دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 49806
منبع : خبرگزاری فارس
مدير انتشارات دانشگاه اديان و مذاهب:

كتاب «راهنماي نوآموزان در دين‌پژوهي» منتشر مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدير انتشارات دانشگاه اديان و مذاهب از انتشار كتاب «راهنماي نوآموزان در دين‌پژوهي» در آينده‌اي نزديك خبر داد.
كتاب «راهنماي نوآموزان در دين‌پژوهي» منتشر مي‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی، با اشاره به کتاب راهنمای نوآموزان در دین‌پژوهی اظهار کرد: هر دوره آموزشی در زمینه دین مشتمل بر نظریه و روش است، راهنمای نوآموزان در دین‌پژوهی به گونه‌ای طراحی شده تا پیکره کامل و فکری مناسب برای دوره آموزشی در زمینه دین‌پژوهی را در دسترس عموم قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب با مقدمه‌ای ویژه مدرسان و دانشجویان شروع می‌شود و در بخش اول مقدمات دین‌پژوهی در قالب معنای شک‌اندیشی درباره دین و دین‌پژوهی ذکر شده و خودآگاهی، همدلی و شرایط جهانی در این بخش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه بخش دوم دارای عنوان مقدمه‌ای بر نظریه در دین‌پژوهی است گفت: سخنی درباره واژه دین و نظریه همگام کار و نظم‌های چهارگانه معنا در دین‌پژوهی و الهیات در برابر مطالعات دینی مورد نظر مؤلف بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بخش سوم دارای عنوان نظریات کلاسیک در دین‌پژوهی است که به دین‌پژوهی پدیده مدرن، دین در حکم تجربه منحصر به فرد و دین و کارکرد اجتماعی اختصاص دارد و در بخش چهارم با عنوان نظریات کلاسیک در دین‌پژوهی مطالبی در زمینه پدیدارشناسی دین و بازگشت به الهیات مطرح شده است.

روحانی عنوان کرد: بخش پنجم نتیجه است که شامل نتیجه‌گیری در موضوعات دین و جنسیت، دین، نژاد و قومیت، دین و نوآوری، دین و علم، دین و محیط زیست و دین و ساحت هنر است.

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه این کتاب دارای مقدمه‌ای در زمینه نظریه و روش در حوزه مطالعات دینی است گفت: در آغاز کتاب بحثی درباره نیاز مبرم به سهم دین در جهان امروز مطرح می‌شود و سپس آن دسته از فعالیت‌های پایه روش‌شناختی را ترسیم می‌کند که نوآموزان رشته دین‌پژوهی باید آنها را فراگیرند و بر آن تسلط پیدا کنند.

وی عنوان کرد: این کتاب به شکل نظام‌مند آرای نظریه‌پردازان کلاسیک را در مطالعه نوین مرور می‌کند و سرانجام شرح پایانی را از مسائل جاری در زمینه مطالعات دین‌پژوهی ارائه می‌دهد.

کتاب راهنمای نوآموزان در دین‌پژوهی اثری از برادلی هرلینگ  و ترجمه مهدی حسن‌زاده و رسول اکبری به همت نشر ادیان در آینده‌ای بسیار نزدیک با قیمت 17 هزار تومان وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcg379t.ak9yz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما