دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : 13968
قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم:

دفاتر اقامت و اشتغال اتباع خارجی قم در کشور پیشتاز است

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان قم از دوازده مدیر برگزیده دفاترکفالت، اقامت، اشتغال وساماندهی اتباع خارجی تقدیر کرد.
دفاتر اقامت و اشتغال اتباع خارجی قم در کشور پیشتاز است
به گزارش قم نیوز، وحید وزیری راد در نشستی با مدیران دفاتر کفالت، اقامت، اشتغال و ساماندهی اتباع خارجی در قم، از ۱۲ مدیر فعال این دفاتر تقدیر و تشکر کرد.

دبیر کمیته کفالت و اشتغال استان قم، در این نشست، ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب المرجب به مدیران دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی با تاکید بر ضرورت و اهمیت این دفاتر گفت: این دفاتر نوعی از سبک زندگی پیامبر اکرم محمد مصطفی (ص) است که دارای بهترین و زیباترین سبک زندگی بودند. در این سبک زندگی، افرادی که در اطراف پیامبر بودند همه اقوام و ادیان را شامل می شدند و سبک زندگی که پیامبر اکرم (ص) داشتند این بود که ملت و مردم را تبدیل به یک عبد مخلص و معبود کنند.

وحید وزیری راد با تاکید بر اهمیت حضور اتباع خارجی در استان قم، افزود: برای استان قم اتباع خارجی بخشی از زندگی هستند و تبدیل به قسمتی از فرهنگ این استان شده اند، بنابراین نمی توانیم آنها را نادیده بگیریم، چون خودشان هنجارساز وهنجار آفرین هستند و در چرخه اقتصادی استان قم سهم دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، تاکید کرد: نمی توانیم منکر حضور و وجود اتباع خارجی شویم بلکه باید با عملکرد درست و رفتار مدیریتی انسانی، به آنها در یک نقطه کانونی و در چارچوب قانون کمک کنیم.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری بادفاتر کفالت اقامت واشتغال استان افزود: درچارچوب قوانین و مقررات و مجوزهایی که دوستان ما پی گیری می کنند، هر گونه کمک و امکانات ممکن را به ایشان و اتباع خارجی ارائه خواهیم کرد.

۹۷ درصد اتباع خارجی شاغل قم شناسایی شده‌اند
وزیری راد با اشاره به اهمیت قانونمند شدن اتباع وکارفرمایان گفت: با شروع کار دفتر کفالت در استان قم طبق آمار موجود، ۹۷درصد اتباع خارجی شاغل قم شناسایی شدند و این موفقیت بزرگی است که برای اولین باردرتاریخ کشور واستان، اتباع وکارفرمایان راغبانه تصمیم به تمکین و قانونمند شدن گرفته اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، با اشاره به اینکه شیوه مدیریت اتباع خارجی استان قم در کشور بی نظر است،گفت: استانهای دیگر به دنبال الگو پذیری ونقش پذیری از قم هستند و دفاترکفالت استان به یک الگو تبدیل شده است واین به خاطر رفاقت وحرکت و مفارقتی است که در این جمع وجود داشته است و درتمام کشور این همدلی و همفکری مثال زدنی است .

حجت الاسلام والمسلمین عظیمی نیا، مسئول هماهنگی دفاتر کفالت اقامت و اشتغال استان قم نیز در ادامه این جلسه، ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب المرجب و تشکر از مدیرکل ودبیر کمیته کفالت واشتغال استان قم، تصریح کرد: اجرای مصوبات در قم بدین نحو بود که مدیران با تجربه در امر اتباع، امینت و انتظامی پیشنهادات و طرح هایی را ارائه دادند که اکنون به بخشنامه و آیین نامه تبدیل شده است.

وی افزود: مدیران ماتوانستند به ایده‌ها جامه عمل بپوشانند و هدف اصلی از اجرای طرح، ساماندهی اتباع خارجی درحوزه اقامت واشتغال و رصد نخبگان علمی ،ورزشی ،اقتصادی ، وفرهنگی است.

در ادامه این جلسه آقای پایان نماینده اداره مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی استان قم، نحوه اجرای طرح ساماندهی اتباع را برای مدیران دفاتر کفالت اقامت و اشتغال تشریح کرد و به سوالات ایشان پاسخ گفت.

در این جلسه نماینده اداره کل اتباع ومهاجرین استانداری قم، جناب آقای شیبانی نیز حضور داشت و در پایان از زحمات آقای گلفشان ریاست محترم اداره مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی و مدیران ۱۲دفتر در ساماندهی اتباع خارجی با اهدای لوحی از سوی وزیری راد تقدیر به عمل آمد.
https://qomnews.ir/vdcg7y9q.ak9w34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما