چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : 27008

چهارمین نمایشگاه بانکداری اسلامی در قم آغاز به کار کرد

قم نيوز : قم نیوز: مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه بانکداری اسلامی با هدف بر لزوم اسلامی شدن بانک‌ها و نظام اقتصادی کشور ظهر امروز در قم برگزار شد.
چهارمین نمایشگاه بانکداری اسلامی در قم آغاز به کار کرد
به گزارش قم نیوز، مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه بانکداری اسلامی با هدف بر لزوم اسلامی شدن بانک‌ها و نظام اقتصادی کشور ظهر دیروز در قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید حسن طیب حسینی در این مراسم با تاکید بر لزوم انعقاد قراردادهای اسلامی در بانک ها اظهار کرد: لازم است قراردادها بر مبنای ضوابط و اصول شرعی منعقد شود.

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه قم با بیان اینکه سیستم بانکداری در کشور اسلامی ایران با سیستم بانکداری جهانی عجین شده است افزود: این همنشینی سبب آسیب به نظام بانکداری است.

وی پیاده شدن نظام بانکداری اسلامی را در طولای مدت عنوان کرد و گفت: این موضوع به این جهت طولانی مدت است که سیستم بانکداری در کشورمان از سیستم بانکی در جهان الگو گرفته است.

حجت الاسلام طیب حسینی با تاکید براینکه حوزه علمیه به‌ عنوان متولی گسترش دین در جامعه، نسبت به تربیت متخصصان اقتصادی اهتمام دارد، خاطرنشان کرد: انجمن اقتصاد اسلامی در حوزه علمیه فعالیت خود را آغاز کرده است و نمایندگانی را برای نظارت بر امور بانکداری اسلامی در بانک‌ها اعزام می‌کند.

حجت‌الاسلام سید احمد قاضوی نیز با بیان اینکه جمع شدن ربا به‌صورت یک‌باره از سیستم اقتصادی و بانکداری کشور را اقدامی ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: عبور یک‌‌باره از حالت ربوی در بانک‌ها کاری مشکل است.

مسئول دفتر آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید براینکه در شرع مقدس اسلام ربا حرام است، اظهار کرد: جامعه ما به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود و پول‌های نقد جای خود را به کارت‌های الکترونیکی می‌دهد از همین رو لازم است در زمینه فعالیت گسترده تری انجام شود.

وی با بیان اینکه تحقق بانکداری اسلامی سبب آرامش مردم از جهت حلال بودن مالشان می شود، تصریح کرد: سرعت در پیش رفتن به سمت‌ و سوی بانکداری اسلامی شرایط مطلوبی را در جامعه فراهم می‌کند.

مسئول دفتر آیت‌الله علوی گرگانی بر سیستم بانکداری اسلامی و فرهنگ قرض الحسنه تاکید کرد و گفت: عقود مضاربه و جعاله که در بانک‌ها هیچ‌کدام قرض نیست و هر یک عقدی جداگانه است.

وی با اشاره به اینکه بانک وکیل سرمایه‌گذار و قرض‌دهنده است خاطرنشان کرد: اگر این وکالت به‌درستی انجام شود مشکلات ربوی به وجود نمی آید.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcg7z9x.ak9uz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما