چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : 49275
منبع : خبرگزاری فارس
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

افراد آلوده به فسادهای اقتصادی نباید حاشیه امن داشته باشند

قم نيوز : قم نيوز : نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اسلام حکم می‌کند که فسادگران و اختلاسگران را از خودمان برانیم و مبادا افراد آلوده به فسادهای اقتصادی دارای حاشیه امن باشند.
افراد آلوده به فسادهای اقتصادی نباید حاشیه امن داشته باشند
افراد آلوده به فسادهای اقتصادی نباید حاشیه امن داشته باشند
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم ظهر امروز در آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه با اشاره به اهمیت کسب رزق و روزی حلال اظهار کرد: خداوند روزی رسان است و انسان نباید در خصوص روزی خود نگران باشد.

وی ادامه داد: هیچ جنبنده ای روی زمین نیست، مگر اینکه روزی آن بر عهده خدا باشد، توجه به این نکته موجب می‌شود که انسان کار را برای روزی انجام ندهد و کارها را برای خدا انجام بدهد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امام صادق(ع) فرمود خدا کفیل روزی شده است و انسان نباید در خصوص روزی خودش غصه بخورد و حرص داشته باشد، گاهی انسان با عجله و شتاب کاری می‌کند که از رزق حلال محروم شود.

حاج ابوالقاسم با اشاره به ضرورت توجه به کیفیت اعمال اظهار کرد: ملاک برای خداوند حسن و کیفیت عمل است. اگر عمل انسان به لحاظ کیفیت با ارزش باشد، بهتر از این است که عمل انسان از لحاظ کمیت زیاد و از لحاظ کیفیت بی ارزش باشد.

وی ادامه داد: انسان باید به دنبال این باشد که اعمالش مورد قبول خداوند قرار بگیرد، کیفیت عمل از کمیت آن به مراتب مهم تر است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در مکتب تربیتی اسلام پیوند مکتبی حاکم بر پیوند خانوادگی است، خدا به حضرت نوح فرمود که فرزندت از خاندان تو نیست، اگرچه که یک پیوند نسبی بین حضرت نوح و فرزندش وجود داشت.

حاج ابوالقاسم با اشاره به مکتب تربیتی اسلام اظهار کرد: فرزند حضرت نوح چون معصیت خدا را مرتکب شد، از خاندان ولایت دانسته نشد، در مکتب اسلام پیوند مکتبی مهم تر از سایر پیوندها است، در روایات آمده است کسی که مال شخص مومنی را بدون حق تصرف کند، ولایت اهل‌بیت(ع) را ندارد.

وی ادامه داد: دستور مهم اسلام حکم می‌کند که فسادگران و اختلاسگران را از خودمان برانیم، مبادا افراد آلوده به فسادهای اقتصادی دارای حاشیه امن باشند و قانون نتواند آن‌ها را به صورت کافی مجازات کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: قرآن مشتمل بر زیباترین داستان‌ها است، داستان یکی از بهترین ابزارهای هنری برای استفاده‌های تربیتی است و افراد با بیان سرگذشت پیشینیان برای مردم، عمر آن‌ها را دو چندان می‌کنند.

حاج ابوالقاسم با اشاره به داستان‌های قرآنی اظهار کرد: حدود 250 داستان واقعی در قرآن بیان شده است، البته قرآن، کتاب داستان نیست، بلکه کتاب سیر و سلوک است و بیان داستان‌ها در قرآن برای عبرت گرفتن مردم است.

وی ادامه داد: باید هدف از داستان گفتن عبرت آموزی باشد، نه اینکه داستان صرفا وقت مخاطب را پر کرده و آن‌ها را سرگرم کند؛ اگر داستان خالی از عبرت آموزی باشد، لغو است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: باید از همه فرصت‌ها برای امر تربیت استفاده کنیم، حضرت یوسف در زندان هم دست از تربیت انسان‌ها نکشید و زندانیان را نصیحت می‌کرد تا خداپرست شوند. رسول اکرم(ص) فرمود کسانی که کاری می‌کنند بندگان خدا به خدا نزدیک شوند، مقامی دارند که شهدا و انبیا به آن‌ها غبطه می‌خورند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgnx9t.ak9yu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما