دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب : 34596

بلاتکلیفی خریداران خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی

قم نيوز : قم نگار: در حال حاضر برخی از خودروهای فروخته شده در طرح تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی به صورت امانی در نمایندگی‌های فروش خودروسازان موجود است، اما تا اطلاع ثانوی به مشتریان تحویل داده نخواهد شد.
بلاتکلیفی خریداران خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی
طرح پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو در حالی حدود یک هفته پیش به پایان رسید که هر روز ابعاد جدیدی از حواشی این طرح مطرح می‌شود.

به گزارش قم نگار، در جدیدترین رویداد در این زمینه دو خودروساز بزرگ کشور در بخشنامه‌ای به نمایندگی‌های فروش خود در سراسر کشور از آنها خواسته‌اند تحویل خودروهای امانی موجود در نمایندگی‌ها به مشتریان را تا اطلاع ثانوی متوقف کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، منظور خودروسازان از اطلاع ثانوی زمانی است که بانک‌های عامل مبلغ تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی را به حساب خودروسازان واریز کنند.

واریز نشدن مبلغ تسهیلات در حالی است که از یک سو خودروسازان معتقدند طبق توافق صورت گرفته با بانک مرکزی، بانک‌های عامل موظف بوده‌اند ظرف ۴۸ ساعت مبلغ تسهیلات را پرداخت کنند ولی تاکنون این اتفاق نیفتاده است. از آن سو نیز علی‌ اصغر میرمحمد صادقی - مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، در این زمینه اظهار کرده که خودروسازان مدارک مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات را به بانک‌های عامل ارائه نکرده‌اند و به محض ارائه مدارک، پرداخت مبلغ صورت خواهد گرفت.

پاس‌کاری دلایل پرداخت نشدن تسهیلات بین خودروسازان و بانک مرکزی در حالی است که دود این عدم هماهنگی در نهایت به چشم مشتریان می‌رود، به‌گونه‌ای که این مشتریان هستند که نمی‌دانند چه زمانی قرار است خودروی خریداری شده را دریافت کنند.

در حال حاضر برخی از خودروهای فروخته شده در طرح تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی به صورت امانی در نمایندگی‌های فروش خودروسازان موجود است، اما تا اطلاع ثانوی به مشتریان تحویل داده نخواهد شد.

این وضعیت ابهام جدیدی را نیز در طرح فروش تسهیلاتی خودرو ایجاد کرده است و آن مبداء محاسبه بازه زمانی حداکثر یک ماهه اعلام شده برای تحویل خودرو به خریداران است.

در این زمینه در حالیکه مصطفی خان‌کرمی - معاون فروش گروه صنعتی ایران خودرو، پیش از این اعلام کرده بود تمام خودروها حداکثر یک ماه پس از واریز وجه پیش‌پرداخت از سوی مشتریان به آنها تحویل داده خواهد شد، اما اخیرا وی اعلام کرده که در صورت تاخیر بانک‌ها در پرداخت مبلغ تسهیلات به خودروسازان، پرونده خرید مشتریان باز خواهد ماند و به دنبال آن تحویل خودروها در زمان اعلام شده صورت نخواهد گرفت.

در این شرایط به نظر می‌رسد که خودروسازان قصد دارند زمان پرداخت مبلغ تسهیلات از سوی بانکهای عامل را به عنوان مبداء محاسبه بازه زمانی یک ماهه برای تحویل خودروها به مشتریان منظور کنند. در این صورت مشتریان احتمالا با تاخیر بیشتری برای دریافت خودروهای خود مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcg3n9w.ak9ty4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما