چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 48636
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله کعبی:

تغییر به نفع مردم با اعتماد 16 میلیونی آغاز شده است/دولت باید در برابر مشکلات کشور پاسخگو باشد

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تغییر به نفع مردم با وجود اعتماد 16 میلیونی با محوریت آیت‌الله رئیسی آغاز شده است به همین علت ما به این شخصیت پیشنهاد کرده ایم شخصیت‌هایی که به عنوان همکار دولت درنظر گرفته شده بودند را گردهم آورده و حضور سیاسی در صحنه را تدوام بخشد.
تغییر به نفع مردم با اعتماد 16 میلیونی آغاز شده است/دولت باید در برابر مشکلات کشور پاسخگو باشد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عباس کعبی در گردهمایی اعضای قرارگاه اعزام مبلغین انقلاب اسلامی که در تکیه شاه خراسان قم برگزار شد، با بیان اینکه با گذشت زمان میزان تهاجم‌های سیاسی دشمن بیشتر می‌شود، اظهار کرد: با افزایش تهاجم‌ها باید بصیرت بیشتری نسبت به مباحث مختلف داشته باشیم تا بتوانیم نقش لازم را در صحنه ایفا کنیم.

وی اضافه کرد: 16 میلیون نیروی انقلابی و معتقد به گفتمان انقلاب اسلامی با وجود توطئه‌های بین‌المللی، جنگ نرم، تبلیغات کاذب و امپراطوری رسانه‌ای استکبار دستاورد بزرگی است که باید آن را حفظ کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مشکلات جریان انقلاب باید به صورت ریشه‌ای مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره) تبلور پیدا کرد و با رهبری ایشان، حمایت نخبگان از جمله حوزویان و دانشگاهیان متعهد و حضور مردم در صحنه توانست به نتیجه برسد.

وی از صبر، مقاومت و پرداخت هزینه توسط مردم به عنوان دیگر عوامل پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باید در مسیر نظام‌سازی و رسیدن به کشوری نمونه حرکت می‌کردیم تا بتوانیم انقلاب اسلامی را صادر کنیم، به همین علت نهادهای اصلی انقلاب از جمله قوه مجریه، قوه قضاییه و شورای نگهبان در جایگاه خود مستقر شدند.

کعبی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مدیریت کلان جامعه حرکت به سمت تحقق اهداف را آغاز کرد اما در این مسیر با توطئه‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، ترور شخصیت‌ها و نفوذهای داخلی روبه رو شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی دو جریان فقه سنتی و فقه پویا در حوزه‌های علمیه مطرح شد، مطرح کرد:‌ امام خمینی(ره) فقه سنتی را پویا خواندند و بر رفع مشکلات جامعه با تکیه بر آموزه‌های این فقه تاکید کردند به همین علت مشکل میان حوزویان رفع شد.

کعبی از تحقق دولت اسلامی به عنوان سومین مرحله انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: اگر در رأس کشور ولی فقیه باشد و قوانین اسلامی نیز به تصویب برسد اما نتوانیم این قوانین را اجرایی کنیم نمی‌توانیم به اهداف والای نظام اسلامی برسیم.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه دفاع مقدس، نظام اسلامی را در مقابل قدرت‌های خارجی بیمه کرده است، عنوان کرد: اکنون با تکیه بر دستاوردهای دفاع مقدس هیچ کشوری نمی‌تواند مقابل ایران ایستادگی کند، هر چند اکنون نیز کشورهای مختلف در عربستان با حضور ترامپ گردهم آمده‌اند اما باز هم نمی‌توانند هیچ غلطی کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ در دوران دولت‌های هاشمی رفسنجانی، خاتمی و بخشی از دوران احمدی‌نژاد مسیر تحقق دولت اسلامی نه تنها به خوبی پیموده نشد بلکه جریان‌هایی ایجاد شد که مدیریت کشور را به دست گرفتند؛ کارگزاران سازندگی معتقد هستند که مدیریت کشور باید بر اساس مدل توسعه غربی دنبال شود که در این مدل، تعدیل اقتصادی به عنوان برنامه محوری دنبال شده و این برنامه سبب اختلاف طبقاتی شد.

کعبی با تاکید بر اینکه در دوران خاتمی اصلاحات سیاسی بر اصلاحات اقتصادی مقدم شد، مطرح کرد: اصلاحات آمریکایی کشور را به سمت استحاله انقلاب اسلامی سوق داد؛ در دوران احمدی‌نژاد نیز شعارهای ساده‌زیستی، روحیه انقلابی مقابل مستکبران و توجه به مستضعفان موجی از حرکت را ایجاد کرد اما متاسفانه حلقه انحرافی سبب تبدیل شدن مکتب اسلامی به مکتب ایران باستان‌گرایی و جدایی از گفتمان اسلام شد.

وی اضافه کرد: ترویج یک نوع معنویت‌گرایی شرقی و انحرافی به جای معنویت برخاسته از فقه و فقاهت، طرح مباحث عرفان‌های نوظهور، خود بزرگ‌بینی و تغذیه فکری از اسلام سنتی آمریکا به جریان انقلاب اسلامی ضربه زد.

کعبی ادامه داد: وزرای دولت روحانی از اول انقلاب تا کنون مسؤولیت داشته و مسؤول اصلی ضعف و ناکارآمدی در سیاست داخلی و بین‌المللی جریان مدعی اعتدال است که از ابتدای انقلاب در جایگاه‌های مختلف حضور یافته و بر پایه دلبستگی به سیاست‌های غربی و در تناقض انقلاب اسلامی می‌خواهند اهداف کشور را دنبال کنند و از نظر این افراد انقلاب تمام شده و اکنون جمهوری اسلامی باید همانند دیگر کشورها برای تامین منافع ملی با تکیه بر قدرت‌های جهانی حرکت کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سران دولت اعتدال باید در برابر مشکلات کشور پاسخگو باشد، اضافه کرد: این افراد بیش از 30 سال است که در بخش‌های مختلف دستگاه‌ اجرایی حضور دارند و مشکلی که ما با این افراد داریم طرز تفکر و عملکرد آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه در انتخابات ریاست جمهوری به دنبال اتمام حلقه دولت ناکارآمد بودیم، عنوان کرد: تلاش کردیم تا بتوانیم دولت اسلامی مورد نظر را برپا کنیم اما نظام اسلامی مبتنی بر مردم‌سالاری است هر چند تدبیرهای بسیاری داشته اما این افراد دوباره به جایگاه‌های خود برگشته و کار را دست گرفته‌اند.

کعبی با طرح این سوال که تا چه زمانی درگیر جریان‌های کنونی خواهیم بود؟، اظهار کرد: دولت‌ها طی سال‌های متوالی فرهنگ را رها کرده و به دنبال تغییر ذائقه عمومی ملت بوده و به جای اینکه باورها و ارزش‌های انقلابی به گفتمان برتر تبدیل شود رخنه، شبیخون و ضدارزش‌های فرهنگی ترویج یافته است و اکنون به صورت مستمر موضوع‌های کنسرت و بی‌حجابی مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه تغییر ذائقه مردم سبب تغییر رفتارها می‌شود، تصریح کرد: این تغییر در انتخاب به نمایش گذاشته شده است؛ گفتمان انقلاب تلاش کرد تا لزوم مبارزه با مشکل‌های بیکاری، اقتصادی و فساد را مطرح کند اما دولتی‌ها گفتمان مبارزه با این مشکلات را به گفتمان بی‌قیدی نسبت به مباحث دینی ترجیح دادند.

کعبی خاطرنشان کرد: عوام فریبی، تبلیغات کاذب، تخریب ناجوانمردانه، عبور از مرزهای امنیت ملی، دیوارکشی میان زن و مرد، زیرسوال بردن قدرت موشکی، صحبت کردن از برجام‌های 2 و 3 سه، همراهی با فتنه‌گران، نام بردن از سران فتنه، ایجاد ائتلاف نامبارک میان دستبند بنفش و سبز، رادیکالیسم سیاسی تند علیه صفوف انقلابی، همراهی با جریان منافقین نسبت به اقدامات سال 67 و تهمت جنگ‌طلبی از تخلفات انتخابات بود که سبب ضربه خوردن نظام شده و در نتیجه انتخابات بی‌تاثیر نبوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آزادی به معنای بی‌بند و باری، ضعف اخلاقی، تضعیف روحیه مقاومت و ایجاد امید رابطه با آمریکا و تامین رفاه عمومی با استفاده از این راهکار از دیگر مباحث نادرستی بود که در انتخابات مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه بصیرت نباید فقط به نیروهای انقلابی محدود شود، گفت: این بصیرت باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود نه اینکه ما نسبت به بصیرت عمومی بی‌توجه باشیم و فقط در نزدیکی انتخابات در این عرصه ورود کنیم؛ اکنون شبکه‌های مجازی تولیدکننده خبر بوده و با نبود تحلیل سیاسی درست، مردم از این شبکه‌ها تحلیل می‌گیرند.

کعبی با تاکید بر اینکه ضعف مدیریت کشور به نظام اسلامی لطمه می‌زند، عنوان کرد: مسؤول اصلی ضعف و ناکارآمدی کشور قوه مجریه بوده و این قوه نیز توسط مردم انتخاب می‌شود به همین علت اگر مردم انتخاب خوب داشته باشند می‌توانند در راستای زندگی مطلوب‌تر گام بردارند.

وی مطرح کرد: تلاش مدیران اجرایی کشور در سطوح مختلف برای ماندن، تاثیرگذاری نادرست فضای مجازی بر مردم و طراحی دشمن سبب رقم خوردن برخی از نتایج نادرست شده است؛ دشمن به درستی انتخابات اعتقاد دارد به همین علت برای تغییر رفتار مردم تلاش کرده و به جای تحریم انتخابات به دنبال تغییر انتخاب مردم بوده است، در انتخابات اخیر جریان‌های مختلف سکولار و ضد انقلاب در انتخابات حضور یافته‌اند.

کعبی گفت: اگر طلاب قم زودتر برای انتقال گفتمان انقلاب اسلامی به دنبال شبکه‌سازی بودند ورق انتخابات برمی‌گشت؛ روحانی به دنبال رأی‌های سیاه انتخابات بود به همین علت در هفته آخر انتخابات شعارهای رادیکالی را مطرح می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال گرفتن محوریت انقلاب از قم است، تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا سکولاریسم را در قم ترویج دهد و این نگاه را در سطح کشور مطرح کند در حالی که اگر حوزه و اقشار مختلف انقلابی به صورت منسجم حرکت کنند می‌توانیم به نتیجه مطلوبی برسیم.

این استاد برجسته حوزه یادآور شد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی مطلوب بود اما تا زمان قبل از کنارگیری قالیباف نمی‌دانستند که برای چه فردی رأی جمع کنند به همین علت بیشتر آنها هفته آخر در کشور حرکت کردند.

وی از تخلف هدفمند و طراحی شده در انتخابات گلایه کرد و تصریح کرد: ما به سیستم انتخابات شورای نگهبان و دستگاه نظارتی اعتماد داریم و می‌گوییم که تقلب سیستمی و تاثیرگذار که نتیجه انتخابات را در سطح میلیون‌ها رأی دگرگون کند در نظام اسلامی قابل تحقق نیست اما تخلف رخ می‌دهد.

کعبی با تاکید بر اینکه در قبل و حین برگزاری انتخابات تخلفات به خوبی قابل مشاهده بود، مطرح کرد: اینکه دولت، وزرا، استانداران، فرمانداران، دهیاران و بخش‌های مختلف به ستاد انتخاباتی روحانی تبدیل شده بود یک تخلف بزرگ است؛ این افراد قبل از انتخابات جغرافیای انتخابات را شناسایی کرده و تعرفه‌ها را به جاهایی که در دوره گذشته رأی کمتری داشتند نرسانند و برخی شعب را قبل از ساعت هشت، هفت یا 6 تعطیل کردند.

وی با اشاره به اینکه تخلفات به صورت هدفمند صورت گرفته است، عنوان کرد: تخلفات این انتخابات به صورت جامع موجود بوده و به شورای نگهبان و دستگاه قضایی داده شده و پیگیری می‌شود چرا که رأی ملت امانت است و با این رویکرد آیت‌الله رئیسی شکایت قانونی خود را اعلام کرده است چرا که تخلفات قطعا اتفاق افتاده و شورای نگهبان عادل، امین و با تقوا رسیدگی می‌کند و ما هم به این مجموعه اعتماد داریم و تضعیف آن جایز نیست و همچنین ایجاد تشنج و گفت‌و گوهایی که سبب دلسردی می‌شود جایز نیست.

کعبی ادامه داد: اینکه انتظار داشته باشیم انتخابات باطل شود زمانی درست است که جابه جایی رأی اتفاق افتاده باشد در حالی که این شکایت وجود ندارد و شکایت‌ها در مورد قبل از انتخابات و جلوگیری از رأی دادن نیروهای انقلابی است که این شکایات قابل اندازه گیری کمی نیست به همین علت پیشنهاد می‌دهیم که اگر انتخابات تایید شود باید تایید آن مشروط باشد و شورای نگهبان بگوید که اشکالات وجود دارد و مراجع قضایی باید پیگیر این اشکالات باشد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در دوران تبلیغات صحبت‌هایی کرده که بر خلاف امنیت ملی بوده هر چند قوه قضاییه به علت فضای حساس انتخابات موضوع را دنبال نکرد اما بعد از انتخابات انتظار می‌رود که وی نسبت به مباحثی که مطرح کرده پاسخگو باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تغییر به نفع مردم با وجود اعتماد 16 میلیونی با محوریت آیت‌الله رئیسی آغاز شده است به همین علت ما به این شخصیت پیشنهاد کرده ایم شخصیت‌هایی که به عنوان همکار دولت درنظر گرفته شده بودند را گردهم آورده و حضور سیاسی در صحنه را تدوام بخشد؛ باید مؤسسه‌های مختلف در استان‌ها برپا شده و برای تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال از ظرفیت نیروهای انقلاب اسلامی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه دولتی نمی‌تواند رأی‌سازی داشته باشد، گفت: دولت باید نسبت به مطالبات ملت ایران به ویژه 16 میلیونی که در انتخابات به آنها رأی نداده‌اند پاسخگو باشد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcg339t.ak97w4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما