يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : 31788
قم نیوز از جلسه علنی شورای شهر قم گزارش می‌دهد؛

‌احداث شهرک خدمات خودرو در قم تا دریافت اجاره‌بهای ۳ میلیونی دکل‌های مخابرات‌

قم نيوز : قم نیوز: در ‌جلسه رسمی و علنی شورای ‌شهر قم لوایح و مسائل مختلفی مانند احداث شهرک خدمات خودرویی در قم و پرداخت اجاره بهای ۳ میلیونی دکل‌های مخابرات به شهرداری بررسی شد.
‌احداث شهرک خدمات خودرو در قم تا دریافت اجاره‌بهای ۳ میلیونی دکل‌های مخابرات‌
به گزارش قم نیوز، یک‌صد و سی و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم صبح امروز در سالن اجلاس این شورا برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مرتضی سقائیان نژاد، شهردار قم، ولی‌الله بیاتی، رئیس شورای اسلامی شهر قم و اعضای شورا برگزار شد، لوایح و مسائل مختلفی مانند احداث شهرک خدمات خودرویی در قم و پرداخت اجاره بهای ۳ میلیونی دکل‌های مخابرات به شهرداری بررسی شد.

در ابتدای جلسه مصطفی سعادت طلب رئیس کمیسیون امورزیربنایی به ارائه لوایح این کمیسیون پرداخت و اظهارداشت: لایحه‌ای مربوط به اخذ مجوز پلاک ثبتی ۲۰۶۷/۳ بخش دوم به صورت چارچوب مغازه حجاری روبروی قبرستان وادی السلام به صورت پرداخت غیر نقدی با لحاظ قیمت کارشناسی دو میلیون تومان داریم.

وی افزود: کمیسیون با این لایحه موافقت کرده است با این توضیح که بودجه تملک از محل ردیف متفرقه توافق نامه تأمین شود.

این لایحه به تصویب اعضای شورا رسید.

سعادت طلب لایحه مربوط به توافق با مرکز خدمات حوزه علمیه را مطرح کرد و گفت: این طرح ۶ ماه قبل هم به شورا آمده بود که مطابق ماده ۱۰۱ قانون شهرداری با آن مخالفت شده بود.

عضو شورای شهر قم با اشاره به اینکه در طرح تفصیلی وقتی مناطق مسکونی را در شهر بالا می‌بریم تراکم شهر را بیشتر می‌کنیم که به مشکلات را بیشتر می‌کند، افزود: کمیسیون به دلیل عدم اعمال ماده ۱۰۱ در این لایحه و تبدیل به احسن نمودن املاک موقوفه با آن مخالف بوده است.

سپس این لایحه به رأی گذاشته شد که نظر کمیسیون بر رد این لایحه به تصویب رسید.

اصرار شورای شهر بر لایحه تعرفه بهای خدمات سازمان آتش نشانی
عباس ذاکریان نخستین لایحه کمیسیون خدمات شهری را که مربوط به تعرفه بهای خدمات سازمان آتش نشانی بود و چندین بار در شورای حل اختلاف فرمانداری مطرح شده بود را اعلام کرد و افزود: ورود محتوایی به این لایحه توسط هیئت حل اختلاف صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم با اشاره به اینکه ملاک عمل صورت جلسه هیئت چهارنفره است، افزود: دو بند توسط فرمانداری به این لایحه افزوده شده است که مورد تأکید آن‌ها است.

وی گفت: سازمان نامه‌ای را با درخواست حذف این دو بند داشته است و در آن بیان‌شده این دو بند درآمدی برای سازمان نداشته است و لزومی برای وجود آن وجود ندارد.

مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به اینکه بودن این دو بند در آینده دست ما را باز می‌گذارد، افزود: امروز این دو بند شاید ضرورتی نداشته باشد اما در آینده مورداستفاده قرار می‌گیرد.

شهردار قم با اشاره به اینکه برخی قوانین ما ممکن است مخالف با قوانین نظام‌مهندسی باشد، گفت: قوانین شهرداری قوانین بالادستی است و باید به آن توجه شود.

حسن بختیاری با اشاره به اینکه این لایحه به‌گونه‌ای روند خود را طی کرد که شورای حل اختلاف به آن ورود محتوایی کرد و مسیر منحرف شد، گفت: با این کار مصوبه شورا منحرف شد و شورا هم برای دوری از تنش به مصوبه حل اختلاف اکتفا کرد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه باید از ابتدا مسیر کار را تصحیح می‌کردیم، گفت: امروز چاره‌ای جز پذیرش این مصوبه نداریم.

سپس اعضای شورای شهر قم با رد این لایحه بر نظر خود اصرار کردند.

۲۵خیابان جدید در قم نام خود را شناختند
ذاکریان لایحه مربوط به بهای خدمات ورودی خودروها به میدان تره‌بار را مطرح کرد و گفت: افزایش بهای این خدمات با توجه به نوع وسائل نقلیه و همچنین عدم افزایش این بهاء در دو سال اخیر در کمیسیون به تصویب رسیده است.

محسن عابدینی عضو شورای شهر قم با اشاره به اینکه اصل این کار که پولی از این خودروها دریافت شود، اشتباه است، گفت: باید به‌دنبال ایجاد رونق در میدان میوه و تره بار باشیم نه اینکه به خاطر دریافت مقداری هزینه هم وقت و هم توان کسانی که در این محل کار می‌کنند را بگیریم.

این لایحه به رای گذاشته شد و به تصویب رسید.

لایحه دیگر مربوط به نام‌گذاری جدید ۲۵ مورد خیابان و ۱۲ مورد اصلاح نام‌گذاری بود که توسط ذاکریان اعلام شد و به تصویب رسید.

اخذ مجوز پرداخت ۲۶۶ میلیون تومان به شرکت فن اندیش تهران بابت هزینه نگهداری و امور خدماتی ساختمان شهرداری مرکز لایحه دیگری بود که آتش زر درخواست عودت آن به شهرداری را داشت و به تصویب رسید.

لایحه مربوط به پرداخت دیه در حق آقای احسان رسولی به مبلغ ۶۰ میلیون ریال بر اساس رأی دادگاه عمومی جزایی که علیه آقای سیروس رستمی راننده شهرداری منطقه ۳ صادرشده بود، توسط آتش زر مطرح شد و به تصویب رسید.

پرداخت ماهیانه ۳ میلیون تومان اجاره‌بهای دکل‌های مخابراتی
لایحه بعدی کمیسیون برنامه‌وبودجه مربوط به اخذ مجوز اجاره‌بهای نصب دکل و آنتن‌های مخابراتی ارتباطی بود که آتش زر با اشاره به آن گفت: ۶۵ دکل در قم وجود دارد که برای هرکدام ۳ میلیون تومان ماهانه در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه دکل‌ها دو نوع هستند و در دکل‌هایی که در خانه‌ها نصب‌شده از طریق ماده صد وارد عمل می‌شویم، کفت: مخابرات در این موضوع مبلغ یک‌میلیون تومان را در نظر گرفته است.

حسین فاکر عضو شورای شهر قم با اشاره به اینکه زمین زیادی در فضای سبز بابت این زمین‌های دارای دکل صرف می‌شود، گفت: بحث درآمدی در این مورد مطرح نیست و موضوع مهم فضای سبزی است که تحت تأثیر این دکل‌ها از بین می‌رود.

وی با اشاره به اینکه مراجع مرتبط اعلام کردند این دکل‌ها عوارضی ندارد، گفت: با این حال باید جانب احتیاط را رعایت کنیم و از زیاد شدن این دکل‌ها جلوگیری کنیم زیرا ممکن است پس از مدتی زیان بخش بودن امواج این دکل‌ها مشخص شود.

ذاکریان با اشاره به اینکه باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که دکل‌ها بیشتر در فضای باز شهری ساخته شود و به خانه‌ها وارد نشود، گفت: مخابرات باید برای این کار تشویق شود تا اثرات مضر این دکل‌ها به حداقل برسد.

محسن رنجبر معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با بیان اینکه ساماندهی دکل‌های مخابراتی دارای اهمیت ویژه است، گفت: ابتدا باید شدت امواج الکترومغناطیسی و محدوده ای که امواج آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد مشخص شود.

معاون شهردار قم با تأکید بر اینکه باید مشخص شود این دکل‌ها در چه فاصله‌ای از بیمارستان و مدارس می‌توانند ساخته شوند، گفت: بحث‌های مربوط به زیبایی فضای شهری نیز از مسائلی است که در کنار ایمنی دکل‌ها باید مدنظر باشد.

سپس این لایحه به رأی اعضا گذاشته شد و به تصویب رسید.

شهرک خدمات خودرویی در میدان بزرگ شهید رجایی احداث می‌شود
حجت الاسلام آتش زر لایحه مربوط به اخذ مجوز ایجاد شهرک خدمات خودرویی در میدان بزرگ شهید رجایی را در صحن علنی مطرح کرد و گفت: عوارض آورده سازمان باید از طریق سازمان میادین به صورت نقدی و یا با ملک پرداخت شود، همچنین باید دو پیوست مصالح و مشخصات فنی و پیوست زمان‌بندی در این قرار داد وجود داشته و نحوه نگهداری نیز باید مشخص شود.

محمد صادقی با اشاره به اینکه مالکیت این زمین برای شهرداری مشکلی ایجاد نمی‌کند، گفت: در این قرار داد تا ۳۰ درصد پیشرفت اجازه فروش را نه برای خود و نه سرمایه گذار قائل نشدیم.

وی با اشاره به اینکه تا این فروش انجام نشود، نمی‌توانیم عوارض شهرداری را پرداخت کنیم، افزود: زمان بندی این طرح ۴۸ ماه است و ارزش قرارداد نیز ۲۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

سرپرست سازمان میوه و تره بار شهرداری قم خاطر نشان کرد: زمین این طرح ۶۶ هکتار است و زیرساخت‌های آن نیز آماده شده از طرفی شهرداری در این طرح زمین و عوارض را به عنوان آورده دارد و ساخت آن نیز به عهده سرمایه گذار است.

این لایحه سپس به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید.

حجت الاسلام آتش زر لایحه مربوط به تفویض اختیار انجام امور به قائم مقام شهردار، معاون مالی، اقتصادی، شهرداران مناطق، مدیرکل مالی و مدیر کل حقوقی را مطرح کرد.

ذاکریان با اشاره به اینکه در توافق نامه‌ها یکسری تنها توسط شهردار امضا می‌شود که شورا باید آن را تصویب کند، گفت: تفویض تصویب توافق نامه شورا قابل تفویض نیست و در نهایت امضای نهایی باید توسط شهردار انجام شود.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه شهردار باید در نهایت توافق‌نامه‌ها را امضا کند، گفت: اما تفویض اختیارات مسئله‌ای است که در همه شهرداری‌ها اجرایی می‌شود.

این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه بازگشت.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcg7u9w.ak9q74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما