يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 16785
امام جمعه قم:

وابستگی اقتصادی برخی کشورهای اسلامی به غرب مایه ننگ است

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: اینکه حتی یک کشور اسلامی در زمینه اقتصادی به غربیان وابسته باشد مایه ننگ است و باید به سمت استقلال اقتصادی حرکت کرد.
وابستگی اقتصادی برخی کشورهای اسلامی به غرب مایه ننگ است
به گزارش قم نیوز، آیت الله سعیدی، تولیت آستان کریمه اهل بیت (س)، که صبح دیروز در دیدار با کارکنان موسسه مالی و اعتباری کوثر سخن می‌گفت، با تسلیت شهادت رایزن فرهنگی ایران در لبنان، اظهار کرد: شیخ ابراهیم انصاری انسان فعالی در زمینه فرهنگی بود و در مدت 5 سال فعالیت در سودان، موفق به شیعه کردن بش از 5000 نفر شد.
 
آیت الله سعیدی افزود: بعضی خود را منفجر می‌کنند و به جهنم می‌روند و برخی مثل شهید انصاری، در راه دین خدا به شهادت می‌رسند و امیدواریم خداوند عاقبت ما را همچون این شهید بزرگوار قرار دهد.
 
امام جمعه قم با اشاره به نام کوثر که برای موسسه اقتصادی کوثر انتخاب شده است، تصریح کرد: کوثر نبی (ص) فاطمه زهرا (س) بود که شخصیتی جامع بود و حتی کار اقتصادی نیز انجام می‌داد اما این کار برای سود نبود که ویژگی بارز اهل بیت (ع) همین است. پیامبر اسلام (ص) امام علی (ع) را به عنوان ولی امر مسلمین منصوب کرد و جامعه را به ایشان سپرد و فدک را نیز برای تضمین هزینه‌های جامعه اسلامی قرار داد.
 
تولیت آستان کریمه اهل بیت (س) خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام ارزش ولایت و فدک را متوجه شدند و هر دو را از اهل بیت (ع) گرفتند و وقتی هارون الرشید، از امام خواست که حدود فدک را تعیین کند، ایشان گفتند که فدک شامل تمام مملکت اسلامی می‌شود و این ارزش فدک را نشان می‌داد.
 
آیت الله سعیدی تصریح کرد: فعالیت اقتصادی ای که موسسه کوثر و دیگر موسسات جمهوری اسلامی انجاممید هند، نظام اسلام را تقویت می‌کند و این مسئله بسیار ضروری است زیرا برای ما ننگ است که حتی یک کشور اسلامی در زمینه اقتصادی به غربیان وابسته باشد. رهبر معظم انقلاب نیز بر اهمیت اقتصاد تاکید کرده‌اند زیرا امروز بحث اقتصادی در عرصه بین الملی بسیار مهم است.
 
امام جمعه قم افزود: بعضی از موسسات از ابتدا با نیت خیر شروع کرده‌اند ولی در مسیر به دلایلی منحرف شدند و با توجه به فکر و هدف شما که ارزشمند است، امیدواریم شما از راه راست منحرف نشوید و در این مسیر همواره حرکت کنید.
 
انتهای پیام /125
https://qomnews.ir/vdcgnu9q.ak9374prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما