چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 40508
منبع : خبرگزاری تسنیم
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

حوزه و دانشگاه باید پشتوانه فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی باشند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اهمیت توسعه مهارت‌آموزی در جامعه و بین جوانان بر ضرورت همکاری بین حوزه و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تأکید کرد.
حوزه و دانشگاه باید پشتوانه فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی باشند
به گزارش قم نیوز، آیت الله علیرضا اعرافی با اشاره به اینکه اسلام دین کار است اظهار داشت: در آموزه‌های دینی داشتن شغل و مهارت و کار تأیید شده و خداوند جوان بیکار را دوست ندارد اگر این بیکاری به خودش برگردد.

امام‌جمعه قم به پایه‌های درست و متقن کار اشاره کرد و افزود: آشنایی به ضوابط دینی در کار، آشنایی با قوانین حقوقی در کار، آگاهی دانش و علم، مهارت و انگیزش  از مصادیق کار درست است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به معضل بیکاری در جامعه و ضرورت تلاش همه مسئولان در رفع بیکاری عنوان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش ارزنده‌ای در رفع بیکاری و هدایت جوانان به سمت اشتغال دارد و در این خصوص حوزه و دانشگاه باید پشتوانه فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی باشند.

وی نداشتن مهارت و تخصص در انجام امور و قبول مسئولیت را نوعی خیانت‌درامانت به  اعتمادی که جامعه به آن داشته دانسته و بر ضرورت داشتن مهارت و تخصص لازم در کارها و مسئولیت‌ها تأکید کرد.

آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به تکالیف حوزه‌های علمیه عنوان کرد: حوزه باید به نیازهای جامعه پاسخ دهد و به فکر طیف نیازهای جامعه و نسل جوان باشد.

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به گزارش ارائه‌شده توسط مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم بر ضرورت عزم جدی بر خدمات مضاعف به مجاوران کریمه اهل‌بیت (س) تأکید کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcg7n9t.ak9zz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما