يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : 13058
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان کرد:

تشکیل پرونده‌های زیست محیطی در قم به ارزش 774 میلیارد ریال

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: ضرر و زیان زیست محیطی درخواستی از محاکم قضایی طی سال گذشته 744 میلیارد و 47 میلیون ریال بوده است که این مبلغ مورد تایید قرار گرفته است.
محمد علی رکنی مدیرسازمان  حفاظت زیست قم، نوروز92
محمد علی رکنی مدیرسازمان حفاظت زیست قم، نوروز92
به گزارش قم نیوز، محمود علی رکنی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۴ پرونده حقوقی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم تشکیل شده است اظهار کرد: این کار توسط واحد حقوقی اداره کل صورت گرفته و ۳۴ پرونده هم به سرانجام رسیده‌اند و بقیه موارد در حال پیگیری هستند.

وی افزود: کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گزارشاتی را به واحد حقوقی ارسال می‌کنند و این واحد هم بر همین اساس طی سال گذشته ۱۷۱ مورد اخطار به واحدهای آلوده‌کننده در قم داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه طی همین مدت ۱۶ فقره پرونده مربوط به تخلفات شکار غیر مجاز هم بر اساس گزارشات ماموران یگان حفاظت اداره کل تشکیل شده است گفت: در این زمینه هم ۱۱ پرونده مختومه شده و پنج مورد در مرحله رسیدگی هستند.

وی ادامه داد: از دیگر موارد تشکیل پرونده‌های زیست محیطی و حقوقی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان می‌توان به مواردی چون صنایع آلوده ‌کننده هوا و کوره‌های غیر مجاز ذوب سرب اشاره کرد که تعداد آنها ۳۶ مورد بوده و ۲۳ فقره از آنها هم مختومه شده‌اند.

رکنی با بیان اینکه میزان ضرر و زیان زیست محیطی درخواستی از محاکم قضایی طی سال گذشته ۷۴۴ میلیارد و ۴۷ میلیون ریال بوده است عنوان داشت: این مبلغ مورد تایید و رأی قرار گرفته و احکام صادر شده هم در حال اجرا بوده و بخشی از آنها هم اجرایی شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با تاکید بر عمل به قوانین و مقررات و استانداردهای زیست محیطی از سوی همه اقشار گفت: این ضوابط و معیارها در واقع نقشه راه فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی هستند و مدلی اقتصادی – زیست محیطی را به وجود می‌آورند.

وی اضافه کرد: عمل بر اساس قوانین این مدل متناسب با زیرساخت‌های مذهبی و معنوی، اندیشه‌های ناب اسلامی را در ارتباط با حراست از محیط زیست ترویج خواهد کرد.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcg7z9q.ak9wn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما