چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : 15498
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه:

تنها رسالت پیامبر اکرم(ص) جهانی بود

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: پیامبران همچون موسی(ع) و عیسی(ع) رسالت شان عام بوده، اما تنها رسول اکرم(ص) رسالت جهانی داشته اند.
تنها رسالت پیامبر اکرم(ص) جهانی بود
به  گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امروز پس از نماز ظهر و عصر در جمع نمازگزاران مدرسه آیت الله گلپایگانی قم با اشاره به ویژگی‌های پیامبر اظهار کرد: رسول خدا ویژگی‌هایی دارد که منحصر به فرد است و بقیه انبیاء این ویژگی‌ها را ندارند.
 
رفیعی نخستین ویژگی منحصر به فرد پیامبر را خاتمیت دانست و افزود: رسول خدا آخرین پیامبری است که مبعوث شده و پس از ایشان پیامبر دیگری مبعوث نشد.
 
وی اضافه کرد: خاتم مهری است که در آخر یک نامه زده می‌شود و رسول خدا آخرین پیامبر مبعوث خداوند بود.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد پیامبر اظهار کرد: خداوند به رسول اکرم کتابی داده که بر کتاب‌های آسمانی دیگر مسلط است و در حالی که بقیه کتاب‌های پیامبران به غیر از قرآن تحریف شده است، اما قرآن هیچ تحریفی در آن صورت نگرفته است.
 
وی ادامه داد: قرآن یک معجزه است، اما کتاب‌های پیامبران دیگر گزارش زندگی و سخنان آنان است.
 
رفیعی پیامبران را شاهدی بر امت‌هایشان دانست و افزود: رسول خدا شاهدی بر تمام انبیاء و امت‌ها است، اما پیامبران دیگر تنها بر امت خود شاهد است.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به نحوه خطاب خداوند به رسول اکرم گفت: خداوند انبیاء را با اسم‌هایشان خطاب کرده است، اما خداوند در قرآن رسول اکرم در را با اسم خطاب نکرد و از مؤمنان نیز می‌خواهد که رسول اکرم را با اسم خطاب نکنند.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، با اشاره به ویژگی‌های بیان شده برای رسول اکرم در قرآن اظهار کرد: قرآن پیامبر را اینگونه برای مردم معرفی می‌کند که رسول اکرم از میان خود شما است و با دلسوزی به دنبال هدایت شما است و در این مسئله حریص است.
 
رفیعی یکی از ویژگی‌های رسول اکرم را مهربان و رئوف بودن دانست و افزود: رفتار پیامبر با دشمنانشان به گونه‌ای بود که باعث مسلمان شدن آنها می‌شد و حتی افرادی مانند پسر ابوجهل که در فتح مکه شمشیر به دست گرفت را عفو کرد.
 
وی اضافه کرد: متأسفانه آستانه تحمل ما کم است و تا کسی یک خبط سیاسی انجام داد، او را کنار می‌گذاریم و متأسفانه تمام دولت‌های پس از انقلاب اینگونه بوده که با تغییر دولت تمام نیروها از مدیران تا آبدارچی به صورت اتوبوسی تغییر پیدا کردند.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به مهربانی رسول خدا نسبت به مؤمنین گفت: پیامبر نسبت به افراد مختلف مهربانی می‌کرد و حتی نماز جماعت را به سبب گریه یک کودک شیرخوار کوتاه می‌کرد.
 
رفیعی با اشاره به ویژگی‌ها رسول خدا در گفتار ائمه معصومین اظهار کرد: امام صادق در خصوص ویژگی پیامبر فرمود که پیامبر از روی هوا و هوس حرف نمی‌زد و یک کلمه هم را به  خداوند نسبت نداد.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی استفاده از اسامی و نمادهای غربی را در اجتماع نادرست دانست و افزود: از ابتدا تا انتهای یک سریال یک اسم از ائمه را نمی‌شنویم، مگر اینکه آن شخص عقب افتاده باشد و برخی این روزها این شبهه را مطرح کرده‌اند که ما ایرانی هستیم و نباید اسم عربی را استفاده کنیم .
 
وی اضافه کرد: جواب این شبهه این است که اسامی عربی زیادی وجود دارد، اما اسم ائمه معصومین اسامی بین المللی هستند و استفاده از این اسامی به خاطر محبت به آن فرد است و اسامی علی و فاطمه همیشه از اسامی فرزندان ائمه معصومین بوده است.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcg7t9q.ak9ny4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما