يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 46386
منبع : خبرگزاری فارس
با تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر قم:

شهرداری قم اکسیژن می‌خرد

قم نيوز : قم نیوز: با تصویب شورای اسلامی شهر قم شهرداری مقدمات خرید باغ‌های موجود در مرکز شهر قم فراهم شد.
شهرداری قم اکسیژن می‌خرد
به گزارش قم نیوز، در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که شنبه شب برگزار شد طرح کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر در مورد خرید باغات داخل محدوده و خارج از محدوده شهر و یا خرید اکسیژن به روش پرداخت هزینه‌های نگهداری فضای سبز مطرح شد.

در این جلسه مصطفی سعادت‌طلب رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر قم با اشاره به طرح مصوب پیشین در مورد خروج باغات موجود در شهر قم از محدوده شهری قم اظهار کرد: این طرح خوب برای نخستین بار در قم تصویب شد.

وی افزود: با تصویب این طرح باغات مرکز شهر قم خارج از محدوده اعلام شد و قیمت‌های آن کم شد تا انگیزه برای قطع اشجار کاهش یابد.

سعادت‌طلب اضافه کرد: طرح فعلی کمک می‌کند تا شهرداری اندک‌اندک با تامین‌ آبیاری و نگهداری در آینده آنها را تملک کند و به فضای سبز شهر اضافه کند.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر قم با بیان اینکه طرح جامع ساختاری راهبردی الزام به حفظ فضای سبز را تایید کرده است، ادامه داد: طرح تفصیلی هم مشخص کرده است که باغات داخل شهر خارج از محدوده اعلام شوند.

وی خاطرنشان کرد: حفظ باغات در خارج محدوده شهر قوانین محکم‌تری دارند و نگرانی‌ها را برطرف می‌کنند.

سعادت‌طلب یادآور شد: زمانی که می‌خواستیم طرح اولیه را تصویب کنیم باغ‌ها احصا و جانمایی شده‌اند و متراژ آنها مشخص است.

مرتضی سقاییان‌نژاد شهردار قم در مخالفت با این طرح گفت: شهرداری چگونه می‌تواند اراضی خارج از محدوده را تملک کند، در حالی که در اولویت‌های بودجه‌ای مصوب شورای شهر مشکل دارد.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcg3w9t.ak9374prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما