قم نيوز : قم نيوز:یک جامعه شناس اجتماعی، گفت: خانواده ها باید در چهارشنبه آخر سال با مشارکت در شادی های فرزندان، آنها را در بازی های بی خطر و مفرح همراهی کنند تا از خطرات احتمالی در این روز جلوگیری کنند.
همراهي خانواده ها در چهارشنبه سوری فرزندان را در بازی های بی خطر و مفرح
به گزارش قم نيوز، یک جامعه شناس اجتماعی، گفت: خانواده ها باید در چهارشنبه آخر سال با مشارکت در شادی های فرزندان، آنها را در بازی های بی خطر و مفرح همراهی کنند تا از خطرات احتمالی در این روز جلوگیری کنند.

فاطمه ثمودی روز سه شنبه ۲۷ اسفندماه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، گفت: سنین ۱۵ تا ۲۵ سال را یکی از گروه های سنی مهم در شادابی و اتلاف انرژی برشمرد و گفت:در این سنین رفتارهایی در جهت تخلیه انرژی مشاهده می شود که خانواده ها باید تلاش کنند با ارتباط و تعاملی دوستانه خود را در کنار فرزندانشان بدانند و مانع از ایجاد خطرات احتمالی در این روز شوند.

ثمودی ادامه داد: خانواده ها باید بستری مناسب و سازنده برای مدیریت انرژی و شادابی فرزندانشان ایجاد کنند تا در این زمینه با توجه به نظارت خانواده ها و کنترل هیجانها و مدیریت کامل کودکان و نوجوانان به دور از هر آسیبی خود را برای فرا رسیدن سال جدید آماده کنند.

وی بیان کرد: خانوداه ها باید در برخی از ایام سال بیش از پیش بر عملکرد و رفتار کودکان خود دقت ونیز مراقب حضورآنها درجامعه باشند و با مشارکت در شادی های فرزندان آنها را در بازی های بی خطر و مفرح همراهی کنند.

این جامعه شناس اجتماعی با اشاره به موضوع چهارشنبه سوری و خطرات احتمالی در این روز، گفت: چهارشنبه سوری یکی از جشن های کهن ایرانی در شب چهارشنبه آخر سال بوده که در شاهنامه به بزم ایرانیان در این روز اشاراتی داشته و نشان دهنده کهن بودن آن است.

ثمودی تصریح کرد:معمولا مردم ایران در شب چهارشنبه آخر سال آتش روشن می کردند و از روی آن می پریدند تا به تعبیر خود تمام رنگ پریدگی ها و بیماریها را به آتش بدهند و سرخی از آن طلب کنند که واژه چهارشنبه سوری خود به همین دلیل به معنای چهارشنبه سرخ نامیده می شد.

وی با بیان اینکه این جشن در سالهای اخیر تفاوت های چشمگیری پیدا کرده است افزود:نوع برگزاری این جشن با شکل کهن خود تفاوت های زیادی یافته است که خود ریشه در عوامل اجتماعی دارد.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgny9x.ak9zq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما