سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب : 43866
منبع : پایگاه خبری تحلیلی البرزبان

سخنرانی مطهری به دستور دادستان و کاملاً قانونی لغو شده است

قم نيوز : قم نیوز: فضای سیاست در جمهوری اسلامی ایران با تعقل و منطق پیش می‌رود نه با حاشیه‌سازی.
سخنرانی مطهری به دستور دادستان و کاملاً قانونی لغو شده است
به گزارش قم نیوز،  رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: در فعالیت‌های سیاسی علی‌الخصوص فعالیتهای جریان‌ها یا اشخاصی که عملکرد‌ آن‌ها عموماً و نوعاً با حاشیه‌های مختلفی مواجه است، پدیده‌ای مثل لغو سخنرانی، ممانعت از سخنرانی یا مسائل از این دست بسیار اتفاق می‌افتد و در کشورهای مختلف دنیا مسئله چندان عجیبی نیست.

محمدرضا محسنی ثانی ادامه داد: آقای مطهری شخصیتی آزاده و ستودنی دارند اما گاهی اوقات نیز مباحثی را مطرح میکنند که در آن قاعده ای که باید جای نمی‌گیرد و حاشیه‌های فراوانی ایجاد می‌کند، سخنرانی مشهد ایشان نیز به دستور دادستان و کاملا قانونی لغو شده است اما شاهد تبلیغات بسیاری از جمله نامه سرگشاده به رئیس جمهور و اقدامات گسترده وزیر کشور در این زمینه هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت: اینگونه رفتارها پیرامون لغو یک سخنرانی چندان طبیعی به‌نظر نمی‌رسد خصوصاً اینکه فرآیند آن قانونی بوده است. این در حالی است که ما حتی شاهد برخوردها و حواشی آقای مطهری در شهرهای مختلفی مثل شیراز و البرز نیز بوده‌ایم کمااینکه ایشان در استان البرز نیز مدعی شدند امام جمعه موجب لغو سخنرانی ایشان شده‌اند! که الته بعدا معلوم شد اینگونه نبوده  و آقای مطهری هم عذرخواهی کردند. به عقیده من شخص آقای مطهری بهتر است از حاشیه‌سازی بدور باشند و مباحثی را مطرح کنند که با مقتضای روز، قانون, شرع و عرف کشور همخوانی داشته باشد. برای مثال پرداختن به این موضوع که اگر امام رضا (ع) بودند نیز در کنسرت‌ها شرکت می‌کردند، هرچند عنوان شد منظوری نداشته‌اند اما باید بپذیریم این قبیل حرفها ایجاد حاشیه می‌کند و می‌تواند حواشی بزرگتری علی‌الخصوص در شهر مشهد به وجود بیاورد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم افزود: سیاسیون و عامه مردم مذهبی انتظار دارند آقای مطهری چنین موضوعاتی را مطرح نکنند و در عواقبی نیز که رخ می‌دهد به قانون تمکین ‌کنند. از طرف دیگر ماجرا نیز شاهدیم که دولت در یک کاهلی مفرط نسبت به مقولات روز کشور و مسائل مبتلابه که دچار آن‌ها شده به سرمی‌برد اما ستاد اصلی دولت مثلا در موضوعی مثل لغو قانونی یک سخنرانی, کاهلی را کنار میگذارد و یکسری اقدامات گسترده‌ای انجام می‌‌دهد. اکنون سؤال پیش می‌آید که چرا دولت در مقولات دیگری مثل نقض برجام, کشتار شیعیان نیجریه و بی‌تفاوتی رسانه‌های جهانی نسبت به مسئله اربعین اقدامی انجام نمی‌دهد, سکوت می‌کند و یا با ” سیاست شتر دیدی ندیدی” رفتار می‌کند؟! اما در قبال این قضیه نامه‌نگاری، اقدام اجرایی و مؤاخذه صورت می‌گیرد. به هر حال با این کارها این مطالبه نیز در افکار عمومی ایجاد می‌شود که چرا دولت می‌خواهد به مصداق افسانه قدیمی “پهلوان پنبه” رفتار کند و در موضوعی که چندان مهم هم نیست تمام قد و پرجنجال ورود ‌کند؟!

وی در پایان عنوان کرد: فضای سیاست در جمهوری اسلامی ایران با تعقل و منطق پیش می‌رود نه با حاشیه‌سازی و پرداختن به شیطنت های سیاسی. لذا بهتر است شخصیت‌هایی همانند آقای دکتر مطهری به‌گونه‌ای رفتار کنند که فضای کشور علی‌الخصوص در حوزه سیاست، شاهد طرح دیدگاه‌ها و رفتارهای واقع‌بینانه باشد. زیرا پیش رفتن با جنجال و حاشیه می‌تواند آسیب‌های بسیاری در پی داشته باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcg379t.ak9w34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما