جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 46368
انتقاد شدید استاد حوزه از امضای سند آموزشی 2030؛

امضای خاموش دولت تدبیر/ خسارتی که 10 برابر کاپیتولاسیون است

قم نيوز : قم نیوز: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین گرجیان با انتقاد از امضای سند آموزشی یونسکو در داخل کشور، غرب‌زدگی را سرآغاز انحطاط نظام اسلامی دانست و گفت: این موضوع از ده‌ها لایحه کاپیتولاسیون شنیع‌تر است و حوزه نباید در برابر این مسأله خاموش بنشیند.
امضای خاموش دولت تدبیر/ خسارتی که 10 برابر کاپیتولاسیون است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی گرجیان در جلسه حدیث‌خوانی که در مدرسه فیضیه برگزار شد، ترویج گناه اجتماعی را به عنوان راهبردی‌ترین نقشه دشمنان اسلام معرفی کرد و گفت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی آورده بود که چشم امید ما به همین گناهان اجتماعی است. بر این اساس می‌توان گفت اصرار ورزیدن به این نوع گناه دشمنان را شاد و در نهایت پیروز می‌کند.

دانشيار دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به آیه ۱۶۰ سوره توبه «إِلَّا الَّذِينَ تابُوا وَ أَصْلَحُوا وَ بَيَّنُوا فَأُولئِكَ أَتُوبُ عَلَيْهِمْ وَ أَنَا التَّوَّابُ الرَّحِيمُ‌« اسلام رحمانی را توطئه دشمنان غربی و غرب‌زده‌ها دانست و تصریح کرد: بدیهی است که هیچگاه رحمانیت مطلقه در اسلام وجود ندارد؛ بنابراین ضرورت دارد انسان هنگام ارتکاب گناه ابتدا اصلاح شود سپس هرآنچه مرتکب شده را آشکار سازد تا دیگران نیز از اشتباه خارج شوند تا بعد از آن مورد بخشش خداوند قرار بگیرد.

اسلام رحمانی همان اسلام آمریکاییِ دولت عربستان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گرجیان خاطرنشان کرد: در جامعه امروزی از سوی برخی مسؤولان آمارهایی ارائه می‌شود که هنگام مشاهده با سطح جامعه به‌وضوح درمی‌یابیم این آمارها دروغی بیش نیست؛ همچنین امروزه بسیار مشاهده می‌شود که چیزهایی که منسوب به دین نیست را به دین نسبت می‌دهند که بارزترین آن «اسلام رحمانی» است که پیامدهای ناگواری در جامعه به وجود آورده است.

وی با اشاره به مفاسد شعار «اسلام رحمانی» عنوان کرد: اسلام رحمانی همان «اسلام آمریکایی» است؛ چراکه در آن مطرح می‌شود با مستکبران عالَم نباید به مبارزه پرداخت و از بارزترین نهادهای این حقارت نیز می‌توان دولت عربستان را نام برد.

آموزش جنسی کودکان، حقارتی بدتر از کاپیتولاسیون

وی همچنین با انتقاد از امضای سند آموزشی ۲۰۳۰ یونسکو از سوی دولت گفت: اخیرا کاری از سوی برخی مسؤولان نااهل صورت گرفت و آن اینکه سندی در عرصه آموزش امضا شد، مبنی بر اینکه آنچه در عرصه نظام آموزش دنیا است باید از سوی ایران نیز رعایت شود؛ به‌عبارتی‌ دیگر به‌ صراحت مطرح شد آموزش جنسی کودکان از ابتدایی تا به مقاطع بالاتر واجب است و غربی‌ها بر اجرای آن نظارت دارند و اگر این کار انجام نشود ایران از سوی غرب محکوم می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گرجیان یادآور شد: این موضوع از ده‌ها لایحه کاپیتولاسیون شنیع‌تر است؛ بنابراین حوزه نباید در برابر این مسأله خاموش بنشیند چراکه خیانتی بزرگ صورت گرفته، چراکه تمامی مبانی آموزشی اسلامی با این عمل نادیده گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: سبب تأسف است که تنها بیانیه، بعد از تصویب این قانون بیانیه بسیج اساتید حوزه بوده است.

استاد حوزه علمیه قم نادیده گرفتن خون شهدا و زحمات قشر فقیر جامعه را مصداق ناشکری و عناد با خداوند معرفی کرد و بیان داشت: امام خمینی(ره) همواره می‌فرمودند «یک تار موی طبقه پایین جامعه را به تمام هستی سرمایه‌داران نخواهم داد»؛ بر این اساس ضرورت دارد به این مسائل بسیار دقت شود و نباید آن‌ها را به‌راحتی فراموش کرد.

وی با بیان بخش دیگری از دعای یادشده «َوْ أَنْ نَعْضُدَ ظَالِماً، أَوْ نَخْذُلَ مَلْهُوفاً، أَوْ نَرُومَ مَا لَيْسَ لَنَا بِحَقّ‏ٍ، أَوْ نَقُولَ فِي الْعِلْمِ بِغَيْرِ عِلْمٍ‏» اظهار داشت: سخن گفتن از روی جهل گاهی مفاسد جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت؛ بر این اساس بسیار باید تلاش کرد و بدون علم در هیچ زمینه‌ای سخن به میان نیاورد.



گفتنی است، بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه در بیانیه‌ای از پذیرش «سند جهانی آموزش ۲۰۳۰» انتقاد و آن را مغایر ارزش‌های اسلامی ایرانی دانست که متن آن بدین شرح است:

»وَ لَنْ تَرْضى‏ عَنْکَ الْیَهُودُ وَ لاَ النَّصارى‏ حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم» (بقره: ۱۲۰) «یهود و نصاری هرگز از تو راضی نخواهند شد مگر اینکه از کیش آنان پیروی کنی«

»بنده این توسعه‌ی غربی را به ‌هیچ ‌وجه قبول ندارم؛ پایه‌هایش غلط است، مبانی‌اش غلط است، بسیاری از فروعاتش غلط است» (مقام معظم رهبری مدظله‌العالی)

انقلاب اسلامی با آرمان‌هایی چون تعالی‌گرایی دینی و استقلال فرهنگی شکل گرفته است. بخش مهمی از این آرمان‌ها در چند سند بالادستی (مانند سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، سند تحول آموزش و پرورش، و سند جامع علمی کشور) لحاظ شده‌اند و با تصویب آنها، همه دولت‌ها موظف به تحقق بخشیدن آنها هستند این اسناد با پشتوانه‌های عمیق فکری و اعتقادی تدوین شده‌اند و اجرای مفاد آنها چاره‌ساز بسیاری از مشکلات کشور در زمینه آموزش خواهد بود. اما برخی گزارش‌ها از انفعال مسئولین در برابر جهانی‌سازی فرهنگ غرب حکایت دارد.

در روز شنبه ۲۰/۹/۱۳۹۵ از «سند ملی آموزش ۲۰۳۰ « رونمایی شد. این مراسم با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، و جمعی از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد.

سند مزبور الگوی بومی‌شده و بازتاب همان «آرمان چهارم از مجموعه آرمان‌های اهداف توسعه پایدار» می‌باشد که تحت عنوان «سند جهانی آموزش ۲۰۳۰» به تصویب یونسکو رسیده است و توسط برخی از مسئولین عالی آموزش کشور امضا شده است و به دنبال جهت‌دهی جهانی به کلیت نظام آموزشی کشورها در تمامی سطوح است.

سند آموزش ۲۰۳۰ برنامه‌ای است که در یونسکو برای جهان تدوین و در سطح منطقه‌ای مورد تقسیم کار قرار گرفته، و در سطح ملی بومی‌سازی و اجرا می‌شود. چنان‌که، درهمه این سطوح مورد بازرسی و ارزیابی منظم قرار می‌گیرد.

برخی اهداف انحرافی این سند

۱.«همگامی با معیارهای بین المللی»، ۲. «تساوی جنسیتی و حذف موانع جنسیتی» و آموزش‏های جامع جنسی، ۳. «آموزش حقوق بشر و متعهد شدن به حقوق بین‌الملل بشر دوستانه»، ۳. «آموزش بین فرهنگی»، ۴. «تسهیل پایش پدیده حذف اجتماعی در آموزش»، ۵. «تقویت همکاری‌ها و تفاهم بین‌المللی»، ۶. «آموزش شهروندی جهانی»، ۷. « دور نگه داشتن مدارس از خشونت.«

روح حاکم بر همه‌ی اهداف این سند جهانی‌سازی فرهنگ غرب و توسعه سلطه فرهنگی بر کشورها است.

این اهداف نه تنها با فرهنگ و ارزش‌های اسلامی، بلکه حتی با فرهنگ شرقی نیز سازگاری ندارند سند جهانی آموزش ۲۰۳۰ تعهدات و الزاماتی را برای کشورهایی که آن را بپذیرند به دنبال خواهد داشت که عدم پایبندی به آنها ده‌ها پیامد ناگوار را برایشان رقم خواهد زد.

در این سند سه محور و قالب اجرایی اصلی پیش‌بینی شده است: الف. تغییر کتاب‌های درسی؛ ب. آموزش معلمان؛ ج. نظارت بر فعالیت‌های واحدهای آموزشی.

.۱برخی از پیامد ها همگامی با این معیارهای، این سند مستلزم دور شدن از بسیاری از ارزش‌های اسلامی است.

۲.رسیدن به برابری جنسیتی مستلزم حذف بسیاری از قوانین اسلامی از کتاب‌های درسی است.

.۳فرهنگ جنسیتی غرب و شیوه‌های آموزش جنسی غربی مغایر با ارزش‌های اسلامی است.

.۴اعلامیه جهانی حقوق بشر در موارد بسیاری با قوانین و ارزش‌های اسلامی مغایرت دارد، و پذیرش این سند ما را موظف به آموزش آن در همه سطوح آموزشی میکند.

.۵آموزش شهروندی جهانی، مستلزم گذر از بسیاری از ارزش‌های اسلامی و اخلاقی در سطح خانواده مدرسه و جامع بوده و پذیرش حاکمیت فرهنگ لیبرالی غرب را به دنبال خواهد داشت

.۶غرب به‌دنبال زدودن همه آموزش‌ها، نمودها و زمینه‌های تقابل با استعمار و حتی دفاع نظامی است؛ از اینرو با نفی خشونت به دنبال کنار گذاشتن آموزه‌ی جهاد در اسلام، آموزش‌ های نظامی و حذف بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی است.

۷.نظام لیبرال غرب در صدد تقویت جایگاه اجتماعی و سیاسی فرق ضاله است. ازاین‌رو، پذیرش «تسهیل پایش پدیده حذف اجتماعی در آموزش»، به معنای تسلیم در برابر گروه‌های غیرقانونی و پیروان فرق ضاله و انحرافی و تسلیم شدن در برابر خواستههای آنهاست.

.۸آموزش بین فرهنگی، به دنبال ترویج نوعی تساهل و تسامح در برابر ارزش‌های منفی است.

.۹پذیرش نظارت جهانی نوعی دخالت در امور داخلی و یا به تعبیر درست پذیرش نوعی کاپیتولاسیون فرهنگی است.

.۱۰پذیرش مرجعیت حقوق بین‌المللی بشردوستانه، مساوی با پذیرش دهها سلمان رشدی و شارلی ابدو و انفعال در برابر توهین به مقدسات اسلامی است.

ابهامات و اشکالات در فرایند تصویب این سند

هر نظام سیاسی و نیز ایران اسلامی برای تصویب و پذیرش معاهدات بین‌المللی دارد و تبدیل آنها به اسناد رسمی حقوقی داخلی، فرایند خاصی تعریف کرده است. از این‌رو، این سؤالات مطرح می‌شود که:

.۱آیا وزیر و یا حتی هیأت دولت حق دارد اسناد و تعهداتی از این دست را بدون تصویب مجلس امضاء کند؟ آیا این عمل مخالف صریح اصل ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی نیست؟

۲.چرا قبل از تصویب این سند توسط مراجع قانونی همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی، دولت آن را رونمایی و در معرض اجرا گذاشته است؟

۳.آیا سند آموزشی یک کشور اسلامی باید بر اساس معیارهای تربیتی اسلامی تدوین و تصویب شود و یا بر اساس معیارهای لیبرالیسم؟ روشن است که هدایت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی رهبر معظم انقلاب فرایند دیگری را در چنین اموری پیش پای عموم نخبگان تصویر کرده است.

.۴آیا بومی‌سازی مصوبات جهانی یونسکو و دیگر نهادهای بین‌المللی متأثر از فضای لیبرال و استعمارزده، موجب سلطه فرهنگی بیگانه بر کشور نخواهد شد؟ آیا قدم گذاشتن در مسیری که سلطه بیگانه را بر کشور به دنبال دارد، مخالف قاعده فقهی «نفی سبیل» و خلاف اصل ۱۵۳ قانون اساسی نیست؟

۵.پنهان‌کاری در فرایند پذیرش چنین تعهداتی و بومی‌سازی آنها در قالب برخی اسناد داخلی چه جایگاه حقوقی دارد؟

انتظارات

همه دغدغه‌مندان نظام و از جمله اساتید انقلابی و بسیجی حوزه‌ها از سازمانهای نظارتی می‌خواهند که از وظایف خطیر خود نسبت به قانون شکنی‌ها غفلت نکنند و با رصد دقیق رخدادهای کشور، کوتاهی‌های مسئولین امر را در هر رده و مقامی مورد پیگیری قرار دهند.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcg7w9t.ak9334prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما