شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 47448
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم خبر داد

ارائه 4 میلیون نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از ارائه 4 میلیون نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال گذشته خبر داد.
ارائه 4 میلیون نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در قم
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان قم، احمد عطارنیا با اشاره به اهم فعالیتها و عملکرد آموزشی این اداره کل و مراکز آموزشی تابعه در سال 95 گفت: 22 هزار و 333 نفر در قالب 3 میلیون و 962 هزار و 344 نفر ساعت در سال گذشته در بخش دولتی و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای این استان از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شدند.

 وی افزود: این آموزش‌ها در چهار بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر به متقاضیان ارائه شده که عمدتا در حوزه‌های فنی و تخصصی است.

عطارنیا بیان کرد: از مقدار آموزش یادشده 12 هزار و 123 نفر در بخش دولتی شامل آموزش در پادگان، آموزش در زندان‌های استان، آموزش در صنایع و اصناف، آموزش جوار دانشگاه، آموزش در روستاها و آموزش‌های ثابت در مراکز 8 گانه آموزشی و 10 هزارو 210 نفر در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای استان قم آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ضمن دعوت از شهروندان قمی به فراگیری مهارت‌های مورد نیاز استان افزود: از تعداد فراگیران آموزش‌های مهارتی 11 هزار و 503 نفر زن و 10 هزار و 830 نفر مرد بوده‌اند.

وی اظهار کرد: آموزش‌های بخش خصوصی در 149 حرفه آموزشی اززیرمجموعه رشته‌های آموزشی از قبیل فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، امور مالی و بازرگانی، عمران، برق، گردشگری، مکانیک، معدن، مخابرات و الکترونیک، صنایع دستی، خدمات آموزشی و بهداشت و ایمنی و... از ابتدای سال جاری تاکنون در آموزشگاه‌های آزاد استان برگزار شده است.

عطارنیا با اشاره به تحقق بیش از 100 درصدی تعهدات استان گفت: این عملکرد در راستای اقتصاد مقاومتی و مدیریت بهینه هزینه‌ها‌ و تلاش مضاعف همکاران فعال در بخش خصوصی و دولتی محقق شده است .

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcg7t9t.ak9ut4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما