پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : 27198

برگزاری نشست تخصصی تدوین ایمنی ساختمان‌ و بازارها در قم

قم نيوز : قم نیوز: نشست تخصصی ایمنی ساختمان‌ و بازارها با حضور شهردار قم و مدیران آتش نشانی کلان شهرهای کشور برگزار شد.
برگزاری نشست تخصصی تدوین ایمنی ساختمان‌ و بازارها در قم
به گزارش قم نیوز، نشست تخصصی تدوین ایمنی ساختمان‌ها ظهر دیروز در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد.

شهردار قم با اشاره به اهمیت کار آتش نشانان اظهار کرد: اهمیت و کار آتش نشانان کمتر از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس نیست و سختی و فضیلت کار آتش نشانان بیشتر از رزمندگان است.

بهره‌برداری و تعمیر ساختمان‌ها در قم ضعف دارد

عضو شورای شهر قم با اشاره به اهمیت موضوع ایمنی ساختمان‌ها اظهار کرد: بحث حفاظت از ساختمان‌ها یک موضوع مهم و ضروری است و باید در همه ساخت و ساز‌ها رعایت شود.

سعادت طلب با تصریح بر اینکه پیشگیری از وقوع حادثه یک اصل اساسی است افزود: ما باید در همه حوزه‌ها موضوع پیشگیری را رعایت کنیم و سعی کنیم که پیشگیری از وقوع حوادث جز اولویت کاریمان باشد.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم مسئله معماری را دارای هفت مرحله دانست که از‌‌‌ همان مراحل اول مشکلاتی در جامعه پیرامون آن وجود دارد.

سعادت طلب با اشاره به اهمیت فاز یک مسئله معماری بیان کرد: مسئله اول مطالعات است و مسئله دوم طراحی که مقررات ملی ساختمان به طراحی فاز یک توجه خاص دارد.

وی با اشا ره به غیر اصولی بودن مسئله مصالح ساختمانی عنوان کرد: مسئله بعدی توجه به جزئیات مصالح ساختمان است که معمولا به آن اهمیت داده نمی‌شود و غیر اصولی است و باید برای آن تصمیمات جدی گرفته شود.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت نگهداری ساختمان‌ها تصریح کرد: بهره‌برداری و تعمیر و نگهداری از مسائلی است که در ساختمان‌ها به آن توجه نمی‌شود و نقطه ضعف ما هم همین است.

سعادت طلب با تصریح به اینکه موضوع دیگر تکمیل مقررات ملی ساختمان است گفت: این مقررات سال ۷۴ تدوین شده و به طور قطع باید بازنویسی شود تا در پایین آوردن احتمال خطر کارا و موثر باشد.

بازارهای سنتی قم ایمن‌سازی شود

معاون شهرسازی و امور زیر بنایی شهردای قم با اشاره به اهمیت و قدمت بازارهای قدیمی کشور اظهار کرد: درساخت و توسعه بازار‌ها و پاساژ‌ها در دنیا حرف اول را می‌زنیم.

معصومی با اشاره به جایگاه و اهمیت بازار‌ها بیان کرد: بازار‌ها در هسته مرکزی شهر قرار دارند که در مجاورت آن مسجد جامع و کاروان سرا‌ها قرار دارد و از دیرباز تا کنون از اهمیت بالایی برخورداربودند.

وی با اشاره به تجهیزات ایمنی بازار‌ها عنوان کرد: این گونه نبوده است که بازار‌ها برای بحث ایمنی فکری نکرده باشند چون در زمان خود بهترین تجهیزات ایمنی را داشتند.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم تصریح کرد: در حوزه خدمات شهری، شهر قم باید با حفظ بازار‌ها و شیوه سنتی بودن آن‌ها نسبت به ایمنی شدن آن‌ها اقدام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اهمیت جایگاه شهر قم اظهار کرد: حضور بیش از ۲۰ میلیون زائر و برگزاری مراسم‌های مختلف و وجود اماکن مذهبی در شهر قم نشان می‌دهد که باید کار پیشگیری به خوبی رعایت شود.

لزوم همکاری بازاریان با آتش نشانی در راستای ایمنی بازار

اصفهانیان با اشاره به اهمیت استاندارسازی در کارآتش نشانی افزود: استانداردسازی در برابر حریق با استفاده از تجهیزات به روز یکی از اولویت‌های کار آتش نشانان است.

وی بیان کرد: آتش نشانان باید در عملیات‌های خود از امکانات ایمنی استفاده کنند و ما با توجه به بودجه موجود تجهیزات خوبی را تهیه کرده‌ایم.

معاون خدمات شهرداری قم عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در زمینه آتش نشانی داریم جذب نیروهای جدید است که قرار است تا به زودی مقدمات این کار فراهم شود.

اصفهانیان با اشاره به اهمیت تجهیز بازار به سیستم ایمنی تصریح کرد: با مشارکت بازاریان باید اقداماتی جهت بالابردن سیستم ایمنی بازار صورت بگیرد تا بازار‌ها در برابر حریق مقاوم باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید با اجرای دستورالعمل‌ها به ایمنی خوبی برسیم تا حوادث کمتری را شاهد باشیم.

آتش نشانان برای حفظ جان مردم از خودگذشتکی می‌کنند

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان با اشاره به مشکل سیستم ایمنی بازار‌ها اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکل معماری ما در بازارهای جدید است که با مشکلات ایمنی روبرو هستند.

بزرگ دار افزود: با مشکلاتی که سیستم ایمنی بازار‌ها دارند اگر کوچک‌ترین حریقی در بازار شکل بگیرد سبب می‌شود تا صدمات جبران ناپذیری در پی داشته باشد که باید برای این موضوع راه کارهای مناسبی اندیشیده شود.

وی با اشاره به ضعف سیستم امنیتی بازار‌ها بیان کرد: باید با تجهیزات به روز و جدید نسبت به ایمنی بازار‌ها اقدام کرد و نباید این گونه باشد که با آتش گرفتن یک مغازه بقیه مغازه‌ها هم دچار حادثه شوند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت کار آتش نشانان عنوان کرد: تنها سازمانی که نیاز به حکم قضایی ندارند آتش نشانان هستند که این اهمیت کار آن‌ها را می‌رساند.

وی خاطر نشان کرد: آتش نشانان در همه مواقع با جان و دل در صحنه‌های خطرناک حاظر هستند و برای حفظ جان مردم امنیت خود را به خطر می‌اندازند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcg7q9x.ak9uy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما