دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 48555
منبع : خبرگزاری فارس
وضعيت فوتسال قم

نماينده ليگ برتري قم حامي ندارد/ فوتسال قم در بلاتكليفي

قم نيوز : قم نیوز: نماينده ليگ برتري فوتسال استان قم براي حضور در مسابقات فصل جديد باشگاه‌هاي برتر كشور به دنبال يافتن حامي مالي جديد است.
نماينده ليگ برتري قم حامي ندارد/ فوتسال قم در بلاتكليفي
به گزارش قم نیوز، با توجه به اعلام سازمان لیگ فوتسال ایران مبنی بر آغاز نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور از روز ششم تیر ماه، نماینده فوتسال قم این روزها به جای مشخص کردن کادر فنی و بازیکنان خود، به دنبال حامی مالی می‌گردد.

این در حالی است که فوتسال قم در دو فصل اخیر رقابت‌های لیگ برتر با نام یاسین‌پیشرو و با دو کادر فنی در فصل‌ 1394 و 1395 لیگ برتر ایران به میدان رفت و به ترتیب رتبه‌های ششم و دهم را بین 14 تیم حاضر در دوره‌های هفدهم و هجدهم لیگ برتر به خود اختصاص داد.

 

* پایان 2 سال تیم‌داری یاسین‌پیشرو در فوتسال قم

در هفدهمین دوره لیگ برتر فوتسال ایران سیدمهدی غیاثی هدایت تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم را بر عهده گرفت و با این تیم موفق به کسب مقام ششم شد اما در دوره هجدهم این بازی‌ها، محمدرضا حیدریان کاپیتان اسبق تیم ملی در راس کادر فنی نماینده قم قرار گرفت و در فصلی پرفراز و نشیب به مقام دهم دست یافت.

موضوع نداشتن حامی مالی در نماینده لیگ برتری فوتسال قم، دقیقا به یک داستان تکراری تبدیل شده که معمولا هر دو سال یک بار اتفاق می‌افتد، به طوری که در دو سال قبل یاسین‌پیشرو، دو سال قبل از آن ماهان‌تندیس، دو سال پیش‌تر صبای قم و قبل از آن حامیان مالی نظیر کیش‌ایر، ارم‌کیش و فراز از فوتسال قم پشتیبانی کرده‌اند.

اکنون که 47 روز دیگر تا آغاز نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های ایران باقی مانده، یاسین‌پیشرو در نامه‌ای رسمی به سازمان لیگ فوتسال ایران رسما انصراف خود را از تیم‌داری در لیگ برتر اعلام کرده و بدین‌ترتیب فوتسال قم برای حضور در لیگ جدید باید بار دیگر به دنبال حامی مالی باشد.

در این میان هیأت‌‌ فوتبال استان قم به کمیته فوتسال اعلام کرده که به دنبال یافتن حامی مالی جدید برای این تیم است و مطابق معمول سال‌های قبل، نماینده فوتسال قم با حامی مالی و نام جدیدی وارد لیگ برتر می‌شود تا از اعتبار 18 سال خود در این سطح از رقابت‌های باشگاهی دفاع کند.

 

* بهرامی: امتیاز تیم قم به هیأت‌‌ فوتبال تعلق دارد

رئیس هیأت‌‌ فوتبال استان قم راجع به وضعیت نماینده لیگ برتری فوتسال قم گفت: امتیاز این تیم هم اکنون به هیأت‌‌ فوتبال قم تعلق دارد و خیلی زود برای حضور آن در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور تصمیم‌گیری می‌کنیم تا بیش از این زمان را از دست ندهیم.

کریم بهرامی خاطرنشان کرد: مهمترین موضوعی که در حال حاضر باید روی آن تمرکز و برای تحقق ان تلاش کنیم، یافتن حامی مالی برای تامین نیازهای مالی مورد نیاز این تیم است تا تیم با کمترین دغدغه وارد نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال شود و از اعتبار فوتسال قم دفاع کند.

وی یاد آور شد: البته تا زمان مشخص شدن حامی مالی، دست روی دست نخواهیم گذاشت و استارت تمرینات تیم را با بازیکنانی که در هجدهمین دوره لیگ برتر برای این تیم بازی می‌کردند خواهیم زد تا این تیم ششم تیر ماه با آمادگی در هفته نخست لیگ برتر به میدان برود.

 

* آغاز تمرینات نماینده قم زیر نظر یک بدن‌ساز

رئیس هیأت‌‌ فوتبال استان قم راجع به تلاش این هیأت‌‌ برای یافتن حامی مالی، بیان کرد: یک حامی از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این تیم اعلام آمادگی کرده، حتی قصد خرید تیم را دارد و احتمال دارد که امتیاز تیم را به آنها بدهیم اما در حال حاضر به عنوان حامی مالی با آنها مذاکره می‌کنیم.

وی راجع به اینکه چه کسی تمرینات نماینده لیگ برتری فوتسال قم را برای حضور در دوره جدید مسابقات باشگاه‌های برتر کشور زیر نظر دارد؟ ابراز کرد: در حال حاضر یک مربی بدن‌ساز را برای تشکیل اردوی تیم در نظر گرفته‌ایم تا سرمربی تیم بعد از مشخص شدن حامی مالی معرفی شود.

بهرامی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا در حال حاضر بازیکنانی به تعداد کافی برای حضور در لیگ جدید وجود دارد یا خیر؟ عنوان کرد: بازیکن در قم زیاد داریم اما شرایط به گونه‌ای نیست که بخواهیم با وضع موجود تیمی ببندیم که مدعی کسب عنوان قهرمانی باشد.

 

* جدال فوتسالیست‌های قم با قهرمان لیگ هجدهم در آغاز فصل جدید

در حالی که وضعیت نماینده فوتسال استان قم برای حضور در دوره جدید مسابقات لیگ برتر فوتسال ایران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، نخستین حریف این تیم در لیگ نوزدهم مشخص شده و فوتسالیست‌های قمی باید در گام نخست به مصاف تیم قهرمان دوره قبل یعنی صنایع گیتی‌پسند اصفهان بروند.

این در شرایطی است که تیم فوتسال گیتی‌پسند اصفهان در هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال ایران موفق به کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی شده و با حفظ اقتدار خود و بستن یک تیم کامل‌تر گام به دوره جدید لیگ برتر می‌گذارد و برای نمایندگی فوتسال ایران در جام باشگاه‌های 2017 فوتسال آسیا نیز آماده می‌شود.

در سا‌ل‌های اخیر همواره بازی‌های گیتی‌پسند اصفهان و نماینده فوتسال قم از جذابیت، حساسیت و زیبایی بالایی برخوردار بود، ضمن اینکه در بسیاری از بازی‌های دو تیم حواشی زیادی ایجاد شده اما سهم کمتری از تعداد پیروزی در مصاف‌های رو در روی دو تیم، سهم فوتسال قم بوده است.

در دوره‌های اخیر لیگ برتر فوتسال ایران همواره تیم گیتی‌پسند اصفهان در قم یا اصفهان برابر نماینده فوتسال قم پیروز بوده، حتی در بازی‌های رفت و برگشت فصل گذشته که تیم یاسین‌پیشرو نمایندگی قم را در لیگ برتر فوتسال ایران انجام می‌داد، این اصفهانی‌ها بودند که موفق به کسب پیروزی برابر نماینده قم شد.

 

* بازگشت بهترین فوتسالیست آسیا به قم

بدون‌تردید بهترین بازیکن سال‌های اخیر فوتسال آسیا در ترکیب تیم گیتی‌پسند اصفهان به عنوان شاخص‌ترین چهره تاریخ فوتسال قم، وقتی در هفته نخست فصل 1396 لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور به قم سفر می‌کند شور و هیجان خاصی را به سالن دو هزار نفری شهید حیدریان قم خواهد بخشید.

این بازیکن علی‌اصغر حسن‌زاده است که در سال‌های 2014 و 2016 از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بهترین بازیکن سال قاره کهن انتخاب شده و در همین دو سال که جام ملت‌های فوتسال آسیا در ویتنام و ازبکستان برگزار شده، عنوان ارزشمندترین بازیکن جام را نیز به خود اختصاص داده است.

 

* عابدی: فوتسال قم در بلاتکلیفی به سر می‌برد

کارشناس فوتبال و فوتسال استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، راجع به حضور حسن‌زاده در سالن شهید حیدریان قم با پیراهن تیم گیتی‌پسند اصفهان تصریح کرد: قطعا این حضور برای قمی‌ها حسرت و نگرانی را نیز به دنبال خواهد داشت.

محمدجعفر عابدی ادامه داد: حسرت از این بابت که چرا باید فوتسال قم به عنوان مهد و پایگاه استعدادهای این رشته تیمی پرقدرت در لیگ برتر نداشته باشد و نگرانی از این بابت که نماینده لیگ برتری فوتسال قم در نخستین بازی خانگی فصل جدید لیگ برتر باید نخستین شکست فصل را تجربه کند.

وی خاطرنشان کرد: حدود پنج هفته دیگر به آغاز دوره نوزدهم مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور باقی مانده و نماینده لیگ برتری فوتسال قم در بی‌خبری و بلاتکلیفی به سر می‌برد و هنوز هیچ‌ کس نمی‌داند که این تیم آیا در لیگ برتر حضور می‌یابد یا خیر؟ اگر حضور پیدا می‌کند با کدام حامی مالی؟ کدام کادر فنی و کدام بازیکنان قرار است با حریفان رقابت کند؟

 

* جباری: 18 سال است قهرمانی قم در لیگ برتر به حسرت تبدیل شده

لیدر تیم ملی و فوتسال استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از وضعیت موجود در فوتسال قم ابراز نگرانی کرد و گفت: سال‌های زیادی است که به عشق این رشته ورزشی در سالن مسابقات حضور دارم، بارها سلامتی‌ام را به خاطر عشق به این رشته به خطر انداخته‌ام اما هنوز هم پای کار هستم.

مسعود جباری اضافه کرد: هم برای موفقیت فوتبال و هم برای فوتسال قم سال‌های زیادی است که فریاد هواداری سرمی‌دهیم اما متاسفانه فوتسال قم در 18 دوره سپری شده از ادوار مختلف فوتسال باشگاه‌های برتر کشور هرگز موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده است.

وی با بیان اینکه فوتسال قم در ادوار مختلف لیگ برتر فوتسال تنها سه عنوان نایب‌قهرمانی در کارنامه دارد، خاطرنشان کرد: در سایر دوره‌ها، بهترین رتبه‌های این تیم مقام چهارمی و ششمی بوده است و همچنان قمی‌های علاقمند به این رشته در حسرت کسب نخست عنوان قهرمانی لیگ برتر هستند.

جباری در پایان اظهار کرد: البته فوتسال قم یک بار مزه و طعم قهرمانی در مسابقات جام حذفی فوتسال ایران در سال 1392 را چشیده، سالی که برای اولین و آخرین بار رقابت‌های جام حذفی با برنامه‌ریزی کمیته فوتسال برگزار شد و تیم ماهان‌تندیس با هدایت محسن حسن‌زاده عنوان قهرمانی را به قم آورد.



انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgnn9t.ak97n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما