قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم با بیان اینکه ورود اتباع غیر مجاز خارجی به استان در حال افزایش است، گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، دو هزار تبعه غیر مجاز خارجی از این استان به کشورشان بازگردانده شده اند.
امسال دو هزار تبعه غیر مجاز خارجی از قم به کشورشان بازگردانده شده اند
به گزارش قم نیوز، ˈعباس شیر محمدیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: این افراد پس از شناسایی و دستگیری به وسیله نیروی انتظامی به اردوگاه های استان تحویل و سپس به منطقه صفر مرزی تایباد در استان خراسان رضوی فرستاده و تحویل مقامات کشور افغانستان شدند.

وی همچنین افزود: در سال ۹۲ نیز تعداد پنج هزار و ۶۰۰ نفر از اتباع غیر مجاز افغانی، ۱۵۰ تبعه پاکستانی و ۲۰۰ تبعه عراقی در قم پس از دستگیری به کشورهایشان بازگردانده شده اند.

شیر محمدی با اشاره به چگونگی ورود این اتباع غیر مجاز به استان، تصریح کرد: این اتباع در فصل های خاصی از سال مانند تابستان به علت رونق کار کشاورزی در قم، با هدف انجام کار به صورت قاچاق وارد این استان می شوند.

وی همچنین با بیان اینکه استفاده از اتباع غیر مجاز برای کار جرم محسوب می شود، افزود: با کارفرمایانی که بدون در نظر گرفتن شرایط لازم، مانند داشتن کارت اشتغال چنین افرادی را به خدمت می گیرند، برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی همچنین با اشاره به آمار اتباع مجاز خارجی در قم، افزود: هم اکنون در این استان ۶۵ هزار اتباع خارجی وجود دارد که البته این آمار به غیر از افراد دارای گذرنامه و طلاب شاغل به تحصیل در جامعه المصطفی(ص) است.

مدیرکل اتباع خارجی استانداری قم با اشاره به ارتباط خوب این استان با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، افزود: خدمات خوبی از طریق سازمان ملل به این اتباع ارایه می شود که در سال جاری دفتر امور اتباع قم موفق شد با جذب منابع این سازمان یک واحد مدرسه با ۹ کلاس درس را در منطقه یزدانشهر کلنگ زنی کند.

شیر محمدی با اشاره به احداث یک بوستان با استفاده از منابع و اعتبارت این کمیساریا برای اتباع خارجی در قم، گفت: البته این به هیچ وجه به معنای اختصاص این بوستان برای اتباع خارجی نیست، بلکه کمیساریا می خواهد بوستانی را به نام خود در قم احداث کند.

وی با اشاره به انجام طرح آمایش اتباع خارجی در قم، افزود: برنامه این آمایش به این صورت است که اتباع به صورت سالانه سرشماری و پس از پرداخت عوارض شهرداری مصوب شورای اسلامی شهر قم کارت اقامتشان تمدید می شود.

شیر محمدی همچنین با اشاره به آمار ثبت ازدواج اتباع خارجی در این استان، تصریح کرد: در سال گذشته ۱۱۹ پروانه زناشویی اتباع خارجی در قم صادر شد که البته این به معنای کل آمار ازدواج انجام شده به وسیله این اتباع نیست، چراکه ازدواج اتباع ایرانی با اتباع خارجی به عنوان یکی از معضلات موجود امکان ارایه آمار دقیق ازدواج های صورت گرفته را فراهم نمی کند.

وی ۶۵ مورد از این پروانه های صادر شده را برای اتباع عراق،۳۵ مورد را برای اتباع افغانستان و مابقی را برای تبعه های کشورهای دیگر نظیر آلمان، پاکستان، سوریه، لبنان، استرالیا، بحرین و آمریکا عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی دفاتر کفالت اتباع خارجی در سال های اخیر در قم، افزود: کارکرد این دفاتر شبیه به برون سپاری در ارگان هایی مانند پلیس بعلاوه ۱۰ و اداره پست است، که به صورت پایلوت از قم آغاز و هم اکنون در ۱۴ استان دیگر ایجاد شده است، و به موجب آن برخی از کارها، برون سپاری و از مراجعت اتباع به این اداره کل جلوگیری می کند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۸ دفتر کفالت در قم تاسیس شده و افراد در مناطق اقامت خود مانند آذر، شهر قائم و نیروگاه کارهای اداری خود را انجام می دهند که اخذ برگ تردد داخل و خارج شهر از جمله این کارها است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcg7n9x.ak9nu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما