جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : 26108

کتاب «قافله سالار» منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: کتاب «قافله سالار» با زیرعنوان امام زمان(عج) از منظر قرآن به همت انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) منتشر شد.
کتاب «قافله سالار» منتشر شد
به گزارش قم نیوز، کتاب «قافله سالار» با زیرعنوان امام زمان(عج) از منظر قرآن از فصولی مانند ضرورت شناخت ولی خداوند، بهترین مرجع شناخت ولی خداوند، بهترین مرجع شناخت حجت خداوند، جامعیت قرآن، ظهر و بطن قرآن، تفسیر و تاویل، نقش اهل بیت(ع) در تبیین قرآن و شیوه‌های معرفی افراد در قرآن تشکیل شده است.

علت عدم تصریح به نام حضرت در قرآن، شیوه‌هایی بررسی آیات مهدویت، انواع آیات مهدویت، آیات ناظر به وجود حجت خداوند در هر زمان،‌ صاحب شب قدر، حجت غایب، هشدار به منتظران خاتم الاوصیا، مرزیابی از اندیشه مهدویت، نعمت پنهان، مضطر، حاکمیت جهانی اسلام، پیشوایی مستضعفان، خلافت صالحان و امدادهای غیبی هنگام ظهور از عناوین دیگر فصول این کتاب است.

در مقدمه این اثر آمده است: زنده شدن گروهی از هر امتی، آثار و برکات وجودی امام غایب، ‌تسلیم محض حجت خدا بودن، دلایل عقلی وجود حجت خدا در هر زمان، شایسته‌سالاری، انسان مستمر، پاداش منتظران و ارزش ایمان در عصر غیبت امام زمان(عج) از فصول دیگر این کتاب محسوب می‌شود.

سنت آفریدگار حکیم با خلقت انسان،‌ بر این تعلق گرفت که تا دامنه قیامت، زمین هرگز از حجت حی خالی نماند تا قافله‌سالار کاروان انسانیت در سیر الی‌الله باشد.

اکنون هادی امت خاتم اوصیا بقیة‌الله الاعظم(عج) است که مژده و نوید آمدنش به همه امت‌ها داده شده است.

سعی و تلاش در راستای شناخت چنین حجتی، رهایی از مرگ جاهلیت را در پی خواهد داشت و چه نیکوست امام مهدی(عج) را که مظهر آیات خداست در کتاب پیدا کنیم.

منتظرانش با بستن قلب خود بر روی هر چیزی جز یاد خداوند و عمل به آنچه که رضای اوست به انتظارش ایستاده‌اند تا با سعی و تلاش در راستای تحقق بشارت‌های قرآن در برپایی حکومت صالحان شاهد پیشوایی مستضعفان باشند و حیات طیبه که همان زندگی سعادتمندانه است را تجربه کنند.

این چشم‌انداز روشن مومنان و منتظران راستین امت‌های گذشته را نیز در بر می‌گیرد تا به اراده خداوند رجعت کنند و به یاری امام خود مشرف شوند.

در این کتاب این حقایق از منظر قرآن بررسی می‌شود تا با معرفتی ناب، ایمانشان را به آن یار غایب مستحکم‌تر کند.

کتاب «قافله سالار» با زیرعنوان امام زمان(عج) از منظر قرآن توسط محمود اباذری تالیف شده و به همت انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با شمارگان ۲ هزار عدد و قیمت ۵ هزار تومان منتشر شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcg7q9x.ak93z4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما