چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب : 37098
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

بار دیگر باید با شرکت در انتخابات پشت دشمن را لرزاند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع عظام تقلید گفت: راهپیمایی 22 بهمن پشت دشمن را لرزاند، باید بار دیگر نیز پشت دشمن را بلرزانیم، تمام چشم‌ها و گوش‌ها به انتخابات است، اگر برخی افراد از برخی نهادها دلخور باشند، نباید با انتخابات قهر کنند.
بار دیگر باید با شرکت در انتخابات پشت دشمن را لرزاند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر آیات اخلاقی در قرآن، احادیث اخلاقی از سوی پیامبر اکرم(ص) نقل شده و یکی از اهداف بعثت کامل کردن اخلاق است.

وی خاطرنشان کرد: در درون انسان ریشه‌های فضائل اخلاقی است که انسان برای پرورش آنها آمده،‌ انسان در ذات خود از امانت و صداقت خشنود بوده و از دروغ بیزار است.

این مرجع تقلید با اشاره به معنای آفت گفت: آفت چیزی است که می‌تواند نعمت پرارزش را از کار بیندازد، شجاعت نعمتی است که به وسیله آن می‌توان مملکت، آبرو و اموال خود را حفظ کرد و آفت آن این است که انسان سوء استفاده کرده و به دیگران ظلم کند، اینگونه شجاعت به مصیبتی تبدیل می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر انسان دارای حسب به معنای مقام، خانواده آبرومند و دارای خوشنامی باشد، با حسب بالا می‌تواند به دیگران کمک کند، اگر آفت گرفت، فخرفروشی و خودبرتربینی را به همراه دارد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: انسان با سخاوت می‌تواند ذخیره آخرت پیدا کند و آبرو و شخصیت در دنیا و آخرت کسب کند، اگر انسان سخاوتمند منت بگذارد، آفت آن سخاوت است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی یکی از نعمت‌های کنونی است، گفت: استقلال و افتخار در منطقه از جمله ویژگی‌های کنونی نظام است، اکنون در دنیا نظام نیرومند و مستقلی داریم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به انتخابات گفت: این امر که انسان سرنوشت خود، کشور و نظام را به دست افرادی بسپارد، مهم است،‌ شرکت در انتخابات وظیفه شرعی، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی است، اگر در انتخابات شرکت کنیم، قدرت و قوت کشور حفظ می‌شود و اگر افرادی نظام را قبول ندارند، ولی مملکت را دوست دارند، برای حفظ مملکت باید در انتخابات شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن پشت دشمن را لرزاند، باید بار دیگر نیز پشت دشمن را بلرزانیم، تمام چشم‌ها و گوش‌ها به انتخابات است اگر برخی افراد از برخی نهادها دلخور باشند و دلخوری به جا باشد، ولی نباید با انتخابات قهر کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دموکراسی غربی با اسلامی تفاوت دارد، گفت: در دموکراسی غربی در انتخابات خط قرمزی نیست، عده‌ای افراد را می‌خرند و شرکت‌های سرمایه‌گذار به نمایندگان پول می‌دهند تا تبلیغات گسترده داشته باشند و می‌گویند وقتی انتخاب شدید، هوای ما را داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: در آمریکا سیاه‌پوستان در کارتن‌ها در کنار خیابان‌ها می‌خوابند و کسی به داد آنها نمی‌رسد و دیگران روز به روز گردن کلفت‌تر می‌شوند زیرا انتخاب آنها خط قرمز ندارد، ولی ما حکومت مردمی داریم و انتخابات خط قرمز دارد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی عنوان کرد: کسی که نام‌نویسی می‌کند باید خود را لایق انجام این برنامه بداند، اگر برای نام، شهرت و استفاده مادی می‌رود، نخستین عبور از خط قرمز است، مردم نیز که انتخاب می‌کنند باید سراغ افراد شایسته بروند، جناح‌بندی در انتخابات درست نیست، باید وجدان اسلامی و اخلاقی در انتخابات داشته باشید.

وی با اشاره به اصول دیگر انتخاباتی گفت: برخی از وکلا ممکن است با برخی از ثروتمندان محلی زد و بند کنند، این انحراف از اصول اسلامی بوده و گناه کبیره بزرگی است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: افراد نباید در تبلیغات انتخاباتی دروغ بگویند و وعده‌های نادرست و غیرقابل عمل بدهند، بلکه باید معرفی‌های انتخاباتی داشته باشند و اهداف و برنامه‌های خود را بیان کنند.

وی با بیان اینکه تخریب دیگران به هر قیمتی حرام است، گفت: اخیرا در فضاهای مجازی شروع به تخریب کردند این همان انتخابات آمریکایی‌ است، در انتخابات دینی اگر تخریب دیگران را انجام دهی، خودت نیز صلاحیت نداری.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: اسراف نباید در مسائل انتخاباتی وجود داشته باشد و کاری نکنیم که انتخابات سرچشمه اختلافات و عداوت‌ها در آینده شود و پس از پایان انتخابات کینه‌ها در سینه باقی بماند.

وی عنوان کرد: نظام اسلامی باید دارای انتخابات اسلامی باشد، مردم را نباید مایوس کرد و نباید زیاد غلو کرد، مشکلات بی‌شک وجود دارد، ولی افتخارات بیش از مشکلات است، در بحران تحریم‌ها مملکت را حفظ کردن مهم است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نظیر امنیت مملکت ما در منطقه، در هیچ جایی وجود ندارد، گفت: نباید غلو کرد، هر کس هر عقیده‌ای دارد باید پای صندوق رای برود زیرا به مملکت، مردم و نظام اعتقاد دارد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcg7z9w.ak9uy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما