جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 51515
منبع : خبرگزاری فارس
با شكست برابر دارنده مدال برنز جهان

ملي‌پوش كاراته قم نايب‌قهرمان بازي‌هاي جهاني 2017 شد

قم نيوز : قم نیوز: ملي‌پوش كاراته استان قم با كسب مقام نايب‌قهرماني و نشان نقره به كار خود در مسابقات كاراته بازي‌هاي جهاني 2017 پايان داد.
ملي‌پوش كاراته قم نايب‌قهرمان بازي‌هاي جهاني 2017 شد
به گزارش قم نیوز، تنها نماینده ورزش قم در بازی‌های جهانی 2017 امیر مهدی‌زاده ملی‌پوش رشته کاراته است که در این پیکارها مطابق انتظار موفق و پرفروغ ظاهر شد و سرانجام با کسب مقام نایب‌قهرمانی و نشان نقره از این رقابت‌ها به ایران بازگشت.

این ملی‌پوش مطرح و سرشناس کاراته استان قم بعد از کسب مدال برنز مرحله سوم لیگ جهانی کاراته در فروردین ماه، مدال برنز بازی‌های 2017 کشورهای اسلامی و نشان طلای مسابقات کاراته مردان آسیا، به چهارمین مدال برون‌مرزی خود در سال 1396 دست یافت.

امیر مهدی‌زاده نماینده وزن منهای 60 کیلوگرم تیم ملی کاراته ایران در رقابت‌های رشته کاراته بازی‌های جهانی 2017 بود که با کسب نتایج قابل قبول خود را به دیدار نهایی این وزن رساند اما با شکست برابر حریفی از کشور آذربایجان سرانجام به مدال نقره این بازی‌ها بسنده کرد.

این در شرایطی است که دهمین دوره بازی‌های جهانی با عنوان ورلد گیمز به میزبانی شهر ورسلاو در کشور لهستان به انجام رسید و مهدی زاده در مرحله مقدماتی مقدماتی ابتدا برابر بروس داگلاس برزیلی قرار گرفت و پس از تساوی یک بر یک در وقت قانونی مبارزه، با قانون سنشو مغلوب شد.

ستاره کاراته استان قم در دومین مبارزه خود به مصاف آگوژیل صوفیانی از کشور فرانسه رفت و با نتیجه سه بر یک به برتری رسید و منتظر حریف مرحله حذفی خود از گروه دوم مقدماتی شد، در حالی که از این گروه ماتیاس گارسیا گومز از اسپانیا با کسب دو برد و یک تساوی به عنوان صدرنشین بالا آمد.

ملی‌پوش کاراته استان قم در مرحله حذفی برابر خورخه گومز ماتیاس اسپانیایی به برتری قاطع هفت بر صفر دست یافت تا مجوز حضور در دیدار فینال وزن منهای 60 کیلوگرم مسابقات کاراته بازی‌های جهانی 2017 را کسب کند اما فینال را به فردوسی فرض‌علی‌اف دارنده مدال برنز سال 2016 کاراته جهان از کشور آذربایجان با نتیجه چهار بر دو واگذار کرد و با کسب مدال نقره به کار خود پایان داد تا برای نخستین‌بار کاراته ایران در بازی‌های جهانی صاحب مدال نقره شود.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgnn9n.ak9qq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما