جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 46485
منبع : خبرگزاری فارس
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی:

نظرات علامه طباطبایی راهگشای موضوع جنسیت و خانواده از منظر اسلام است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: ورود علامه طباطبایی(ره) به بحث جنسیت و تبیین نظر قرآن کریم در مورد این مسئله، موجب آشنایی با مبانی اصیل اسلامی در رابطه با این موضوع شده که بسیار حائزاهمیت، شاخص و راهگشا است.
نظرات علامه طباطبایی راهگشای موضوع جنسیت و خانواده از منظر اسلام است
به گزارش قم نیوز، به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در حاشیه همایش ملی «جنسیت و خانواده در نگاه علامه طباطبایی(ره)» اظهار کرد: جنسیت یکی از مسائل تعیین کننده و مهم در بحث‌های مرتبط با مسائل زنان و خانواده در عرصه خانواده و جامعه است و امروز در همه مسائل زندگی با این موضوع مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه علامه طباطبایی یکی از اندیشمندان نظریه پردازی است که سهم بسیار بزرگی در تولید اندیشه دینی در تاریخ معاصر ما دارد، گفت: ایشان علاوه بر اینکه در علوم و فنون مختلف صاحب نظر و علامه بودند، کتاب ارزشمند المیزان را در حوزه تفسیر به یادگار گذاشتند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: علامه طباطبایی در تفسیر المیزان ابداعات کم نظیری داشت و یک تحول عظیمی را در قرن اخیر در عرصه تفسیر و مبانی تفسیری در حوزه‌های علمیه ایجاد کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ورود علامه طباطبایی(ره) به بحث جنسیت و تبیین نظر قرآن کریم در مورد این مسئله، موجب آشنایی با مبانی اصیل اسلامی در رابطه با این موضوع شده که بسیار حائز اهمیت، شاخص و راهگشا است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgnt9t.ak9374prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما