چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 20645
در دیدار با معاون عقیدتی بسیج قوه قضائیه عنوان شد

تاکید آیت الله نوری بر رعایت حرمت ایام فاطمیه در نوروز

قم نيوز : قم نيوز:‌آیت الله نوری همدانی گفت: مردم ایران همواره در اعیادی که با ایام سوگواری مقارن شده است ایام عزاداری اهل بیت (ع) را ارجح دانستند اما انجام مراسماتی که با موازین شرعی تناقض نداشته باشد اشکال ندارد.
تاکید آیت الله نوری بر رعایت حرمت ایام فاطمیه در نوروز
به گزارش قم نيوز، آیت الله نوری همدانی در دیدار معاونان عقیدتی بسیج قوه قضائیه و همسران کارکنان وزارت دفاع، به موضوع سنت‌های الهی اشاره و اظهار کرد: تاکید بر سنت‌های خدا از مسائل مورد تاکید در قران کریم است که بر اساس آن مردم همواره در مسیر سنت الله گام بردارند.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه خط رسالت انبیا امتداد دارد، افزود: رسالت اصلی انبیا الهی این بود که پیغام‌های خداوند را به انسان‌ها برسانند تا مردم در آن مسیر گام بردارند و از آن انحراف پیدا نکنند و این دقیقا‌‌ همان خط رسالت است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ایام مذهبی از جمله عاشورا، فاطمیه و اعیاد مختلف را تائیدکننده خط رسالت عنوان کرد و گفت: این راه همچنان ادامه دارد تا از این طریق راه حق همیشه برای مردم روشن و قابل تشخیص باشد.

وی با اشاره به اینکه بعد از انبیا و اهل بیت (ع) در عصر غیبت رسالت پروردگار بر عهده علما است، تصریح کرد: پیامبران حقایق اعتقادی، اخلاقی، اخلاقی، اعمال و تعهد را برای مردم بیان کرده تا راه را روشن کنند که بعد از ایشان این وظیفه و راه پر خطر بر عهده علما گذاشته شده است.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: همیشه در برابر حق، باطلی وجود دارد و کسانی می‌توانند عهده دار رسالت انبیا شوند که ترس از خدا را داشته باشند و از هیچ کسی غیر از خدا نترسند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه در جامعه اسلامی کسی باید در منصب رهبری و مدیریت قرار گیرد که در حد اعلای اجتهاد و اسلامی‌شناسی باشد، عنوان کرد: کسی که عهده دار اداره جامعه اسلامی می‌شود باید آنقدر شجاع باشد که بتواند در برابر خط باطل مقاومت و ایستادگی کند.

مرجع تقلید شیعیان وی با تاکید بر مطالعه کتب صحیفه امام (ره)، وصیت نامه امام (ره) و دفتر تبیان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و توکل بر خدا مستضعفان را عزت بخشیده و مستکبران را منفور کرده است و نکته مهم این است که انقلاب بدون تکیه بر قدرت‌های شرق و غرب و تنها با اتکال به خدا پیروز شد.

وی تعلیم و تربیت و فرهنگ جهاد را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: آنچه پیروزی انقلاب را به بار آورد و سرنوشت ما را ورق زد فرهنگ جهاد و شهادت بود که همواره این فرهنگ باید در جامعه زنده باشد.

آیت الله نوری همدانی با انتقاد از دیدار اشتون با تعدادی از عناصر فتنه در ایران، اظهار کرد: اشتون به بهانه مذاکره درباره مسائل هسته‌ای به ایران سفر کرد که متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت شرایطی برای عناصر فتنه فراهم شد تا به بهانه نقض حقوق بشر با وی دیدار کنند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: خانم اشتون اگر داعیه دار حقوق بشر بودند پس در زمان جنگ تحمیلی ۸ ساله عراق علیه جمهوری اسلامی در برابر حملات شیمیایی صدام که توسط کشورهای اروپایی تجهیز می‌شدند سکوت کردند، کجا بودند؟ البته ضعف مدیریت در ایران هم دلیلی مضاعف برای دیدار عناصر فتنه با اشتون شد.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی تصریح کرد: فرهنگ موضوع بسیار مهمی است که باید در جریان مسائل فرهنگی تلاش کنیم تا شرایط را برای سواستفاده دشمن فراهم نشود.

وی به تقارن ایام فاطمیه و عید نوروز اشاره کرد و گفت: مردم ایران همواره در اعیادی که با ایام سوگواری مقارن شده است ایام عزاداری اهل بیت (ع) را ارجح دانستند اما انجام مراسماتی که با موازین شرعی تناقض نداشته باشد اشکال ندارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgn39x.ak9zt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما