شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : 48096
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

جشن اختصاصی فارغ التحصیلی ویژه دختران مسلمان در میشیگان

قم نيوز : قم نیوز: دبیرستانی در شهر دیترویت برای دخترانی که نمی‌توانند به دلایل فرهنگی در جشن‌های مختلط این مدرسه شرکت کنند جشن اختصاصی فارغ التحصیلی برگزار می‌کند.
جشن اختصاصی فارغ التحصیلی ویژه دختران مسلمان در میشیگان
جشن اختصاصی فارغ التحصیلی ویژه دختران مسلمان در میشیگان
به گزارش قم نیوز، یک دبیرستان در شهر دیترویت واقع در ایالت میشیگان آمریکا، مراسم سالانه جشن فارغ التحصیلی «دخترانه» را برای دانش آموزان مسلمان برگزار می‌کند. ایده برگزاری این جشن از سال 2012 آغاز شده و از آن پس تا کنون هر ساله برگزار می‌شود.

دبیرستان همترامک در منطقه دیترویت، جشن فارغ التحصیلی «مخصوص دختران» را به هدف ایجاد فضایی امن و راحت برای دختران مسلمانی برگزار می‌کند که نمی‌توانند به دلایل فرهنگی در جشن‌های مختلط این مدرسه شرکت داشته باشند.

در سال 2012 تنها 5 دختر مسلمان در این جشن فارغ التحصیلی شرکت کردند اما سال گذشته 230 دختر در این مراسم حضور داشته و امسال انتظار می‌رود تعداد شرکت‌کنندگان در جشن فارغ التحصیلی مخصوصا دختران در این دبیرستان به بیش از 250 نفر برسد.

این جشن فارغ التحصیلی در فضای کنونی جامعه آمریکا که مخالف «تفکیک جنسیتی» هستند با مخالفت‌هایی روبرو بوده و به نظر می‌رسد داشتن حق داشتن فضایی سالم برای جشن گرفتن از دیدگاه مدعیان حقوق بشر، خواسته زیادی باشد.

جشن فارغ التحصیلی در مدارس آمریکا معمولا به صورت مختلط برگزار شده و هر ساله این قبیل جشن‌ها روابط نامناسب و فضای پرخطری برای دانش آموزان ایجاد می‌کند. دانش آموزان مسلمان نیز معمولا به دلایل مذهبی از این مراسم‌ها دوری می‌جویند. در این میان دانش آموزان این دبیرستان در حرکتی ابتکاری، سعی داشته‌اند جوی سالم برای هم‌کلاسی‌هایشان ایجاد کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcg3z9t.ak97y4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما