود را ادامه دهد، از این رو در نیمه دوم بهمن با حضور طلاب و شعرای حوزوی از سراسر کشور در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

وی درباره محورهای اصلی جشنواره اشراق در بخش شعر عنوان کرد: این بخش از جشنواره در پنج بخش آزاد، کلاسیک، کودک و نوجوان، مجموعه اشعار حوزوی و کتاب و پژوهش در کنار بخش ویژه بیداری اسلامی پذیرای آثار تولید شده توسط حوزویان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کمساری خاطرنشان کرد: جلسات کارشناسانه نقد و ارزیابی برگزار شده و از چاپ و نشر آثار فاخر حمایت می‌شود آنچنان که در سال گذشته ۱۱ مجموعه شعری شامل پنج مجموعه شعری متفرقه و شش مجموعه شعری متعلق به گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شد و هم اکنون نیز انتشار یک مجموعه غزل در دست انجام قرار دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcg.z9xrak9zwpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما