يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : 27738
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم خبر داد

اعلام آمادگی اورژانس 115 قم برای پوشش امدادی مراسم‌های آخر ماه صفر

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: اورژانس قم با استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 12 دستگاه آمبولانس در اطراف حرم حضرت معصومه (س) نسبت به پوشش امدادی اقدام می‌کند.
اعلام آمادگی اورژانس 115 قم برای پوشش امدادی مراسم‌های آخر ماه صفر
به گزارش قم نیوز، محمدجواد باقری امروز در گفت‌و‌گو با فارس در قم، با اشاره به اعلام آمادگی اورژانس 115 در همراهی و خدمات‌رسانی به سوگواران رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: 12 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس مجهز به امکانات کامل پزشکی و درمانی به همراه چهار دستگاه موتور لانس در مسیر حرکت دسته‌های عزاداری منتهی به حرم مطهر و در میدان آستانه و جمکران مستقر هستند.
 
وی با اشاره به دلایل استقرار آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس در مسیر حرکت دسته‌های عزاداری بیان کرد: با توجه به شلوغی که اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و ترافیک سنگینی که در این مسیر وجود دارد در تلاش هستیم  تا جایی که امکان دارد از اعزام بیماران به بیمارستان جلوگیری شود.
 
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم همچنین از آمادگی 37 پایگاه اورژانس 115 قم در کنار تیم ویژه اورژانسی 28 صفر خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها در سطح استان به فعالیت پرداخته و به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.
 
وی از آمادگی اورژانس هوایی این مرکز برای خدمات‌رسانی خبر داد و گفت: اورژانس هوایی نیز برای پوشش خدمات سطح جاده‌ها و محورهای مواصلاتی برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان آماده است.
 
باقری همچنین از استقرار تمام آمبولانس‌های پایگاه‌های شهری در میادین اصلی شهر و استقرار آمبولانس‌های پایگاه‌های جاده‌ای در جاده‌های مواصلاتی از 27 آذرماه سال جاری تا پایان تعطیلات خبر داد.
 
* هشت کشته در حوادث ترافیکی
 
وی در بخش دیگری از سخنان خویش حوادث هفته گذشته را مورد توجه قرار داد و گفت: در حوادث هفته گذشته 8 نفر کشته و 454 نفر به شدت مجروح شدند.
 
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از برقراری 6 هزار و 656 تماس با مرکز اورژانس 115 قم خبر داد و گفت: از شمار تماس‌هایی که با مرکز اورژانس 115 برقرار شد هزار و 138 ماموریت صورت گرفت.
 
وی با تبیین حوادث رخ داده در قم تصریح کرد: 370 مورد از مجموعه حوادث را حوادث ترافیکی تشکیل دادند که این حوادث 454 مجروح به‌دنبال داشته است.
 
باقری اضافه کرد: از شمار 454 مجروح حوادث هفته گذشته 155 نفر به صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفتند و 291 نفر نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند.
 
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به‌شمار ماموریت‌های صورت گرفته در ارتباط با موتور‌سیکلت سواران خاطرنشان کرد: 225 ماموریت در ارتباط با موتورسیکلت سواران انجام شد که این حوادث 258 نفر مجروح بر جای گذاشت.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcg7u9x.ak9uw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما