پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 38475
منبع : پایگاه خبری پلیس

توجه به مسائل فرهنگي محور فعاليت ها در نيروي انتظامي است

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده انتظامي استان گفت: توجه به مسائل فرهنگي محور فعاليت ها در نيروي انتظامي است.
توجه به مسائل فرهنگي محور فعاليت ها در نيروي انتظامي است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام"دانشي"مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم به همراه معاونان اين اداره کل با حضور در ستاد فرماندهي انتظامي استان قم با سردار"مجتبايي"ديدار کردند.

فرمانده انتظامي استان قم در اين ديدار ضمن تبريک اعياد شعبانيه به نقش محوري فرهنگ به عنوان عامل ثبات ارکان تشکيل دهنده يک جامعه اشاره و رويداد بزرگ انقلاب اسلامي را مصداق انقلاب فرهنگي در دنيا نام برد که سبب تحول و تغيير نگرش و ديدگاه مردم جامعه نسبت به دين و ارزش به سمت و سوي مسير واقعي شده است.

وي با بيان اينکه چرخه انقلاب اسلامي بر دو مدار دين و ارزش استوار است، خاطرنشان کرد:تمامي بخش هاي جامعه از جمله بخش هاي اقتصادي، اجتماعي، سياسي و ... محور فرهنگي دارند.

سردار"کاظم مجتبايي"افزود:کشورهايي که فرهنگ ديني شالوده حوزه هاي زيربنايي آن نيست، قطعاً در بخش هاي مختلف با چالش هايي مواجه هستند.

وي گفت: اگر دين را فضايي بدانيم که فرهنگ در داخل آن قرار دارد، تمامي مسائل کشور تحت الشعاع فرهنگ قرار مي گيرند.

فرمانده انتظامي استان قم افزود:نقش فرهنگ نسبت به بخش هاي ديگر کلي تر است ولي يک اصالتي داردکه مي تواند نقش خود را ايفا کند خيلي از سازمان ها کار فرهنگي را انجام مي دهند ولي فرهنگ درون اين مجموعه ها مظلوم واقع مي شود.

وي با بيان اينکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي توانسته به رسالت هايش عمل کند، ادامه داد: فرهنگ جايگاهي دارد که بايد از بخش هاي ديگر پشتيباني کند و اين نقش بايد متقابل باشد يعني ديگران مطالبه کنند و مسئولين فرهنگي کشور با يک برنامه ريزي دقيق فرهنگ را توسعه دهند.

سردار مجتبايي خاطرنشان کرد:در نيروي انتظامي مسائل فرهنگي سال هاست محور قرار گرفته، قبلاً در نيروي انتظامي يک سياست پادگاني حاکم بود، اما اکنون با وجود اقدامات فرهنگي در پليس اين نيرو خود را مردم مدار و مردم محور نمايان ساخته و سبب شده تا هزينه ها کمتر شود و شاهد پشتيباني مردم از پليس باشيم و استان قم در اين زمينه پيش قراول بوده است.

حجت الاسلام دانشي نيز در سخناني با اشاره به رسالت مشترک نيروي انتظامي و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي در عرصه هاي فرهنگي و اجتماعي، افزود:امروز زمينه هاي همکاري مشترک پليس قم و اداره کل ارشاد استان در بخش هاي هنري و قرآني فراهم است.

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم با بيان اينکه همکاري پليس قم در رويدادهاي مهم فرهنگي و هنري راهگشاست، گفت:تفاوت نيروي انتظامي با ساير پليس هاي دنيا توحيد محوري و خدامحوري است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgnt9w.ak97u4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما