چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 42335
منبع : خبرگزاری تسنیم
دبیرکل ستاد مبارزه با استعمال دخانیات:

روزانه ۱۰ میلیارد تومان هزینه مصرف سیگار می‌شود/مصرف سالانه ۷۰۰۰میلیارد تومان برای درمان بیماری‌های ناشی از سیگار

قم نيوز : قم نیوز: دبیرکل ستاد مبارزه با استعمال دخانیات درباره مصرف سیگار در کشور گفت: سالانه ۶۵ میلیون نخ سیگار در ایران مصرف و ۳ هزار میلیارد تومان نیز سالانه هزینه مصرف سیگار می شود.
روزانه ۱۰ میلیارد تومان هزینه مصرف سیگار می‌شود/مصرف سالانه ۷۰۰۰میلیارد تومان برای درمان بیماری‌های ناشی از سیگار
به گزارش قم نیوز،  محمد رضا مسجدی در جلسه هیئت امنای جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات استان قم که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه تهاجم فرهنگی در کشور گسترده شده و در زمینه‌های مختلف بروز و ظهور می‌کند.

وی عنوان کرد: قلیان و سیگار که جزو مواد دخانیات هستند امروزه در بین جوانان و دختران گسترش یافته و این امر نگران کننده‌ای است که باید جلوی این روند رو به رشد گرفته شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با استعمال دخانیات گفت: هنوز افرادی هستند که جلوی بزرگتر از خود سیگار نمی‌کشند اما متاسفانه قبح قلیان شکسته شده و همه اعضای خانواده در کنار هم این ماده دخانی سمی را استفاده می‌کنند.

مسجدی با اشاره به کشور عربستان سعودی گفت: سعودی‌ها در این کشور اجازه نمی‌دهند تا چندین کیلومتر اطراف مسجدالحرام و مسجدالنبی کسی سیگار بفروشد و یا سیگار بکشد که این موضوع را ما نیز می‌توانیم در کشور خود در کنار اماکن متبرکه پیاده کنیم.

وی افزود: 90 درصد تولید سیگار دست پنج شرکت آمریکایی است ولی این در حالی است که در آمریکا مصرف سیگار رو به کاهش است.

دبیرکل ستاد مبارزه با استعمال دخانیات افزود: در کشور ما روزی 10 میلیارد تومان خرج سیگار می‌شود که این رقم به جز مصرف قلیان است.

مسجدی گفت: در برخی قلیان سراها توتون را در مواد مخدر و الکل به مدت یک هفته نگهداری می‌کنند که از این طریق جوانان را معتاد کنند.

وی بیان کرد: کل افرادی که در کشور سیگار مصرف می‌کنند 15 درصد هستند اما مصرف قلیان در کشور 30 درصد است که 35 درصد از این میزان را دختران تشکیل می‌دهند که آمار نگران کننده‌ای است.

دبیرکل ستاد مبارزه با استعمال دخانیات در خصوص مصرف سیگار در کشور گفت: سالانه 65 میلیون نخ سیگار در ایران مصرف و 3 هزار میلیارد تومان نیز سالانه هزینه مصرف سیگار می‌شود، این درحالی است که دولت سالی 7 هزار میلیارد تومان هزینه بیماری‌های ناشی از سیگار می‌کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgnw9t.ak9xw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما