پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 21978

دفاع از تأسیسات هسته‌ای فردو بزرگترین افتخار پدافند هوایی است

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) قم گفت: دفاع از حریم آسمان الهی و ولایی و تاسیسات هسته‌ای شهید علی محمدی (سایت فردو) در استان قم افتخار بزرگ پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) است.
دفاع از تأسیسات هسته‌ای فردو بزرگترین افتخار پدافند هوایی است
به گزارش قم نیوز، محمدحسین ابارشی صبح امروز در آستانه ۲۹ فروردین روز ارتش در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره ۴۸۰۰۰ شهید ارتش در کشور، ۶۰۰۰ شهید استان قم به ویژه ۶۰۰ شهید ارتش ابراز داشت: در آموزه‌های دینی به دو موضوع امنیت و سلامت بسیار تاکید شده و در سایه امنیت است که انجام زیرساخت‌های اقتصادی، فرهنگی و ... محقق می‌شود.

وی امنیت امروز جامعه را مرهون ایثارگری رزمندگان اسلام و شهدایی چون صیاد شیرازی، مهدی زین‌الدین، باکری، ستاری، بابایی و... دانست و گفت: شهدای بزرگوار دفاع مقدس همچون اسطوره‌های حماسه و ایثار در تاریخ این مرز و بوم ماندگار شدند.

فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) افزود: ارتش در بدو پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و عرصه جنگ نرم توانست به عنوان نیروی بازدارنده خالق حماسه‌های بی شماری در حراست از تمامیت ارضی کشور باشد.

وی در بیان جایگاه ویژه پدافند هوایی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معزز کل قوا در طرح انتزاع، پدافند را از بدنه آفند و نیروی هوایی جدا کردند تا بتواند با توجه به دکترین دفاعی کشور، در قالب قرارگاه و با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در نیروهای سه گانه ارتش، پنج گانه سپاه، نیروی انتظامی و بسیج مردمی در حوزه دفاع از آسمان ولایت در یک شبکه یکپارچه و هماهنگ به نحو احسن عمل کند.

ابارشی تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اولویت اول در تمام سطوح پدافند است و باید جدی گرفته شود را یادآور شد و ادامه داد: این یک تکلیف شرعی و ملی و وظیفه مسئولان کشوری و لشکری است که نیازها و زیرساخت‌های پدافند را جدی بگیرند.

این مقام مسئول ارتش در استان قم افزود: با وجود تحریم‌های سال‌های اخیر با عزم ملی، تلاش مضاعف و مدیریت جهادی و با اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری در حوزه دفاع، توانسته‌ایم خلأهای پدافندی را شناسایی و برطرف کنیم و به توفیقات و پیشرفت‌های شگرفی در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص، انجام رزمایش‌های ارتقای آمادگی، افزایش ظرفیت‌های دفاعی و بومی‌سازی سامانه‌های پیشرفته‌ای چون مرکز کنترل فرماندهی محلی، رادارهای غیر فعال با توان پایین و برد بالا و ... نائل شویم.

وی در ادامه با اشاره به سابقه فعالیت این پایگاه خاطرنشان ساخت: از حدود سه سال قبل پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) زیر نظر قرارگاه مرکزی پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با محوریت حفظ و حراست از آسمان الهی و ولایی استان قم و دفاع از حریم نیروگاه هسته‌ای شهید علی محمدی ایجاد شد و افتخار حراست از این مرکز که به عنوان یک شاهکار ملی محسوب می‌شود، به طور شبانه روزی، خودکار و کاملا مجهز نصیب این پایگاه شد.

فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) تجسس، پایش و واپایش آسمان، کشف ریزپرنده‌ها و هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین، شناسایی در سیکل یکپارچه فرماندهی و انجام اقدامات مقتضی را از ماموریت‌های اصلی پایگاه پدافند هوایی برشمرد و گفت: دشمنان اسلام به منظور ایجاد عملیات روانی روی سپر موشکی خود خیلی تاکید می‌کنند، اما دلیرمردان شجاع نیروهای مسلح ثابت کردند می‌توانند با کوچکترین ابزار بزرگترین سپر موشکی دشمن را تسخیر کنند.

ابارشی تاکید کرد: ما دارای سپر قوی انسانی هستیم که دارای عشق به ولایت و رهبری است و قلب و دلش برای پاسداری از دین و آیین این مرز و بوم می‌تپد.

فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) با اشاره به گزینه‌های روی میز دشمنان اسلام خاطرنشان کرد: امروز اقتدار ارتش و سایر نیروهای مسلح آنقدر قدرت بازدارندگی ایجاد کرده که دشمن در آشفتگی است که از چه گزینه‌ای علیه ما استفاده کند.

وی با بیان شیوه‌های دشمن در جنگ نرم گفت: دشمن به جای حمله به خاک، با ابزار تحریم، ماهواره و رسایر وسایل ارتباط جمعی نان، فکر، اخلاق، عقیده و ایدئولوژی ما را مورد حمله قرار داده و فرزندان ما باید توجه داشته باشند که در این جنگ نرم، ایمان و اعتقادات خود را حفظ و تقویت کنند.

ابارشی با تاکید بر اینکه ایمان به خدا، روحیه خستگی‌ناپذیر و تبعیت از ولایت رمز پیروزی رزمندگان اسلام و نیروهای مسلح در دفاع مقدس بود، یادآور شد: در شکست حصر آبادان، با ۸۰ تانک چیفتن در مقابل ۳۰۰ تانک تی ۷۲ ایستادیم و پیروز شدیم و این یقینا از الطاف الهی در سایه ایمان و رشادت رزمندگان اسلام بود.

وی گفت: ما باید با مدیریت جهادی و تلاش خستگی‌ناپذیر آنقدر کار کنیم تا به ذهن هیچ دشمنی جرات نزدیک شدن به تمامیت ارضی و اعتقادات دینی ما خطور نکند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcg7y9x.ak9qu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما