سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 44748
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله نوری همدانی:

مسئولان مشکلات خود را به رسانه‌ها نکشانند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: باید شرایطی ایجاد شود که مسئولان و افراد تأثیرگذار کشور مطالبشان را در بین خود حل کنند تا به روزنامه‌ها و رسانه‌ها کشیده نشود.
مسئولان مشکلات خود را به رسانه‌ها نکشانند
به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی، عصر دوشنبه در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تقدیر از فعالیت‌های وزیر بهداشت و دلسوزان دولت، گفت: اجرای طرح تحول سلامت باعث خدمتگزاری بسیار بزرگی به مردم شده است.

وی خطاب به وزیر بهداشت افزود: تلاش وافر شما در حل مشکلات در عرصه درمانی، مردم را امیدوار کرد و امیدواریم با همت خود موفقیت‌های بیشتری را به دست آورده و انجام دهید؛ وزیر بهداشت از نظر شخصیت بسیار بالا هستند؛ زیرا هم علم دارید، هم عمل دارید و دارای مهارت خاصی هستید.

این مرجع تقلید با بیان حدیثی از امام علی(ع) تصریح کرد: امام فرمودند: کسی که احسانی به دیگران می‌کند باعث می‌شود که در مقابل او عزت داشته باشند؛ به همین خاطر رهبر انقلاب بر اقتصاد تأکید دارند؛ امام علی(ع) فرمودند که سعی کنید خود را به کسی محتاج نکنید، زیرا همیشه محتاج آن‌ها هستید.

وی تصریح کرد: ‌ قدرت و قوت بالای وزرا، قوت و عزت نظام ما را نشان می‌دهد؛ خوشبختانه وزرای کابینه دولت با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند که مایه خوشحالی است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به نواقص و مشکلات کشور، گفت: بدون مشکلات هیچ کاری پیش نمی‌رود؛ حل مشکلات و حرکت گام به گام باعث رفع نواقص می‌شود و نباید این مسئله را در کار دولت فراموش کنیم.

وی افزود: امام راحل رمز پیشرفت نظام را وحدت و اتحاد دانستند؛ مسئله وحدت و اتحاد یک مسئله طرفینی است که باید هر دو طرف آن را رعایت کنند؛ انتقادها همیشه وجود دارد، ولی نباید به شکلی باشد که دیگران را ناراحت کند؛ اگر انتقادها درست نباشد، ناراحت کننده است.

این مفسر قرآن کریم با ذکر این مطلب که باید شرایطی ایجاد شود که مسئولان و افراد تأثیرگذار کشور مطالب خود را در بین خود حل کنند تا به روزنامه‌ها و رسانه‌ها کشیده نشود، گفت: خدمتگزاری به مردم امری معنوی است و قطعا چون این امر، خدمت به مردم است نباید هیچ‌گاه از این مشکلات دلسرد شویم.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت مسئله ورزش، گفت: بنده 95 سال دارم ولی نشاط 50 سال پیش را در خود حس می‌کنم؛ بنده این مسئله را تجربه کرده‌ام که ورزش این چنین سلامت را به بار می‌آورد؛ باید برای ورزش را در کشور نهادینه کنیم؛ ورزش واجب است و بنده خود نیز ورزش را به عنوان یک اصل قرارداده‌ام، زیرا اگر ورزش انجام شود دیگر کسی به بیماری‌های جسمی دچار نمی‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcg7u9t.ak9tt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما