جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 48735
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

شركت 6500 نفر دانش‌آموز قمي در طرح الگوي تلاوت

قم نيوز : قم نیوز: رئيس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم از شركت 6 هزار و 500 نفر دانش‌آموز قمي در طرح الگوي تلاوت خبر داد.
شركت 6500 نفر دانش‌آموز قمي در طرح الگوي تلاوت
به گزارش قم نیوز، جلال خدامحمدی با اشاره به شناسایی استعدادهای برتر تلاوت قرآن در قالب طرح الگوی تلاوت ویژه دوره ابتدایی اظهار کرد: در این طرح 6 هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان شرکت کردند که تلاوت‌های قاریان مشهور قرآن در اختیارشان قرار گرفت و طی دو مرحله آزمون 100 نفر دانش‌آموز دختر و 100 نفر دانش‌آموز پسر برای مرحله نهایی انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد:‌ بخشی از این دانش‌آموزان برای ترتیل‌خوانی نوجوانان به حرم حضرت معصومه(س) معرفی شدند و بخشی از آنها نیز که از استعدادهای برتر تلاوت قرآن هستند به شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون معرفی می‌شوند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به برنامه‌های ماه رمضان گفت: به مسؤولان مدارس پیشنهاد داده شده که روزانه دو صفحه از قرآن به صورت ترتیل برای دانش‌آموزان قرائت شود و همچنین ابلاغ شده مراسم تجلیل از برترین‌های قرآنی در سطح مدرسه، ناحیه و استان بلافاصله پس از امتحانات خرداد برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی در 14 دارالقرآن برگزار می‌شود تا بحث ترتیل‌خوانی کل قرآن را بتوانند برای دانش‌آموزان، والدین و... داشته باشند.

خدامحمدی عنوان کرد: با موسسات قرآنی هماهنگ شده تا کلاس‌های مختلف قرآنی را پس از پایان امتحانات برگزار کنند و در این ایام ارزیابی همخوانی قرآن مراکز دارالقرآن صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: برنامه دیگر در قالب کار مشترک با حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود و هماهنگ شده دانش آموزان با والدین خود و به صورت گروهی در مراسم ترتیل‌خوانی نوجوانان شرکت کنند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgnu9t.ak97w4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما