دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : 52596
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

بانوی مسلمان کاریکاتوریست به جنگ اسلام‌هراسی می‌رود

قم نيوز : قم نيوز: سوفیانا حامد هنرمند مسلمان آلمانی- تونسی تباری است که از طریق تصاویر طنزآمیز و پرمعنایش قصد دارد به جنگ اسلام‌هراسی رفته، چالش‌های روزمره پیش روی زنان مسلمان در جامعه غرب را به تصویر درآورد.
بانوی مسلمان کاریکاتوریست به جنگ اسلام‌هراسی می‌رود
بانوی مسلمان کاریکاتوریست به جنگ اسلام‌هراسی می‌رود
به گزارش قم نيوز، درحالی که دنیای غربی بیش از گذشته به سمت نفرت و تهاجم سوق پیدا می‌کند، یک بانوی مسلمان کاریکاتوریست قصد دارد با کمک گرفتن از کمیک‌ها و کاریکاتورهای هنرمندانه خود به جنگ خشونت، تعصب مذهبی و نابرابری ضددینی برخیزد.

سوفیانا حامد هنرمند مسلمان آلمانی-تونسی تبار  تصمیم گرفته از استعداد نقاشی خود برای مبارزه با اسلام‌هراسی و سوءبرداشت‌های ضدحجاب استفاده کند.

این بانوی هنرمند، چالش‌های روزمره زنان مسلمان را از طریق تصاویر طنزآمیز و کاریکاتورهای جالب به تصویر می‌کشد و سعی دارد  نشان دهد که مردم در جوامع برخلاف تفاوت‌هایشان اشتراکات زیادی با هم دارند.

این هنرمند که از نام هنری توفکیس بر روی طرح‌هایش استفاده می‌کند، قصد دارد هرج و مرج و چالش‌های روزمره‌ای را که در طی سال‌ها به خاطر مسلمان بودن با آن‌ها مواجه بوده به تصویر درآورد.  همچنین با هنرش مسائل اجتماعی مسلمانان را به زبان ساده توصیف می‌کند.

 حامد در وبلاگ خود می‌نویسد: من در سنین کودکی دانستم که دین و مذهبم با دین و اعتقادات مردم عامه در جامعه آلمان متفاوت است و از نظر اکثریت آنان پذیرفته شده نبودم. سپس دانستم که هنر کاریکاتور رسانه مناسبی برای ایجاد گفتمان و همدلی با استفاده از صداقت، احساسات و طنز می‌باشد.

اسلام هراسی نتیجه ندانستن است

وی درباره مسئله اسلام‌هراسی در غرب می‌گوید: بخش بزرگی از مشکلات کنونی ما چون اسلام‌هراسی و خارجی هراسی در مردم به دلیل فقدان رابطه یا دانش درباره «دیگری» است. و من حقیقتا بر این باور هستم و به همین جهت نیز موضوعات طرح‌های خود را بسیار ساده و عادی می‌کشم، زیرا می‌خواهم به همه از آدم‌های خاص گرفته تا آدم‌های معمولی نشان دهم مشکلات دختران مسلمان چیست.
انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdcg3n9n.ak9xy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما