پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 27675
معاون اجتماعی ناجا به انتشار کلیپ اهانت‌آمیز نسبت به افاغنه واکنش نشان داد

دستور برخورد قضایی و انضباطی با مأموران توهین‌کننده به پناهجویان افغان

قم نيوز : قم نیوز: معاون اجتماعی ناجا در واکنش به انتشار کلیپ اهانت‌آمیز رفتار یکی از مأموران نسبت به افاغنه، از بررسی موضوع و برخورد قضایی و انضباطی با خاطیان خبر داد و گفت: چنین رویه‌ای در نیروی انتظامی به هیچ وجه قابل قبول نیست.
دستور برخورد قضایی و انضباطی با مأموران توهین‌کننده به پناهجویان افغان
به گزارش قم نیوز ، سردار سعید منتظر المهدی در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به انتشار کلیپ برخورد اهانت‌آمیز یکی از مأموران پلیس با افاغنه و نگرانی و رنجش عمومی از این برخورد توهین‌آمیز اظهار داشت: بلافاصله بعد از اعلام این خبر، فرمانده محترم نیروی انتظامی دستور لازم در خصوص بررسی موضوع و زمان و مکان و شناسایی افراد خاطی به‌منظور برخورد قضایی و انضباطی متناسب با سوءرفتار مأمورین را صادر کرد.
 
وی ادامه داد: آنچه قابل تأمل است آن است که چنین رویه‌ای در نیروی انتظامی به هیچ وجه قابل قبول نیست زیرا تفکر حاکم در نیروی انتظامی تفکر خدمت، نوع‌دوستی و قانون‌مداری است.
 
معاون اجتماعی ناجا تأکید کرد: بر این اساس معتقدیم عزیزان افاغنه به‌حکم انسانیت، افراد قابل احترامی هستند و اساساً نیز انسان‌های زحمت‌کش، برادران دینی و هم‌فرهنگ و تاریخی ما هستند؛ لذا ما همواره به آن‌ها به‌عنوان افراد پناهجو نگاه و تلاش می‌کنیم رعایت کرامت انسانی در حقوق آنان صورت پذیرد.
 
منتظرالمهدی گفت: متأسفانه به‌رغم زحمات و خدمات پرسنل خدوم ناجا در عرصه‌های مختلف و تأکید فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر نظارت مستمر، گاهی در برخی نقاط کشور اتفاقاتی از این دست برخوردها صورت می‌پذیرد که به‌طور قطع در این موارد افراد خاطی و خودسر مورد مؤاخذه و تنبیه قرار می‌گیرند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcgn39x.ak9uu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما