جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 11276
عجایب برگزاری یک همایش در قم!

همایش ملی بدون سخنران ملی

قم نيوز : قم نیوز: همایش ملی نهج البلاغه و ادبیات که از ماه‌ها قبل وعده حضور وزیر ارشاد و آیت الله استادی از یک سو و سخنرانی استاندار قم و معاون وزیر از سوی دیگر را به خبرنگاران داده بود، امروز بدون حضور هیچ از افراد بالا، برگزار شد.
همایش ملی بدون سخنران ملی
به گزارش قم نیوز، دست اندر کاران برگزاری نخستین همایش ملی نهج‌البلاغه و ادبیات از ماه‌ها قبل با برگزاری نشستی مطبوعاتی از برگزاری همایشی با گستره ملی در قم خبر داده بودند و هفته گذشته نیز طی نشست مجددی با تکرار این مطلب که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز آیت الله استادی امام جمعه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در مراسم افتتاحیه این همایش سخنرانی خواهند کرد، نوید برگزاری گردهمایی عظیمی از ادبا و فضلا را دادند.
 
بنا بر آنچه مسئولان برگزاری همایش وعده کرده بودند و پوسترها و اطلاعیه‌های همایش نشان می‌داد، قرار بود در مراسم اختتامیه نیز استاندار قم و معاون وزیر به سخنرانی بپردازند و همه این‌ها نشان از برنامه ریزی دقیق و اهمیت این گردهمایی بزرگ علمی بود.
 
خبرنگاران رسانه‌های مکتوب و دیجیتال نیز به حق طی این مدت تمام اخبار منتشره از سوی موسسه برگزار کننده همایش را با رعایت امانت پوشش داده و در روز برگزاری همایش یعنی امروز هم حضوری تمام و کمال داشتند اما غافل از اینکه ناهماهنگی‌ها بیداد می‌کند و نه تنها آقای وزیر قرار نبوده و نیست که در این همایش شرکت کنند بلکه آیت الله استادی نیز ظاهراً به دلیل کسالت نتوانسته اند خود را به همایش برسانند.
 
نکته جالب توجه در این میان وعده بعضی از دست اندر کاران همایش به خبرنگاران مبنی بر حضور سید محمد حسینی، وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه بود؛ سخنی که اصحاب رسانه را وا داشت با وجود غیر خبری بودن مراسم افتتاحیه بار دیگر در نوبت عصر خود را به محل همایش برسانند اما این بار با صحنه‌ای جالب و کم نظیر روبرو شدند؛ عدم وجود حتی یک سخنران در مراسم اختتامیه اوج بی‌برنامگی و بی نظمی در روند برگزاری همایش را نشان می‌داد.
 
در مراسم افتتاحیه نیز البته این قضیه وجود داشت؛ پخش کلیپ‌های غیر مرتبط با موضوع همایش برای وقت گذرانی از جمله راهکارهای نخ نماست که متأسفانه توسط مسئولان همایش نهج‌البلاغه و ادبیات تکرار شد.
 
به حق، نام کتاب شریف «نهج‌البلاغه» بزرگ‌تر از آن است که همایش‌هایی این چنینی درصدد پرداختن به آن برآیند؛ در نشست‌های خبری عنوان شده بود بیش از 10 نفر از ارائه دهندگان مقالات دارای درجه پرفسوری هستند، آیا بهتر نبود به جای رئیس هیئت داوران که چیزی برای ارائه نداشت از یکی از اساتید مطرحی که جزو ارسال کنندگان مقالات بودند دعوت می‌شد به عنوان سخنران حاضر شود؟
 
افراد و مؤسساتی که اقدام به برگزاری همایش‌هایی با عنوان‌های پر رنگ و لعاب و مقدس چون نهج‌البلاغه می‌کنند باید آمادگی بیشتری کسب کرده و به ویژه در زمینه دعوت از میهمانان، نهایت دقت را به خرج دهند تا شاهد این همه بی نظمی نباشیم.
 
انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcg3x9q.ak9qu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما