پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : 31328
منبع : پایگاه راهبردی خبری نکته آنلاین
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان تهران:

فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی از نهاد‌ها و مسئولان آغاز شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان تهران با بیان اینکه برای فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی ابتدا باید از خود مسئولان و نهادهای ذی ربط شروع کنیم، گفت: فرهنگ سازی زمانی جواب می‌دهد که در ابتدا نقشه کار مشخصی تعریف و اهداف این نقشه در بازه زمانی کوتاه، میان و بلند مدت در نظر گرفته شود.
فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی از نهاد‌ها و مسئولان آغاز شود
به گزارش قم نیوز، سهیلا کریم زاده اظهار داشت: ورود فرهنگ سازی در جامعه و بدنه مردم دومین پله است، در غیر این صورت ما نمی‌توانیم روی ذهن و تفکر مردم کار کرده و آن تاثیر حقیقی و واقعی و نتیجه ای که مورد نظر حضرت آقاست و ما هم به دنبال آن هستیم را کسب نماییم.

وی با تاکید بر دوری از شعارزدگی در خصوص مصرف کالای ایرانی افزود: ما برای فرهنگ سازی دو بخش عمده داریم، یک بخش تولید کنندگان و یک بخش دیگر مصرف کنندگان ما هستند که هر دو مجموعه نیازمند کار فرهنگی است؛ یعنی همانطور که ما برای مصرف کننده‌ها دغدغه داریم و بیشتر به آن پرداخته ایم، باید به فرهنگ سازی در بین تولید کنندگان نیز توجه داشته باشیم.

کریم زاده در پاسخ به این سوال که حوزه‌های علمیه چه نقشی در ترغیب مردم به استفاده از کالاهای ایرانی می‌توانند ایفا کنند، بیان کرد: می‌توان یک روال مشخصی را در قالب آموزش عملی در این راستا تعریف کرد اما وقتی مخاطب می‌بیند آموزه هایی که ما می‌دهیم با واقعیات جامعه خیلی سنخیتی ندارد یا هم سو و همگام نیست، عملا این آموزش‌ها جنبه شعاری پیدا می‌کند.

این در حالی است که طی ۹ ساله گذشته از نخستین بیانات رهبری در خصوص مصرف کالای ایرانی اقدام عملی واضح و موثری در این خصوص در جهت فرهنگ سازی در حوزه‌های علمیه خواهران و بعضا برادران صورت نگرفته است.

معاون فرهنگی حوزه خواهران افزود: شعارزدگی همان خطری است که ما را نگران می‌کند واینکه اعتماد جامعه به روحانیت خدشه دار شود، در چنین شرایطی برای فرهنگ سازی باید همه نهاد‌ها و ارگان‌ها وارد میدان شوند و نیاز به کار چندجانبه است؛ حوزه هم می‌تواند در این بحث وارد شود و محتوای علمی و مذهبی را تهیه و در اختیار مردم قرار دهد.

کریم زاده با تاکید بر تشویق تولیدکنندگان به تولید کالای با کیفیت تصریح کرد: نکته دیگری که کمک به تشویق تولیدکنندگان می‌کند، کالاهای با کیفیت است. ما در این زمینه خیلی کوتاهی کرده ایم حتی اگر تولیدکننده قصد فرهنگ سازی هم نداشته باشد اما اگر بخواهد سود بیشتری کسب کند، باز به نفعش است که یک فرهنگ جدیدی را ایجاد کند تا بتواند تولید را افزایش دهد و سودش بیشتری کسب کند.

وی افزود: تولید کنندگان ما باید روی کیفیت کالاهایشان کار کنند و مسئولیت پذیر باشند، حقوق مصرف کنندگان را محترم بدانند و سلیقه و انتخابش را ارزشمند بشمارند تولید کنندگان خارجی با اینکه نگاه اعتقادی و ارزشی ندارند چون می‌خواهند در بازار سرمایه درآمد بیشتری داشته باشند، به اینگونه مسائل توجه بسیاری دارند و به مصرف کننده احترام می‌گذارند.

معاون فرهنگی حوزه خواهران استان تهران با بیان اینکه در جریان تولید حلقه‌های مفقوده ای وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما در فرایند تولید دچار مشکلاتی هستیم و باید یک بازنگری در قوانین و خریدهای کلان که بسیاری از ارگان‌های کشوری انجام می‌دهند، داشته باشیم. نیازمند یک کار چندجانبه هستیم در جایی که اول نقشه کار مشخصی تعریف شود.

وی در پایان گفت: حوزه هم یک بخشی از جامعه است و طلبه‌ها هم بخشی از مصرف کنندگان جامعه اسلامی- ایرانی ما هستند و به نظر می‌آید که باید در استفاده از کالاهای ایرانی الگو باشند، مدارسه علمیه، موسسات حوزوی و همین طور مسئولان نظام با توجه به اینکه مورد توجه مردم هستند و مردم به رفتار‌های آنها دقت می‌کنند، باید استفاده از محصولات داخلی را بر خود واجب بدانند؛ این مسئله مورد تاکید حضرت آقا بوده است.

کریم زاده یادآور شد: زمانی که مسئولان به کالای ایرانی اعتماد کرده و به آن ارزش دهند، این موضوع به عامه مردم و خانواده‌ها تسری پیدا خواهد کرد هر چند که زمان بر است چون باید کار فرهنگی جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcg7w9w.ak9qx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما