يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب : 11348

نهم ربیع، عیدی که امام زمان باید عیدی آن را بدهد!

قم نيوز : قم نیوز: نهم ربیع الاول یکی از مناسبت هایی است که در آن ما شیعیان باید از امام زمانمان عیدی بگیریم، مگر نه اینکه ایشان زنده است و در بین ما است، پس چه اشکالی دارد به ما عیدی هم بدهند؟ در واقع اگر فکر کنیم ایشان به ما عیدی نمی دهند، اشتباه می کنیم!
نهم ربیع، عیدی که امام زمان باید عیدی آن را بدهد!
سرویس دین قم نیوز: این مطلب را در کنار مرقد شیخ صدوق (رضی الله عنه) می‌نویسم. به قول یکی از فضلاء حوزه ـ که خودش هم اینجا است و مشغول زیارت قبر شیخ صدوق است ـ گاهی اوقات انسان باید از حصاری که به دور خودش تنیده است، خارج شود و به سراغ کسانی برود که چهره در نقاب خواب کشیده اند اما در عین حال همچنان به علت صفای باطن و مقامی که در پیش گاه حضرت حق و اولیاء الهی دارند، واسطه فیض هستند.

صفای خاصی در این بقعه کوچک حکفرما است. پیرمردی با محاسن سفید نشسته است و هر از گاهی صدایش را بلند می کند و برای امام زمان (عج) می خواند. صدای حزینی دارد و وقتی می گوید مهدی بیا، مهدی بیا، اشک در چشم های حلقه می زند.

عصر پنجشنبه است و شیخ صدوق، میزبان جمعیت کوچکی است که برای زیارت رفتگانشان به قبرستان کنار مرقد او آمده اند. دور ضریح چند نفری نماز می خوانند، جوانی به درس خواندن مشغول است و من در اتاق کناری ضریح نشسته ام و با نوتک کوچکم، سرمقاله می نویسم.

اما در این مکان شریف، باید چیزی نوشت که به کار آید نه خطی که تنها به روی کاغذ می رود و نوشته می شود تا نوشته شده باشد.

این شماره نشریه هم زمان با نهم ربیع الاول منتشر می شود، یکی از روزهای عزیزی که برای هر شیعه ای شیرین است، سال روز آغاز امامت مولای شیعیان، امام زمان (عج).

در کنار مرقد شیخ صدوق (رضی الله) که از علمای بزرگ شیعه و نائبان عام آن حضرت هستند، در این فکر هستم که بنا به سفارش ائمه بزرگوار، در اعیاد و مناسبت های مرتبط با اهل بیت (علیهم السلام)، وظیفه ما شیعیان تبریک و تحنیت گفتن و شادی کردن است، چرا که شادی ائمه، شادی شیعیان ایشان است و ناراحتی ایشان، ناراحتی ما.

اما در عین حال ما شیعیان از ائمه که مصداق بخشش و مهربانی هستند انتظار عیدی داریم! در واقع اگر فکر کنیم ایشان به ما عیدی نمی دهند، اشتباه فکر کرده ایم!

عیدی ای که ائمه و مخصوصا امام زمان (عج) برای نهم ربیع الاول می دهند، با عیدی های این دنیایی البته فرق دارد! نه اینکه این عیدی ها مادی نباشد، نه، این عیدی ها بی منت است. لازم نیست در طول سال کاری کرده باشیم یا ساعت کار زده باشیم یا اینکه خلاصه به نوعی کارفرمای ما مجبور باشد این عیدی را بدهد. عیدی آقا و مولای عصر و زمان، عیدی ای است که از روی لطف و با نیت محبت داده می شود.

نقل است که امام زمان (عج) به یاران خودشان لطف دارند و خاصه به مرقد علمای درگذشته سر می زنند. از کنار مرقد شیخ صدوق و به احترام آبرویی ای که ایشان در پیش امام زمان (عج) دارند، عیدی خاص و خارج از حدی را از آقایمان طلب می کنم، نه فقط برای خودم، برای همه شما که این سطرها را می خوانید. از مولایمان می خواهم که هم عیدی مادی بدهد و هم عیدی معنوی! عیدی مادیشان برکت زندگی خواهد بود و عیدی معنویشان نیاز ضروری که اگر توجه ایشان نباشد، زندگی هایمان همه در هم می پیچد و اگر دستگیری شان نباشد، هیچ برنامه ریزی مادی به موفقیت نمی رسد!

انتهای پیام /105/
https://qomnews.ir/vdcg7w9q.ak9qt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما