چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : 34415
رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش قم خبر داد:

اعزام تیم غربالگری برای پیشگیری از شیوع شپش در مدارس قم

قم نيوز : قم نگار: رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از اعزام تیم غربالگری برای پیشگیری از شیوع شپش در مدارس قم خبر داد.
اعزام تیم غربالگری برای پیشگیری از شیوع شپش در مدارس قم
به گزارش قم نگار، هادی هدایتی پور با بیان اینکه شیوع شپش امری جهانی است و استان‌های کشور از جمله قم را نیز در برگرفته است، ادامه داد: در استان قم به دلیل مهاجر پذیر بودن متأسفانه شیوع شپش بیشتر است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شیوع شپش در فصل زمستان بیشتر است، افزود: تاکنون چندین جلسه با مرکز بهداشت جهت اتخاذ تدابیر لازم برای کنترل و پیشگیری از شیوع شپش برگزار شده است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش قم با اشاره به اعزام تیم غربال‌گری بهداشت فردی به مدارس افزود: ۳۰ نفر برای اعزام به مدارسی که از مربی بهداشت برخوردار نیستند آموزش داده شده‌اند تا به بررسی بهداشت فردی دانش آموزان به ویژه موی سر بپردازند.

وی بیان کرد: شپش از خون انسان تغزیه می‌کند و در دمای ۳۸ درجه نیز زنده می‌ماند بنابرین ورزش و فعالیت دانش آموزان منجر به پراکندگی شپش و آلودگی اطرافیان می‌شود لذا باید به صورت جدی به کنترل شپش در مدارس پرداخت.

وی گفت: به افراد مبتلا فرم ارجاع به مرکز بهداشتی و درمانی داده می‌شود تا پس از معاینه دقیق‌تر توسط پزشک دوره درمان آغاز شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgnt9w.ak9tq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما