دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : 50958
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه بیان کرد:

برای صیانت از گسترش مفاسد در جامعه، نیازمند نهادی اجتماعی هستیم

قم نيوز : قم نيوز: فقدان صلابت در مجازات اینگونه افراد در دفعات گذشته این جرأت را به اشرار داد تا بار دیگر به خود اجازه حمله به آمر به معروف و ناهی از منکر را بدهند.
برای صیانت از گسترش مفاسد در جامعه، نیازمند نهادی اجتماعی هستیم
برای صیانت از گسترش مفاسد در جامعه، نیازمند نهادی اجتماعی هستیم
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی با ابراز تأسف از حمله به حجت الاسلام خلیل ذوالفقاری در ایستگاه متروی شهرری، اظهار داشت: با کمال تأسف پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران شاهد برخی اتفاقات بوده ایم که تعرض و هجوم همراه با ضرب و شتم و گاهی حمله مسلحانه و قتل آمر به معروف و ناهی از منکر صورت پذیرفته است.

وی ابراز داشت: فقدان صلابت در مجازات اینگونه افراد در دفعات گذشته این جرأت را به اشرار داد تا بار دیگر به خود اجازه حمله به آمر به معروف و ناهی از منکر را بدهند؛ روحانی شجاع، حجت الاسلام خلیل ذوالفقاری با دفاع دلاورانه از یک بانوی مظلوم و ناموس جامعه، آمیختگی علم و عمل را نشان داد و مردم غیور نیز با حمایت جدی خود از وی و درگیری با آن شرور و مهاجم به قیمت مجروح شدن خود وفاداری خویش را نسبت به این افراد مخلص ابراز داشتند که نمونه ای از افتخارات ملت قهرمان ایران است.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: حمله این شرور مهاجم، زنگ خطری است برای همه مسئولین ذی ربط نظام  است که اگر صلابت لازم را در پیشگیری از جرائم و بزهکاری ها و بی عفتی ها اعمال نکنند، منتظر صحنه های خطرناک تری در آینده خواهند بود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: مرکز مدیریت حوزه های علمیه ضمن صدور اطلاعیه ای خطاب ملت قهرمان ایران و مسئولان نظام، هیأتی را نیز به نمایندگی از این مرکز برای عیادت آن روحانی مجاهد به تهران اعزام نموده و با سازمان های متکفل امر به معروف و نهی از منکر و مسئولان ذی ربط در حال رایزنی است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: خداوند متعال در آیه 104 سوره آل عمران می فرماید: «وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَي الْخَيْرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ/ باید از میان شما، جمعی دعوت به نیکی، و امر به معروف و نهی از منکر کنند! و آنها همان رستگارانند».

وی اظهار داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مظاهر حکمت الهی در تشریع قوانین و احکام است؛ چراکه بشر به مقتضای وجود هوای نفس از داخل و وسوسه شیطان از خارج در معرض انحراف و آسیب های اخلاقی است و بروز مفاسد و جرائم اخلاقی از افرادی که تحت تأثیر یکی از این دو دشمن داخلی و خارجی قرار گرفته اند نه تنها به خود آن شخص آسیب می زند؛ بلکه اظهار آن گناه در ملأ عام و در منظر مردم زمینه عادی سازی گناه را در جامعه فراهم و قبح آن را از بین می برد.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه ابراز داشت: اگر جامعه فاقد یک گروه نظارتی و اصلاح گر که متکفل مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر هستند، باشد، مجرمان و مفسدان که دارای ابزارهای قدرت و ثروت در جامعه هستند، به شکل طبیعی میدان را برای افراد متقی تنگ نموده و به حقوق آنان تجاوز می کنند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: مشاهده این تحلیل جامعه شناسانه از روند تاریخ، ما را به این ضرورت می رساند که برای صیانت از گسترش مفاسد در جامعه، نیازمند نهادی اجتماعی برای مراقبت دائم و پیشگیری از گسترش مفاسد می باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی خاطرنشان ساخت: دین اسلام با تشریع اصل فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تأکید بر اهمیت آن، خلأ نهادهای اجتماعی را جبران کرده و اگر امت اسلامی در تمام مقاطع تاریخ به این دستور عمل کنند، هیچگاه شاهد سقوط عموم جامعه در پرتگاه های مفاسد نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: قرآن کریم بر اساس همین ضرورت، یکی از ویژگی ها و برتری های امت مسلمان بر دیگر امت ها را التزام به امر به معروف و نهی از منکر دانسته و به این موضوع در آیه 104 سوره آل عمران اشاره نموده است.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه بیان داشت: البته برای تحقق این فریضه مصونیت بخش، قطعا باید جمعی از مصلحان و دلسوزان دغدغه مند همت بیشتری نموده و حضور بیشتری در عرصه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با بیان این مطلب که این گروه از منظر قرآن کریم؛ امت الگو می باشند، اظهار داشت: آمران به معروف و ناهیان از منکر وارثان رسالت انبیاء الهی و ائمه معصومین(ع) بوده و وجود اینگونه افراد شجاع و دلسوز از سرمایه های عظیم الهی است که جامعه باید وجود آنان را مغتنم شمرده و به حمایت و تقویت آنان بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ابراز داشت: شاید به دلیل همین مشارکت آمران به معروف با پیامبران الهی است که خداوند متعال در آیه 21 سوره آل عمران، هر دو گروه را هدف سوء قصد دشمنان بشریت و کافران به آیات الهی دانسته؛ عذاب دردناکی را به آنان وعده داده و فرموده است: «إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ حَقٍّ وَيَقْتُلُونَ الَّذِينَ يَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النَّاسِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ/ کسانی که نسبت به آیات خدا کفر می‌ورزند و پیامبران را بناحق می‌کشند، و (نیز) مردمی را که امر به عدالت می‌کنند به قتل می‌رسانند، و به کیفر دردناک (الهی) بشارت ده!».

وی در پایان خاطرنشان ساخت: امید است دولت، ملت و تمام دستگاه های نظام با همدلی و تحت رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، وفاداری خویش را به خون شهیدان اثبات کرده و برای همیشه جلوی ظهور و گسترش این مفاسد را در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بگیرند.
انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdcg7y9n.ak9zn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما