پنجشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب : 37485

خدمت به مسافران نوروزی؛ به نام مردم، به کام مسئولان!

قم نيوز : قم نیوز: اگر چه لزوم فعالیت دستگاه‌های اداری و سازمان‌ها و نهادهای عمومی در ایام نوروز برای خدمت رسانی به زائران بر کسی پوشیده نیست، اما به نظر می‌رسد در سالهای اخیر مسابقه تولید خبر از فعالیتها، این خدمت رسانی را تبدیل به عرصه‌ای برای تبلیغات و نمایش مدیران کرده است!
خدمت به مسافران نوروزی؛ به نام مردم، به کام مسئولان!
به گزارش قم نیوز، در قم مدیرانی وجود دارند که بود و نبود آنها برای این شهر یکی است. یعنی نه تنها هیچ تاثیر مثبتی بر امور ندارند بلکه در واقع این عدم دخالت و بی خاصیتی حضور ایشان است که سبب استمرار جریان خدمت به مردم شده است.

این رویه مختص به دولت فعلی یا مدیران فعلی ندارد و با قاطعیت می‌توان گفت بخشی از بدنه مدیریتی و اداری قم کاری جز نمایش تبلیغاتی و سخنرانی بی خاصیت یا بازدیدهای فرمایشی که گهگاه اسم بازدید سر زده نیز به خود می‌گیرند، ندارند.

البته نسبت به سال قبل، از میزان بار این مدیران برای استان قم کاسته شده است، دیگر از دورانی گذشته‌ایم که برخی از این مدیران بی خاصیت حوصله‌شان سر می‌رفت و تصمیم می‌گرفتند که تور نوروزی هوایی بر فراز قم برگزار کنند و با خانواده به گردش با هلکوپتر می‌رفتند و گاهی اوقات هم به یک بار قم را برای سفر به همراه آقازاده‌ای به استان دیگری ترک می‌کردند.

اما نمایش مدیران قمی همچنان ادامه دارد، به عنوان یک خبرنگار شاهد راه اندازی ستادهای خبری مختلفی در ایام نوروز هستم که تنها و تنها مختص نوروز هستند. این ستادهای خبری با جریان خبری مستمر برخی نهادهای خدمت رسان تفاوت دارند و ادارات و سازمانها برای عقب نماندن از قافله شو آف و نمایش، با بودجه ای بسیار قلیل، خبرنگاران را به خدمت می گیرند و از ایشان آمار خبر می‌خواهند.

راه اندازی این ستادهای خبری از یک سو دهان خبرنگاران رسانه‌ها را می‌بندد زیرا اخبار از این دستگاه‌ها ارائه می‌شوند اما از سوی دیگر سبب جلوگیری از حضور خبرنگاران در میان مدیران و جلسات بی خاصیت این مدیران بی خاصیت می‌شود و جلوی انتشار مشکلات کاری آنها را می‌گیرد و تنها اخباری خنثی و دست چین شده که همواره وضعیت را خوب جلوه می‌دهد، منتشر می شود.

خنده تلخی روی لب‌ها می‌نشیند وقتی که متوجه می‌شویم که ادارات و وزارتخانه‌های اصلی این سازمانها و نهادها هم به اندازه یک اداره در قم در نوروز تولید خبر ندارند و وزیر یا رئیس آن سازمان نیز اجازه چنین کاری را به روابط عمومی آن اداره نداده است.

به سبب رقابت خبری و ضرورت بزرگنمایی اقداماتی که انجام آنها در زمره وظایف این ادارات است، ستادهای خبری تحت امر این مدیران، حتی از ارائه کوچکترین خدمت به مردم نمی گذرند و در حالی که آمار زائران ورودی به قم نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و به سبب سردی هوا و باران، اقامت کمتری نیز در قم وجود دارد، اما حجم اخبار ارسالی در 5 روز نخست نوروز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش زیادی یافته است. گویی بین افزایش اخبار خدمات ارائه شده به مردم و کاهش ورود زائران، رابطه عکس وجوذ دارد و هرچه ورود مردم کمتر می‌شود، حجم اخبار بالا می‌رود.

خدمات ارائه شده این ادارات هم البته توسط پرسنل زحمتکششان ارائه می شود، اما پز آن را مدیران بی خاصیت می‌دهند، مدیرانی که در جلسات پایان سال خود، از هیچ گونه توهینی به خبرنگاران فروگذار نیستند! از سوی دیگر مشخص نیست که این حجم از اخبار تولیدی در ایامی که رسانه های مکتوب تعطیل هستند و خبرگزاری ها و سایت‌ها وظیفه انتشار اخبار را به عهده دارند، چه کمکی به مردم می‌کنند؟

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcgnt9w.ak9u74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما