پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 42768
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم:

خلأهای قانونی توسعه زیارت رفع شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم از اهتمام وزارت کشور برای توسعه بسترهای زیارتی در استان‌های مختلف یاد کرد و گفت: خلأهای قانونی موجود برای فراهم‌سازی بسترهای مورد نیاز توسعه زیارت باید با استفاده از ظرفیت‌های ملی رفع شود.
خلأهای قانونی توسعه زیارت رفع شود
به گزارش قم نیوز،  یونس عالی‌پور ظهر امروز در نخستین نشست کمیته زیارت که در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، با بیان اینکه خادمان عرصه زیارت در استان‌های مختلف کشور نخبگان جامعه هستند، اظهار کرد: عقبه فرهنگی جهان تشیع در حال دریافت تغذیه فکری از استان قم است به همین علت تقویت زیرساخت‌های مذهبی در این استان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان ملی باید در فعال‌سازی ظرفیت‌های زیارت اهتمام جدی داشته باشند، اضافه کرد: برای تحقق این امر باید استان‌های مختلف زیارتی از ظرفیت‌ها و تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با تاکید بر اینکه قوانین جامعه اسلامی باید موانع کانون‌های گردشگری زیارتی را رفع کند، تصریح کرد: قوانین و آیین‌نامه‌ها باید به سمتی هدایت شود که بتوانیم از ظرفیت‌های زیارتی موجود در استان‌ها در قالب برنامه ششم توسعه استفاده مطلوبی داشته باشیم.

وی از اهتمام وزارت کشور برای توسعه بسترهای زیارتی در استان‌های مختلف یاد کرد و گفت: خلأهای قانونی موجود برای فراهم‌سازی بسترهای مورد نیاز توسعه زیارت باید با استفاده از ظرفیت‌های ملی رفع شود.

عالی‌پور به حضور سالانه بیش از 20 میلیون زائر در استان قم اشاره کرد و ادامه داد: گردهمایی این جمعیت ظرفیت‌های بسیاری را به دنبال داشته که نباید نسبت به استفاده از آنها غافل باشیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcg7u9t.ak9x34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما