چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : 26955
آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار با مشاور وزیر کشور

اتحاد و همدلی مسئولان برای پیاده‌کردن احکام دین در جامعه ضروری است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله صافی گلپایگانی گفت: اتحاد و همدلی مسئولان کشور برای پیاده کردن احکام دین در جامعه ضروری است و علما و مراجع تقلید با توجه به دلسوزی‌ای که برای توسعه فرهنگ دین دارند، به مسئولان نظر و تذکر می‌دهند.
اتحاد و همدلی مسئولان برای پیاده‌کردن احکام دین در جامعه ضروری است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار با حجت‌الاسلام داود نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، ائمه جمعه و جماعات، حاکمیت دین و ارزش‌های اسلام در جامعه را مهم‌ترین وظیفه مسئولان کشور ذکر کرد.

وی مسئولیت وزارت کشور را در راستای پیاده کردن احکام دینی و زمینه‌سازی برای نشر و ترویج آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: علما و مراجع تقلید با توجه به دلسوزی و دغدغه‌ای که برای توسعه فرهنگ دین دارند نظر و تذکر می‌دهند و از مسئولان کشور انتظار می‌رود احکام واقعی دین را در جامعه پیاده کنند.

مرجع تقلید شیعیان اظهار کرد: شکل‌گیری دولت‌های جدید فرصت بسیار خوبی برای اجرای احکام دینی و اسلامی در جامعه و ارتقای شاخص‌های رفاهی مردم است، بنابراین باید از این فرصت مناسب به بهترین شکل استفاده شود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی افزود: در شرایط کنونی برای رسیدن به مقاصد و نیات دینی و اسلامی ضرورت اتحاد و همدلی مسئولان کشور بیش از پیش احساس می‌شود.

استاد عالی حوزه علمیه قم همچنین برای موفقیت مسئولان کشور در راستای خدمت رسانی مناسب به مردم و گسترش فرهنگ دین، دعا و آرزوی موفقیت کرد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام داود نمازی ضمن ابلاغ سلام دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور به آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، گزارشی از فعالیت‌های چند ماهه دفتر مشاورت وزیر در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات ارائه کرد.

وی پیگیری و رفع دغدغه‌های مراجع عظام تقلید، بزرگان حوزه، ائمه جمعه و جماعات را مهم‌ترین هدف راه اندازی این دفتر ذکر کرد و گفت: از آنجایی که بیشتر نهادهای حاکمیتی به ویژه در استان‌ها زیر نظر وزارت کشور فعالیت می‌کنند، دغدغه‌ها و مشکلات نخبگان حوزه دین از طریق رایزنی با استانداران کشور مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

مشاور وزیر کشور، از مراجع عظام تقلید به عنوان مرزبانان واقعی دین یاد کرد و افزود: برای ما که شاگرد حوزه و مراجع تقلید هستیم واضح است که این بزرگواران جز اعتلای دین و گسترش فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دغدغه دیگری ندارند.

حجت‌الاسلام نمازی که پیش از این در سلسله دیدارهایی که با بزرگان حوزه و مراجع تقلید داشت، با آیت‌الله وحید خراسانی نیز دیدار کرده بود، تاکید کرد: خوشبختانه تعامل دولت با روحانیت و حوزه‌های علمیه در جایگاه مطلوبی قرار دارد.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcgny9x.ak93n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما