چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : 10916
آیت الله جوادی آملی:

امروز حوزه علمیه قم مرکز علمی جهان است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله عبدالله جوادی آملی از اساتید عالی حوزه علمیه قم گفت: امروز حوزه علمیه قم مرکز علمی جهان اسلام است و از بیش از 70 کشور، طلبه ها در آن مشغول تحصیل هستند.
امروز حوزه علمیه قم مرکز علمی جهان است
به گزارش قم نیوز، ایشن  روز چهارشنبه در درس تفسیر قرآن کریم در مسجد اعظم قم گفت: این جایگاه عظیم علمی در شهر مقدس قم به برکت انقلاب اسلامی، رهبری امام(ره) و خون پاک شهدا حاصل شده است.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه هجرت یکی از مسایل مهم دین اسلام و تاکیدات زیادی بر آن شده است افزود: طلاب حوزه های علمیه پس از تحصیل باید به بلاد رفته و با تشکیل حوزه های علمیه و تبلیغ دین زمینه حضور افراد دیگر در قم را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: شهر مقدس قم برکت علمی خاصی داشته و تحصیل در این شهر و در کنار مضجع شریف حضرت معصومه(س) و مراجع معظم تقلید برکات ظاهری و باطنی قابل درکی دارد.

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیرات گناه در زندگی انسان افزود: گناه در حقیقت و باطن سمی است که انسان می خورد اما به جهت کم بودن ظرفیت خود متوجه این سم نمی شود.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد در دنیا به مانند افراد تخدیر شده، درکی نسبت به عمل نادرست خود ندارند و در آخرت متوجه قبح عمل دنیوی خود می شوند.

آیت الله جوادی آملی گفت: مرگ برای انسان وجود نداشته و انسان همواره از نشئه ای به نشئه دیگر منتقل می شود فلذا باید مدام مراقب رفتار خود باشد و ره توشه ای ابدی برای خود فراهم کند.


انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcg3y9q.ak9zq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما