يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 21725

ام‌البنین(س) فرزندانش را فدای حماسه جاوید کربلا کرد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حضرت ام‌البنین(س) حاضر شد تا همه فرزندانش را فدای امام حسین(ع) کند تا مذهب تشیع بماند و در حقیقت فرزندانش را فدای حماسه جاوید کربلا کرد.
ام‌البنین(س) فرزندانش را فدای حماسه جاوید کربلا کرد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) اظهار کرد: تاریخ اسلام از الگوهایی در بین مردان و زنان برخوردار است که اسوه‌های علم، صبر، تقوا،‌ مجاهدت،‌ ایثار و فداکاری هستند.

‌وی خاطرنشان کرد: حضرت ام‌البنین(س) یکی از زنان پاکدامنی است که به عنوان اسوه و الگو می‌توان معرفی کرد و در تاریخ اسلام می‌درخشد و در زمینه ترویج اسلام، بقای مکتب و مذهب تشیع در حقیقت نقش بسزایی داشته است.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت:‌ این بانوی بزرگوار از نظر اصل و نسب دارای اصالت فراوان و فوق‌العاده در بین جامعه عرب آن زمان بوده و از نظر شجاعت،‌ دلاوری و مردانگی فردی نمونه است.

وی یادآور شد: حضرت ام‌البنین(س) خواستگاران فراوانی داشت ولی دست رد به سینه همه آنها زد و این بانوی بزرگوار به دنبال یک همسر شایسته بود تا ویژگی‌های لازم را داشته باشد.

موسوی ادامه داد: زمانی که امام علی(ع) به خواستگاری حضرت ام‌البنین(س) رفت با این پیشنهاد موافقت کرد و نتیجه این ازدواج تولد و پرورش فرزندانی شایسته بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت ام‌البنین(س) بانویی مهربان، ‌دلسوز، فداکار و ایثارگر بود و برای فرزندان امام علی(ع) مادری کرد و آنها را زیر چتر مهر مادری قرار داد و از آنها سرپرستی کرد و پرورش فرزندان امام علی(ع) را بر عهده گرفت.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت:‌ این بانو در حقیقت جلوه‌ای از حضرت زهرا(س) است و اوصافی مانند مهربانی، دلسوزی، مقاومت، محجوبیت، متانت و سنگینی را در خود جمع کرده است.

وی یادآور شد:‌ حضرت ام‌البنین(س) از طایفه شجاعی بود که در زمینه رزم و دلاوری زبان‌زد بود و حضرت با تربیت حضرت عباس(ع) و دیگر فرزندانش نقش فراوانی در ماندگاری مذهب تشیع داشت و همه فرزندان خود را در رکاب امام حسین(ع) قرار داد.

موسوی عنوان داشت: همه فرزندان این بانوی بزرگوار در کربلا شهید شدند ولی او تنها سراغ امام حسین(ع) را به عنوان امام زمان گرفت.

وی یادآور شد: حضرت ام‌البنین(س) حاضر شد تا همه فرزندانش را فدای امام حسین(ع) کند تا مذهب تشیع بماند و دین اسلام جریان پیدا کند و در حقیقت فرزندانش را فدای حماسه جاوید کربلا کرد.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: این بانوی بزرگوار ایثارگر، ‌فداکار و مجاهد بود و اگرچه خود در صحنه کربلا حضور نداشت ولی فرزندانش نقش‌آفرینی درخشانی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت ام‌البنین(س) نقش بسزایی در کربلا، ماندگاری مذهب و جاودانگی دین اسلام دارد و چنین فرزندانی را تربیت کرد و شرافت، انسانیت و فضائل الهی را در نظر داشت.

موسوی یادآور شد: این بانوی بزرگوار جاودانگی خود را برای همیشه با ازدواج با امام علی(ع) تثبیت کرد و نقش مهمی در تاریخ اسلام داشت.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgnu9x.ak9qx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما