يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : 20078
سرپرست دانشگاه قم:

دانشگاه قم نسبت به نیازهای آموزشی استان حساس است

قم نيوز : قم نيوز: سرپرست دانشگاه قم گفت: دانشگاه قم نسبت به نیازهای آموزشی استان قم حساس است و با مطالبه شهروندان قم و خانواده های متدین مواجه هستیم.
دانشگاه قم نسبت به نیازهای آموزشی استان حساس است
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز در نشست مشترک رییس، معاونان و مدیران دانشگاه قم با حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم اظهار کرد: با توجه به اینکه بعضا دور شدن فرزندان از خانواده‌ها و رفتن به دانشگاه‌های شهرهای دیگر از دغدغه‌های خانواده‌های شهر قم بودند امسال ظرفیت پذیرش در دانشگاه قم یک هزار نفر افزایش یافته بود.

وی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی، رفاهی و فرهنگی و وجود پروژه‌های نیمه تمام در دانشگاه قم افزود: هم اکنون هشت پروژه نیمه تمام در دانشگته داریم که سعی داریم با همکاری وزارت علوم و خیرین دانشگاه ساز آن‌ها را به سامان برسانیم.

وی تاکید کرد: به دنبال بهره وری نیروی کار در دانشگاه قم هستیم و اگر فرایند‌های کاری در دانشگاه اصلاح شود بهره وری نیروی کار افزایش پیدا می‌کند.
دیرباز به مشکل کمبود امکانات و اعتبارات در دانشگاه قم اشاره کرد و افزود: با توجه به وضعیت تحریم در کشور، دانشگاه بدهی‌های کلانی دارد که در پایان سال از طریق مسوولین دنبال کردیم که بخشی از بدهی‌ها در سال ۹۲ تسویه شود.

وی اظهار کرد: در سه دانشکده و پردیس دانشگاه قم نزدیک به ۱۰ هزار دانشجو شاغل به تحصیل هستند و اگر محیط دانشگاه، حوزه علمیه و دانشگاه جامع بودن دانشگاه قم در استان را در کنار یکدیگر ببینیم سازو کار و تعامل میان استانداری و دانشگاه معنا پیدا می‌کند.

سرپرست دانشگاه قم تصریح کرد: دانشگاه قم دانشگاه جامع استان و همجوار با حوزه علمیه استان قم است که از اساتید برجسته حوزوی نیز بهره می‌برد.

وی خاطر نشان کرد: به عنوان دانشگاه جامع استان قم تکالیفی برعهده داریم که شامل نظارت بر مراکز آموزش عالی یا تایید صلاحیت مراکز آموزشی غیرانتفاعی می‌شود و باید بین گزارش‌هایی که از دانشگاه‌ها به استانداری می‌شود و دانشگاه قم ارتباط خوبی برقرار شود.
دیرباز گفت: دانشگاه قم به نحوی پاسخ گوی کلیه نیازهای استان است و باید رشته‌هایی در دانشگاه قم تاسیس شود که متناسب با نیازهای استان قم باشد و باید به رشته‌های علوم انسانی با توجه به تعامل با حوزه علمیه توجه بیشتری شود.

وضعیت استخدام نیروهای رسمی، مشکل تهویه ساختمان کتابخانه مرکزی، بهبود و توسعه فضای سبز دانشگاه قم، رفع مشکل بدهی‌های دانشگاه قم به ادارات استان، لزوم همکاری در انجام پروژه‌های پژوهشی استان، مشکل خوابگاه دختران و تکمیل ساختمان‌های نیمه کار بخش آموزشی دختران از جمله مسایل و مشکلات مطرح شده در این نشست از سوی معاونان و مدیران دانشگاه بودند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcg7z9x.ak9zu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما