قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی هنری ارشاد قم گفت: دومین نمایشگاه بزرگ قرآنی از روز ۵ شنبه ۱۲ تیرماه به مدت ۱۰ روز از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه تا ۲ بامداد آماده بازدید بازدیدکنندگان است.
دومین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در قم با حضور بیش از ۱۵۰ ناشر ملی
به گزارش قم نیوز، حامد حجتی صبح امروز در نشست خبری با موضوع دومین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم که در سالن همایش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد با اشاره به شعار سال اظهار کرد: در سالی که به نام اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده توقع می‌رود فعالیت‌های فرهنگی موثرتر در سطح جامعه مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: با هم افزایی نهادهای فرهنگی استان قم و با برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی این اتفاق بزرگ فرهنگی در استان قم رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه نخستین دوره نمایشگاه قرآن کریم در استان قم سال گذشته با استقبال چشمگیر مردم برگزار شد، تصریح کرد:امسال نیز دومین نمایشگاه قرآن و عترت در ماه مبارک رمضان در مجتمع ناشران با حضور ۱۵۰ ناشر و ۵۰ هنرمند برجسته قرآنی و تعداد قابل توجهی از موسسات حوزه نرم افزاری و فعالان فرهنگی استان برگزار می‌شود.

حجتی با اشاره به بخش ویژه بخش کودک و نوجوان که توسط شهرداری قم در این نمایشگاه فعال است، بیان کرد: اصحاب فرهنگ و هنر نیز در این نمایشگاه حضور جدی دارند تا فضاهای معنوی را با هنر فرهنگی و هنرمندانه ارائه دهند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه در این نمایشگاه از توان ارگان‌ها شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری, مجتمع و تعاونی ناشران استفاده شده است، گفت: اتحادیه ناشران استان توان خود را به کار گرفته تا نمایشگاه خوبی برگزار شود.

وی با اعلام زمان و مکان نمایشگاه بیان کرد: دومین نمایشگاه بزرگ قرآنی از روز ۵شنبه ۱۲ تیرماه و به مدت ۱۰ روز از ساعت ۲۱و ۳۰ دقیقه تا ۲ بامداد اماده بازدید بازدیدکنندگان است.

وی با اشاره به برنامه شبی با قران به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی نمایشگاه قرآن خاطرنشان کرد: استان قم به عنوان ام القرای جهان اسلان است از همین رو باید عموم مردم بتوانند از فضاهای فرهنگی استان بهره ببرند.

حجتی با بیان اینکه ماه رمضان ماه انس با قرآن و اهل بیت (ع) است و باید از این فرصت معنوی حداکثر بهره را ببریم، افزود: آشتی دادن مردم با قشر هنرمندان به ویژه هنرمندان دینی و آینی از مهمترین دستاوردهای فرهنگی هنری است که در این نمایشگاه حاصل می شود.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: علاوه بر انجمن های هفتگانه ارشاد حدود ۳۰ غرفه به هنرمندان هنرهای دستی اختصاص داده شده که در حوزه قران و عترت فعالیت دارند، همچنین هنرمندان آثار هنری خود را در نمایشگاه خلق کنند تا مردم با فرایند تولید آثار هنری دینی آشنا شوند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcg7y9x.ak9tt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما