چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 31175
سرپرست معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی قم:

سامانه تلفن گویای مرکز نظام وظیفه عمومی قم راه اندازی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: سامانه تلفن گویای مرکز نظام وظیفه عمومی قم با شماره ۰۹۶۴۸۰ به زودی راه اندازی می‌شود و کلیه اطلاعات به صورت آنلاین در اختیار مشمولان قرار می‌گیرد.
سامانه تلفن گویای مرکز نظام وظیفه عمومی قم راه اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز، ولی ترابی با اشاره به تحولات رخ داده در بحث مشمولان وظیفه عمومی در کشور و استان قم اظهار داشت: به تازگی قوانین جدید و خوبی وضع شده است و سازمان وظیفه عمومی ناجا به سمت سیستمی شدن مراجعات غیر حضوری حرکت کرده و روند خوبی داشته است.

سرپرست معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم افزود: این تغییرات به نفع مردم بوده است و به این ترتیب برنامه ریزی شده است که بر خلاف گذشته که مراجعات به مراکز وظیفه عمومی استان و شهرستان‌ها زیاد بود امروز مراجعات فقط برای کمیسیون‌های پزشکی و کفالت این مراجعات انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشمولان برای اعزام از طریق دفاتر خدمات الکترونیک اقدام می‌کنند گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده است خروج از کشور مشمولان نیز از این به بعد به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

ترابی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از مراجعان وظیفه عمومی به صورت غیر حضوری اقدام می‌کنند عنوان کرد: روند مراجعات غیر حضوری رو به رشد است و اقدامات موثری در حال انجام است.

سرپرست معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه ثبت نام برای خروج از کشور به زودی از طریق اینترنت انجام می‌شود گفت: سامانه تلفن گویای این مرکز با شماره ۰۹۶۴۸۰ به زودی راه اندازی می‌شود و کلیه اطلاعات به صورت آنلاین در اختیار مشمولان قرار می‌گیرد و سامانه ای است که به سایر مراکز و ادارات متصل می‌شود و مشمولین اطلاعات مورد نیاز خود را از این طریق دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به شرایط اعزام مشمولان گفت: سیاست سازمان این است که مشمولان در نزدیک‌ترین محل سکونت باشند، مدت خدمت سربازی همان ۲۱ ماه است مگر کسانی که امریه نهادهای دولتی را داشته باشند.

ترابی با بیان اینکه معافیت پزشکی و کفالت تغییراتی داشته است افزود: سن پدر مشمول تک فرزند برای معافیت به ۷۰ سال افزایش یافته است و معافیت پزشکی هم اصلاحاتی در آیین نامه داشته است که بر همان اساس اجرایی می‌شود.

سرپرست معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: بر اساس قانون متاهلان و کسانی که فرزند دارند دوره خدمت همان ۲۱ ماه است و به ازای هر فرزند دو ماه از خدمت کم می‌شود.

وی با اشاره به آمار مشمولان استان قم تصریح کرد: طبیعتاً آمار تحصیل کرده‌ها بیشتر از مشمولان عادی می‌شود در سال جاری استقبال جوانان بیشتر بوده است و درصد غائبان کمتر شده است.

ترابی با اشاره به جریمه مشمولان غائب گفت: در این خصوص سال گذشته اعلام شد و تا پایان سال پیش ثبت نام انجام شد و در کشور حدود ۲۸۰ هزار نفر ثبت نام کردند که پرونده‌های آن‌ها در حال بررسی و تکمیل است.

سرپرست معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم با بیان اینکه برای مشوملان پیامکی ارسال و سپس به پلیس +۱۰ مراجعه می‌کنند خاطر نشان کرد: مشمولان غائب سپس مبلغ جریمه را واریز و فیش بانکی را تحویل می‌دهند و روند صدور کارت آن‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک ثبت نام جدید هم از طریق سامانه برای کسانی که موفق به ثبت نام نشده‌اند انجام می‌شود تصریح کرد: سربازان فراری هم می‌توانند برای پرداخت جریمه خود اقدامات لازم را انجام دهند.

ترابی با بیان اینکه با کسانی که در مهلت مقرر برای پرداخت جریمه خود اقدام نکنند برخوردهایی صورت می‌گیرد تصریح کرد: در حال حاضر اعمال محدودیت‌هایی بر اساس اعمال ماده ۱۰ برای این افراد لحاظ شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgnq9w.ak9qu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما